• garsonun taktığı denizci şapkasının pearl harbor saldırısına gönderme olarak yapıldığı ileri sürülen edward hopper tablosu.
  • 23. caddenin köşesine whitney müzesi tarafından gerçek boy kopyası yapılmıştır.
    http://editorial.designtaxi.com/…ighthawk2808/1.jpg
  • bugüne kadar hakkında entry girilmemesine şaşırdığım 1981 yapımı türkçe adı gece şahini olan sylvester stallone filmi. filmde ayrıca rutger hauer, billy dee williams gibi oyuncular rol almıştır.

    alışılmışın dışında film boyunca kaba sakallı gördüğümüz stallone ortağı ile birlikte, ideolojik amaçlı terör eylemleri yapan ve sivil insanları hedef alan wulfgar kod adlı uluslararası teröristi yakalamaya çalışıyor.

    kesinlikle vasatın üstü ve kendini izlettiren bir film.
  • kocaman bir baskısını yansımaz camlı çerçeveyle odama asmak istediğim tablo.

    tık
  • resimde yalnızlığı, izole bir hayatı ve savaş zamanındaki ayrılıkların getirdiği yabancılaşmayı görüyoruz.

    lokantanın içindeki parlak ışıkla sokaktaki karanlık arasında tezat var. içeride sakin ve sıcak bir ortam var ancak bu ortama dahil olamıyoruz çünkü bir giriş kapısı yok. bu şekilde yalnızlığımız vurgulanmış.

    net bir öyküsü olmasa da dükkanın içinde de yalnızlık hissi devam ediyor. kimse konuşmuyor. 1941'den bir yıl sonra yapılan resimde garsonun şapkasında pearl harbor'a bir gönderme yapılmış. dükkanın dışına baktığımızda sokaktaki dükkanın içinde tek bir yazarkasa görüyoruz. bu sokakta gündüz vaktinde de canlılık olmadığı düşünülebilir. ayrıca pencereleri incelediğimizde perdelerinin yarısı örtülmüş, hareketsiz, hiçbir hayat belirtisi taşımayan bir apartman görüyoruz.

    hooper, çiziminde her şeyi o kadar canlı ve gerçek göstermiştir ki, izleyiciye sanki tablonun içindeymiş etkisi yapar.
  • neden bu kadar unlenip, prim yaptigini bi turlu anlayamadigim resimdir.

    gsf de ogrenciyken, bunu oven tipleri dovesim gelirdi.. benim icin baya vizyonsuz, resim sanatina bi skim katkisi olmayan, yeni yeni resme baslamis 19-20 lerinde bi veledin isiymis gibi geldi hep..

    sevemedim, bu kadar sevenine saygimdan esseklik bende olsun madem..

    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    (immmphh; gene de bokum gibi resimdir.)
  • edward hopper'ın o minimal resim anlayışı içerisinde hayatı yorumlamaya çalışması özellikle de konu edindiği yalnızlık theme'i benim için eserlerini çok özel kılıyor .
    nightawks favori tablom olmasa da bu youtube kanalında diğer eserleriyle birlikte oldukça güzel bir şekilde yorumlanmış
  • yıllar evvel uzun süre arka planımda bu resim vardı, bilgisayarım açılınca bazen birkaç dakika boyunca gözüm takılı ekrana bakardım, aslında resme de bakmıyordum bilmiyorum gözüm dalıyordu işte, öyle zaten resimden de anlayan biri değilim ben, sonra edward hopper'ın diğer resimlerini bulunca farkettim ki enteresan bir şekilde her resmine gözünüz dalıp gidiyor, neyse ne diyordum, bikaç sene evvel yutup'ta dolanırken şöyle komikli bir şeye rastlamıştım.

    ileride bir kitap falan yazacak olursam mutlaka bu resme komikli bir gönderme yapacağım, evet.
  • kapısı olmayan edward hopper tablosu.
    biri beni çıkarsın boğulcam.
hesabın var mı? giriş yap