• oynarken neden bugüne kadar dünya dışı varlıklarla iletişim kuramadığımız sorusuna da cevap veriyor adeta..

    o kadar gelişmişsiniz ki galaksi içinde tehlikeli nötron yıldızları, karadelikler kendi halinde, size sadece kaynak sağlıyor, milyon ışık yılı çaplı galaksinin bir ucundan diğer ucuna gitmek sadece aylar sürüyor, rakiplerinizin imparatorlukları var, bunun dışında ücra bir köşede sıradan, teknolojileri sizinle iletişime geçmeye yetersiz, hala endüstri/atom/informasyon çağında yaşam formları var. ve tenezzül edip, gerek duyup üstlerine bile tıklamıyorsunuz oyunda.

    alın size cevap.
  • garip şeyler olan oyun.

    bilen bilir oyun sonunda crisisler ortaya çıkıyor. bana prethoryn saldırısı denk geldi. galaksiyi yiyen gezegenleri kullanılamaz hale getiren trilyonlarca böcek sürüsü...

    zenofili bir fallen empire yardımıyla savaşmayı başardım ama savaşın ortasında prethoryn ana kraliçesi yaralı olarak ele geçirildi. ve benim kontrolüme geçti. savaş bitti herşey normale döndü derken bir sonraki seçimlerde gerizekalı demokratik halkımın prethoryn kraliçesini lider seçtiğini öğrenip şok oldum. şu an galaksiyi böcek yönetiyor.
  • entry güncelleme 21/02/2022
    bu sıralar tekrar denedim ve stutter yani late game takılma büyük oranda azalmış. eskisi kadar oynanmayacak seviyede değil ama yine çok az da olsa hala var. aı hala lategame'de gerizekalı. admiral'de bile hala oturuyor baselerinde. neredeyse her expansion var ama ana bir kaç tanesi dışında değmiyor. hele federations tam bir kabus. çünkü aı zaten aptal bir de birlik oldular mı tam koyun oluyorlar. eğer ki prufier falan oynuyorsanız 3-4 birleşip hemen fed kuruyorlar saldırıyorlar, gerçi savunabilirseniz zevkli.
    özet takılma düzelmiş gibi ama aı özellikle oyun sonunda salaklaşıyor. yine de mid game'e kadar zevkli. bu süre zarfında distantworlds oynadım 100 saate yakın o da güzel ama onda da illa ki savaşmak zorundasın diplomacy diye bir şey yok. bir yerden sonra illa ki savaş açıyorlar.
    entry güncelleme 31/05/2020
    bu hafta oyunun son patchinden sonra iyileştirmeler var dediler diye merak edip yükledim.bir değişen yok. hala oyun çok yavaş. mid gameden itibaren yine günler yavaşlıyor. grand admiral ve admiralde oynasam bile mid game'de bir ally bulduğunuz anda savunmayla işi görtürüyorsunuz. alloy fabrikasını geliştirdiniz mi tamam zaten.
    sonuç oyun yavaşlamaya aynen devam. ai gerizakalı hala. fleetleri savaştayken baselerinde tutuyor. saldırmıyor yardıma gelmiyor, 3 kat fleet varken kovalamıyor vs. almayın derim.

    entry görüş güncelleme; 13/05/2020
    oyunu 6 ay önce sildim.sebebi önleyemedikeleri takılma.gittim kendime tonlarca para vererek über bir bilg topladım.stellaris'i tekrar yükledim oyuna girdim ve değişen hiç bir şey yok. mid gameden late game'e oyunda günler 2 saniyede geçiyor normalden 5 10 kat yavaş hareket ediyor.paradox bunla ilgili hep bir şeyler yapacağız diye diye 4 yıl oldu.bugün yeni patch çıkarmışlar açıklamada''performans sorunlarını biliyoruz o yüzden bazı yenilikleri geri aldık sorunları çözeceğiz!'' yazmışlar.aradan 4 sene geçmiş aynı terane.late game'de yavaşlama ve takılmayı göze alarak başlayabilirsiniz ama tam evrene fethederken kirzlerle mücadele edecekken oyun yavaşladığı zaman oyundan düşüyorsunuz.oyun süresi iyice uzuyor ama zevk vermeden.haritada giden filonuz mehter marşıyla gidiyor 2 ileri bir geri.en hızlıda akacak oyun normal hızda açıyor.zaten streamlerinde de ya normal ya da biraz hızlıda stream yapıyorlar hep:)
    yıllar sonra gelen özet:
    oyun gittikçe yavaşlıyor çünkü paradox hala eski bir oyun motoru kullanıyor bu da çekirdeklerin yükü eşit almasını engelleyerek yavaşlamaya neden oluyor.

