şükela:  tümü | bugün
  • yeni bir playstation 2 emulatoru.. http://pcsx2.net/ adresinden indirilebilir.. (bkz: hayirlisi in$allah)
  • artık bir çok oyunu çalıştıran, fakat cok super bi ekran kartı,çift çekirdekli işlemci ve 3 gb ram ile 4 fpsyi anca gördüğümüz emulatordür.
  • speed-up lar olmadan düzgün oyun oynamanın hayal olduğu program, ha olunca ne oluyor? süper bir pc yoksa elinizde, gene düzgün oynanmıyor.
  • el altında sağlam değil, hayvani bir sisteme sahip olan bir bilgisayar yoksa, oturup başında kasmanın hiç anlamı olmayan ps2 emulator programı.

    3gb lik oyun bir yandan inerken (2 saat içinde) diğer yandan da emulatorun configure işlemleriyle uğraştım. bir de internetten bios falan buldum. bu işlemleri bitirdiğim anda, 3gb lik oyun çoktan inmiş beni bekliyordu.

    neyse, bir iki başarısız denemeden sonra iso'yu sonunda çalıştırabildim. lan fakat o ne? oyunun açılışında sanki yavaşlatılmış hekimoğlu türküsünü dinler gibiyim. bir iki kere daha denedim. yok olmuyor. grafikten tut ses sistemlerine kadar her boku denedim, değiştirdim. bütün kombinasyonları uyguladım, yeri geldi en düşük grafik opsiyonlarını seçtim, speed-up denilen naneleri de kombine ya da teker teker uyguladım. açılış demosu ve introlar düzene girdi. bu sefer de oyun içinde sorun çıktı. oyuna başladığım anda, yavaş çekime giriyor sonra düzeliyor, iki saniye sonra gene yavaş çekim, sonra ekran donma derecesine kadar geliyor derken yeter deyip çıktım.

    bi baktım saat gece 2 yi çoktan geçmiş. vurdum kafayı yattım.

    ha bir de configre penceresinde her bölümün altına test düğmesi koymuş yavşaklar. tıklıyorsun, "başarılı, sisteminiz bu zamazingoyu kaldırır" gibisinden bir şeyler çıkıyor. oyun içinde ise bir boku kaldırmadığını görüyorsunuz. yine sinirleniyorsunuz.

    not: sistemimi yazayım da tam olsun

    intel centrino pentium 2.13 ghz
    1 gb ram
    160 gb (80-80) sabit disk
    nvidia geforce 6600 (128 mb)

    not2: çalıştırmaya çalıştığım oyunu da yazayım tam olsun: warriors orochi 2

    not3: bu veya bundan düşük bir sisteme sahipseniz çok fazla kasmayın derim. olay tabi oyuna da bakıyor biraz; ama genel olarak 4 saat heba ettim oynayabilmek için, sinirlendiğimle kaldım.
  • (bkz: #17024615)
  • guitar hero 5 ve guitar hero metallica için ne yaptımsa açmadı. açılmadı. tam diyor başlamak için tuşa bas sonra selamın alyküm. dandik bir emulatör.
  • yeni çıkan guitar hero ve gran turismo sayesinde akıllara gelen ve anında akılları terkeden emulatordür.
  • tek kelimeyle nitelendirmek gerekirse şu an için ''başarısız'' bir çalışmadır. çok yavaş geliştirilmesi bir yana geçen bunca seneye rağmen bir adım yol ilerleyememiştir. hala oyunların takılmadan doğru dürüst çalışması için üst düzey donanımlı bilgisayarlara gerek duymaktadır ki böyle bir bilgisayarınız olsa bile oyunları sorunsuz oynatacağı garanti değildir. elektronikçi veya yazılım uzmanı değilim, bu işlerin zorluğu malum ancak bana göre bir oyun emulatörünün amacı oyunları ortalama bir bilgisayarda olabildiğince sorunsuz oynatabilmek olmalıdır. mesela buna uyan iki örnek var karşımızda biri arcade emulatörü mame, bir diğeri de ps1 konsol emulatörü epsxe. tamam ikisi de ps2'ye göre daha eski sistemler ama bir ps2 emulatörünün en azından ilerisi için nasıl olmasını gerektiğini gösteren, her yönüyle rol model seçilmesi gereken çalışmalar bunlar. yoksa bir emulatörü çalıştırmak için bilgisayara gereken donanıma ödenecek parayla zaten orjinal konsoldan en az iki tane alırsınız. üstelik dediğim gibi istenen donanımı kursanız bile oyunları doğru dürüst oynatabileceği garanti değil. bu arada bununla uğraşan elemanların bahanesi ps2'nin oldukça karmaşık bir yapıya sahip olması dolayısıyla aynı anda bir çok parçanın bilgisayara emule edilmesinin zorluğuymuş. öyle diyorlarsa öyledir herhalde ancak bunun bir çaresi olmalı, bir çaresi olmalı!! bulun ulan şu çareyi!!

