şükela:  tümü | bugün
  • bir an önce hayata geçmesi gereken uygulamadır. hindistan'dan ne eksiğimiz varmış ki...

    özellikle saat 17:00-19:00 arası yaklaşık 50 tane metrobüs duraklarda durmadan devam etmek zorunda kalıyor. eğer binebilirseniz başka insanların kucağına binmiş oluyorsunuz.

    ama üst kısım yani tavan tamamiyle boş. etrafına bir kafes yapılsa en az 50 kişi daha beklemekten kurtulur.

    lütfen olsun.
  • sonuna kadar destekledigim uygulamadir. biz hindistan'dan geri kalmış bir ulke miyiz? hayir, aksine daha ilerideyiz. hindistan'da yillardir olan bu uygulama ülkemizde neden uygulanmıyor? sebebi basit, insanlarımızı zora alistiriyorlar ve insanlarimizin basta belediye olmak uzere devletten nefret etmesini sagliyorlar. oysa insanlar metrobusun ustune binse, metrobuslerde yolcu almama sıkıntısı ortaya cikmayacak, insanlar evlerine vaktinde ulasabildikleri icin ise memnun olacaklardır. o sebeple bu uygulamanın bir an önce uygulamaya geçmesi gerekmektedir.
  • kafes sıkıntılı olabilir üst geçitler falan, bence duraktaki yolcular arasından en gözü kara ve sabırsız olanlar portatif bir merdiven aracılığıyla yukarı çıkıp james bond gibi gidecek var mı aranızda böyle yiğit diye anons gelse ..bak yemin ediyorum full çeker üst taraf kavga bile çıkar hatta..
  • önerildiği haliyle desteklemediğim uygulamadır. arkadaşlar hindistan'ın kafesli otobüsüne değil, ingiltere'nin double-decker'larına özensenize? bakın big bus şehir turları için halihazırda istanbul'da var. bir kayyım atamaya bakar. bütün katlı otobüslere el koy, mora boya, sal metrobüs yoluna, bitti gitti.
  • dolu olduğu halde yolcu almaya devam eden şoföre söylenen 'üst kata mı çıkalım abicim?' sözü de artık espri olma anlamını da yitirir böylece..
  • hindistan yada pakistanlaşma durumunun modern yada avrupa versiyonu.
  • üst geçitten metrobüs durağına doğru yürürken zaman zaman aklıma gelen fantastik olay. tam metrobüs geçerken üzerine atlasam da tavanında örümcek adam misali tek başıma karizma bir şekilde devam etsem diyorum; sonra büyük ihtimalle hareketli metrobüsü tutturamama veya tuttursam bile metrobüsün üzerinde top gibi geriye yuvarlanarak yine yere düşme ile sonuçlanacak bir hareket olacağını düşünüp bu fanteziden vazgeçiyorum.

    fantezi kısmını bırakalım, üste kafes tipi bir düzenek yaptık diyelim. kışı, yağmuru geçiyorum da biz zaten o otobüslere kapasitesinin üstünde binerek anasını ağlatıyoruz. üste kat çıkıp orayı da bir sürü insanla doldursak zaten arada ağlamaya benzer sesler çıkartan otobüs (eğer akslarından biri o raddeye kadar kırılmazsa) dile gelir, "hepinizin allah belasını versin" dedikten sonra köprüden aşağı sürer kendi kendini.
  • valla türkiyede toplu taşımada öyle bi istifleme durumu var ki.

    üstelik insanlar da bunu olağan ve normal sanıyor. otobüste herkes birbirne götten dayamış durumda hala biri gelip arkadaşlar oralarda boşluk var ilerleyin lütfen diye azar çekiyor 100 kişiye.

    yani o derece sıradanlaşmış durumda. baya baya belediyelerin ulaşım planları buna göre düzenlenmiş. bi otobüs 500 kişi alsa diyerek ulaşım planı yapmıyorlarsa şerefsizim.

    yani o yüzden esasen tavana yolcu almak gerçekten komik olsa da saçma değil. cunku mevcut sistemin teoride hiçbir farkı yok.

    https://goo.gl/q5clav böyle bi ulaşım şekli yoktur. bunu normalleştirmeyin. bu normalse bu da aynı kapsam da gerçekten normaldir https://goo.gl/bflkl6

    yaa hindistan öyle ehehe çok komikler diyerek dalga geçiyorsun ama ikisi arasında teoride hiçbir fark yoktur. ikisinde de insana kümes hayvanı muamelesi eşit orandadır.