    ps:01/03/2018
    arkadaşlar yeni gelen 2.0 cherry update(neredeyse tüm mekanikler değişti) ve apocalypse dlc yani eklentisiyle ilgili güncel bilgileri en aşağıya yazıyorum yenilikleri oradan inceleyebilirsiniz, 50+ oyun deneyimimi de paylaşıyorum iyi eğlenceler.

    daha alalı 3 hafta olmadan 250 saati devirdiğim paradox'un her zamanki kilit oyunlarından biri.
    şimdi paradox oyunlarını oynadıysanız (eu4, curasader kings vs) oyunların bir yerlere gelmesinin 8 saat oynanış gerektirdiğini, bolca araştırma, forum kurcalama, harita ve veri inceleme gerektirdiğini bilirsiniz.
    stellaris uzay temalı olduğu için zaman öldürme ve gelişme aşaması çooooook daha uzun ama bir o kadar da kilitleyici. insanı başka evrenlere götüren muazzam bir oyun.
    oyunla ilgili genel geçer bilgileri vermemiz gerekirse, eu4'un uzay similasyonu diyebiliriz.ilk başladığınızda survey yaparak rp tadında hava alabiliyorsunuz.her surveylediğiniz sistem size bir anomali verebiliyor bu anomaliler bonus olay örgüsü vs çıkartabiliyor.yada yaşanabilecek gezegen bulabiliyorsunuz vs vs. amaç teknolojik gelişmeyi sağlamak ve popülasyonu kontrollü şekilde arttırıp mümkün olduğunca ayakta kalmaya çalışmak.oyunda 3-4 saat gelişmekle geçiyor.bu sırada filonuzu geliştirip ekonominizi dengede tutmanız gerekiyor.ekonomi ilk 3-4 saat mineral ve enerji üstünden gidiyor, komşularınıza rivalry vermediyseniz ittifak kurmak sizi yutmalarını geciktirebilir.zaten eğer fallen empire dediğimiz binlerce yıl öncesinde çok gelişmiş ama türlü kriz yada içe çöküşlerle kendi galaksisine çekilmiş çok gelişmiş uygarlıklar eğer siz güçlenip onlara saldırmazsanız 2350- 2400 yılları arasında awekened empire olup kendi inanışlarına göre sizi vilayet, köle yapmak için teklif ediyor eğer kabul etmezseniz sizin 4-5 katınız kadar süper gelişmiş silahlarıyla gelip sizi tekmeliyor.tek çözüm uyanmadan önce sizin 100k ve anti fleet yapıp saldırmanız yada awekened olurlar da sizi yenerlerse krizi yada war in heaven denilen awekend empireların kapışmalarını beklemeniz.oyun sonu krizleri için yapabileceğiniz anti gemileri bulunmakta, diğer boyuttan gelenlere battleshiplerle uzaktan anti shield vurmanız gerekiyor, uzay böcekleri(scourge) sheildlerinizi içtiği için armor tank ve battleshiple rangeinizi mümkün olduğunca arttırıp lance adlı silahla uzaktan yok etmeniz gerekiyor ama bir kere çok fazlalaşırlarsa durdurmak 8 saat sürebiliyor(genelde evrende tek kalıp ehhh yeter diyip bıraktım scourgeları), ai kiriz içinse savunmada shield gemileri saldırıda anti armor kullanmanız gerekiyor gibi gibi.bu arada scourge eğer gezegeninizdeki bütün popları yok edip ele geçirirse sadece bombardmentla gezegeni tomb worlde çevrebiliyorsunuz.diğer boyuttan gelenler direkt gezegenlerinizi evrenden siliyor bombalama bittikten sonra aman diyim.ai ise gezegeninizi mekanik gezegene çeviriyor scourge gibi bombalamanız gerekiyor.
    kısa kısa dikkat edilmesi gerekenleri yazayım;
    1-oyuna başlarken istediğiniz ırkı seçin ama mutlaka trait, ethics ve hükümet sistemlerini inceleyin.forumlarda bir çok bilgi var.
    2-ben kendi ırkımı ve özelliklerini seçiyorum 3-4 farklı ırkla oynadım ama bir tek hive mind'da zorlandım fena ezdiler beni.biraz da şansızdım diyelim herkes hive mindsanız size düşman bunu unutmayın yada purifers'sanız.o yüzden fleet cap maksimize olmalı ve bolca şansınız olmalı.warp travel, hyperdrive, wormhole adlı 3 adet ulaşım var.warpla başlayın ve hatta oyuna başlarken warp only seçin oyunu öğrenene kadar.hyperdrive çok daha hızlı yıldızlar arası ulaşmanızı sağlıyor ama belli bir ağı kullanmanız gerekiyor atlaya atlaya gitmeniz gerekiyor, warpda uzun mesafeler atlayabiliyorsunuz ama atlamadan ve atladıktan sonra 30 40 gun beklemek gerekiyor, wormhole da wormhole stationun kapsadığı alana pıt pıt atlayabiliyorsunuz.tek eksisi biri gelip stationu patlatırsa orada kaldınız demektir:)