    son olarak pcsx2 için geliştiricileri tarafından önerilen donanımı da burada yazalım. minimum donanımı yazmıyorum çünkü o donanımla pcsx2'de oyunları oynamak hayal. gerçi bu önerilen donanımla da oynanılabilir mi bilmiyorum, açıkçası şüpheyle yaklaşmak gerekir diye düşünüyorum çünkü herşey bilgisayarın donanımıyla da bitmiyor. neyse;

    pcsx2 için önerilen donanım:

    *windows vista/7 32bit/64bit
    *cpu: intel core 2 duo @ 3.2ghz or better
    *gpu: 8600gt or better
    *1gb ram (2gb if on vista/windows 7)
  • rahat oyun oynayabilmek için taşaklı bi sistem isteyen emülatördür.. oysa gamecube-wii emülatörü olan dolphin giderek muazzam gelişme kaydetmekte ve oyunların çoğunu rahatlıkla oynatabilmektedir ki güç olarak gamecube ile wii aşağı yukarı ps2 ayarındadır..
  • beceremedikleri programlama işini hardware kısmına yıkarak işin içinden sıyrılmaya çalışan emülatörlerin yüz karası.

    program; bilgisayarın her bileşeni için, neredeyse bir çarşaf menü açıp, içinde de zibilyon tane olan tik kutucuklarını ayarlamanızı istiyor. neyse efendim hırs yaptım, çalışdım çapaladım, bir kaç forum gezip baktım, kılmış, yünmüş, çakozladık en sonunda. lakin bu seferde yapılan zibilyon ayar sonrası 5 fps civarı veren bir oyunu 10 fps de ekrana getirdi, fil hakika bu seferde renderları karıştırarak, allah ne verdiyse okuyup ekrana yansıtmaya başlayınca anladım ki: ''olmamış aga bu.'' vel hasıl içimde ukte kalmış bir kaç ps2 oyunu vardı sayesinde tam anlamı ile ukte kalacaklar, bunu öğrenmiş oldum.

    aynı programcı tayfasının mı bilemiyorum, lakin ilk ps one için geliştirilen emülatör hem çok ayar istemeden hemde gayet güzel akıcı bi şekilde bana ilk silent hill' i oynatmıştı. ''çüşş amk.. ilk ps one nerdeee, ps2 nerde'' diyenler için de, şu boru gibi donanımlarla, 64 mb'lık kıçı kırık ps2 grafik işlemcisiyle mi karşılaştırmayacaz agalar sorarım size: amd x4 3.2ghz/ hd 4850/ 4gb dd3 ram/

    yok programcıları, adam akıllı sitelerinde: ''oğlum çok karmaşık lan bu ps2, çözemiyoz amk. bi kaç bişey bulduk ama onunla da bi sikim oynanmaz, belki bi ibm deep blue alırsanız ps2 oyunlarını rahatça oynıyabilirsiniz.'' deseler, biz de yüklenmesek boşu boşuna. (o değil de bi colossus ile fatal frame 2 oynayacaktık lan, çok mu şey istiyorum sözlükçü sorarım size)