    3-oyuna alışana kadar iron man oynamayın derim save-loadla hatalarınızdan ders çıkarmak adına.
    4-oyuna başladığınızda ilk iş scientist'lerinizle survey yapmak olsun. ilk başta 2 tane basmak yeterli kalan parayı wide yanı yayılmacı olacaksanız colony ship ve corvettelere basmanızı tavsiye ederim.bazı forumlarda hiç geliştirilmemiş 100 korvetin geliştirilmiş 40-50 corvetten daha iyi olduğunu okumuştum hem aylık maliyet hem de üretim maliyeti düşük olduğu için tavsiye ederim.
    5-oyunda 3 ana silah tipi var kinetic, energy, explosive ırkınızın özelliği hangisindeyse onla ilerleyin.diğerlerini savaşlardan debris analyze ile keşfedebilirsiniz.
    6-eğer purifer yada swarm değilseniz yani tek amacınız galaksiyi temizlemek yada asimile etmek değilse komşularınıza rivalry vermeyin(bazen bonus alabiliyorsunuz unity almak için ama f/p oranını araştırın)rivalary'lerinizi mutlaka sizden uzak ırklara verin ki hem komşularınızla ilerde ittifak kurabilin hem de early gamede yutulmayın.
    7-ekonomi için ilk başta paranızı minerale harcayın hem gezgenlerde hem de minig stationlarda.gelişirken fleet capınızde kalmaya çalışın eğer size karşı 2-3 hostile varsa yakınlarınızda müttefik bulmaya çalışın yada fleet capinizi aşın.fleet capınizi aştığınız oranda daha fazla aylık maliyet çıkar %2-%5%10 vs vs gibi buna da dikkat edin.
    8-unity ve resarch çok önemli unity'niz iyiyse utopia eklentisinde perkler alabiliyorsunuz.perkler ya fleet sayınızı arttırıyor, ya fallen empirelara, krisis e karşı bonus veriyor ya terraforming , gene modifacation hızlandırıyor gibi.
    9-son gelen capek güncellemesinden sonra artık bir çok gezegeni kolonileştirebiliyorsunuz eskisi gibi happiness de götürmüyor ama üretiminiz, gezegen ne kadar yaşanabilirse o kadar artıyor.
    10-resarch hızınız pop yanı nüfüs ve planet sayınız arttıkça azalıyor.müttefik yada 30-40 ilişki puanınız olan ırklarla ya starchart trade verin ya mineral alın enerji satın biraz daha arttırıp resarch agreement yapın.bunu yaparken de mümkünse mineralle alın 1000 minerale 30 senelik resarch agreement yapabiliyorsunuz(mineral miktarı göreceli yakınlık ilişkinize göre)
    11-savaşma tehlikeniz olan ırkların ne kullandığına bakın.savunmaları ve saldırıları ne üzerine.kinetics silahlar shieldlere bonus dmg verirler bü yüzden savunmada armor basın, exp ve energy vuran silahlar (lance ve mega cannonlar hariç) shieldlere az dmg verirler ama armorlarlara bonusları vardır shield kullanın savunmada gibi.
    12-fallen empire'lar belli bir süre sonra veya kendilerine karşı gelinirse uyanabilirler( fleet size 80-100k dolayına gelirse bir ırkın uyanabilirler yada purge ve slave'e karşılardır ama evrende çok fazla purge ve slave kullanan ırk vardır uyanabilirler, yada yakınlarında kendilerine göre kutsal gördükleri planetleri kolonileştirirseniz uyanabilirler gibi.) uyandıklarında eğer yenemeyeceğinizi düşünoyrsanız ki genelde öyle olur bırakın teslim olun.yada ufaktan savaşıp savaşta çıkan debrisleri survey edin teknolojilerini çalmaya çalışın sonra teslim olun.sizi vassal yaptıklarında yada sömürge yaptıklarında dünyanın sonu değil gelişmeye devam edin.eğer peacekeeper değillerse hala herkese savaş açıp gelişebilirsiniz.ne kadar çok starport o kadar fazla fleet cap, ne kadar fazla pop ve planet o kadar yavaş resarch olduğunu unutmayalım tekrar.
    13-awakened empireları en kolay yenme yolu anti gemiler hazırlayıp perklerden galactic contender'ı da alıp krizi beklemek.kriz çıkınca güçlerinin çoğunu kaybettiklerinde arkalarından isyan bayrağını açabilirsiniz.yalnız peacekeeperlar belli süre sonra fedarasyon kuruyor isyan bayrağı açarsanız bütün evren fedarasyonda olacağından işiniz zor olur.
    14-diplomasi oyunda çok önemli kurduğunuz ittifaklar eğer diplomasi ağacını seçtiyseniz fedarasyon olmanıza izin veriyor.fedarasyon kurduğunuzda ırklara dönem başkanlığı 10 yılda bir geçiyor dönem başkanı olan fedarasyonun özel olarak aylık maliyet istemeyen fleet-filosunu kontrol edebiliyor.bu fleet starportlarınızdan federasyon gemilerini üreterek yapılabiliyor.artısı maliyet istememesi eksisi fleet capinizin %20'sini federasyon kurulur kurulmaz alması.3-4-5 ırk varsa federasyonda 10 senede bir gelse de geldiğinde bir anda kendi fleet'iniz kadar fleeti elinizin altına alabiliyorsunuz.(diplomasi ağacında mutlaka federasyon fleet katkınızı 2 katına çıkaran özelliği alın)
    15-missle savunması için pd yani point defence ve flak cannon kullanın.eğer karşınızdakinın bir çok strike craftı ve missle'i varsa flak cannon mutlaka kullanın.fleetlerde forumlardan araştırma yapabilrisiniz ama eğer karşınızdaki fleet ağırlıklı olarak büyük gemilerse ya daha uzaktan vurabilecek bir fleet yapın yada corvette, destroyer gibi ufak ama hızlı fleetler yapın.eğer ortaya karışıksa tek tek bakmanız gerekir ne anti üretebileceğinize.
    16-oyunda çok fazla işlem olduğundan 2300'lü yıllarda eğer medium ve üstü haritalarda başladıysanız inanılmaz fps drop oluyor.utopia ve capek de biraz azaldı ama ben şahsen medium ve %25 yaşanabilir gezegen seçerek başlıyorum oyun pop sayısı evrende az olduğu için fps drop da azalıyor.
    17-fps drop yaşamamak için ya ele geçirdiğiniz gezegenleri purgeleyeceksiniz, yada oyun başlarken maksimum medium map seçip yaşanabilir gezegenleri yani habitable gezgenlerin sayısını düşüreceksiniz.oyunun muhteşem bir potansiyeli var ama late game fps drop yüzünden medium haritadan daha büyük haritalarda oynamaya başlarsanız 10-8 fps bile görürsünüz tavsiye etmem.bu arada bilgisayarla da alakası yok test ettim çekirdeklerin 3 tanesi bomboştu fps drop yaşarken.forumlarda yine bu sorun var hatta yapımcı firma da farkında bizzat mailleştim.
    18-oyunda kendi ırkınızı oluşturuken ethics, trait ve yönetim biçimini iyi seçin bonuslara bakın.eğer fazla dostunuz olmayacaksa mutlaka growspeed ve resarch bonuslarına ihtiyacınız var çünkü anlaşmalarla bunları temin edemeyecek, istila ettiğiniz gezegenlerdeki popları kullanamayacaksınız.slave olarak kullanabilir yada consumer goods yani popların aylık maliyetlerini azaltmak için farklı ırklara sadece oturma izni verebilirsiniz ama bu da mutsuzluğa yol açar mutsuzluk üretim düşüklüğü ve isyanlara sebep olur ki bunu hiç bir lider istemez:)
    19-oyunu biraz öğrendikten sonra ironman oynamanızı tavsiye ederim hem oyun kendi save ediyor hem de achievments alabiliyorsunuz şu ana kadar özellikle achivements kasmadan 29 tane alabilmişim tavsiye ederim:)
    20-şimdilik aklıma gelenler bunlar soru olursa yeşillendirin. aşağıya faydalı linkleri koyuyorum oradan kriz açıklamaları, antileri, stellaris wikisi gibi bilgileri bulabilirsiniz.
    krizler için
    stellaris wiki
    late game lag ve fps drop hakkında forumlar

    buraya kadar okuduysanız alın size potato.

    apocalypese ve 2.0 cherry update-güncelleme

    kısaca yenilikler ve oyun deneyiminden bahsettikten sonra oyunun ilgili linklerini de aşağıda bulabiliceksiniz.
    öncelikle cherry yada 2.0 güncellemesiyle başlayalım.neler değişti, değişiyor?
    1-artık oyunda late game yani oyunun sonralarında karşımıza çıkan fps drop oyun birim kare sayısı düşmesi yani lag yok diyebiliriz.ironmansiz 35 fps altına düşmedim 2769 yılında 40+ saatten fazla oynadığım son oyunda.
    2-artık tek ftl(uzay seyehati motoru) hyperlane oldu yani artık oyuna hangi ırkı alırsanız alın uzay otoyolları otomatik geliyor.ileride resarch yani araştırmayla jump drive'ı kullanabiliyorsunuz eski jump drive'dan tek farkı 120 gün bekleme süresi ve atladıktan sonra bekleme süresi geçene kadar vuruş gücünüzün ve uzaydaki hızınızı yarı yarıya kaybetmeniz.yani daha taktiksel kullanım için bırakılmış.atıyorum bir yerde sıkıştınız yada bir düşman yaklaşıyor ona göre mevzi almak için yada kaçmak için kullanabilirsiniz.yada tuzak kurabilirsiniz ben aşırı sevdim.
    3-hyperlane geldiği için savunma kurabilir hale geldi artık starbaseleri staroutpostları yükselterek kurabiliyoruz ama total bir limitimiz var bu da pop sayımızla orantılı oldu.eskisi gibi sınırları geliştirmek için outpost kurmak yerine artık 100 mineral ve yıldızın yakınlığıyla ortantılı ufak infulence tutarına istediğimiz her yıldıza bir outpost atıp istersek bu outtpostu geliştirerek şekillendirebiliyoruz.mesela eğer size enerji lazımsa enerji bölümleri ekleyip alt tarafa da buff versin diye ek eklenti koyabiliyoruz yada anchorage denilen fleet kapasitesini arttırıcak eklentiler koyabiliyoruz.yada savunma amaçlı diğer empire-implerin size saldırabileceği hatta 23 tane defans platformu yada ileride 2 tane ion cannonlu gerisi de ne kadar yer varsa defans platformlu citadel kurabiliyoruz(son gelişimi yapılmış outpost.) artık eskiki gibi defans platformları uzaya yapmıyoruz hepsini starbaselere topladılar.yani starbaselerin içinden her şeyi yapabiliyorsun, enerji, food, resarch vs eklentileri gibi yukarıda söylediğim.önemli nokta choke points dediğimiz geçiş yollarına kuracağınız defans istasyonları rakiplerinizin orayı patlatmak durumunda kalacağı yerler olacağından orada savunma yapmak büyük avantaj oluyor.ilerdie 35klık istasyonları koyuyorsunuz neredeyse 1 fleet kadar güçlü oluyor.(artık fleet sayıları ve güçleri azaldı.)
    4-eskiden bilinen doomstack yani 100 200k lık fleetler artık oyunda neredeyse oyunun sonuna gelene kadar çok az yada yok. artık bir admirale allah ne verdiyse gemi yükleyemiyorsunuz hepsinin kapistesi var atıyorum kapasitesi 100 ise en fazla 100 fleet powerlık gemi kontrol edebiliyor bunu da siz geliştirebiliyorsunuz araştırma puanlarıyla.bu arada artık bütün leaderlerı enerjiyle satın alabiliyoruz en güzel yanı da bu:)
    5-edictsler artık tüm imparatorluğa yayıldı yani eskiden gezegen gezegen yaparken artık direkt enerji ile food artışı yada belli bir influence costa daha fazla mineral, enerji resarch 12 seneliğine alabiliyoruz bunun süresini de araştırmayla geliştirmek mümkün %100 den fazla arttırdım son oyunda.şöyle düşünün enerji incomenızı 24 seneliğine %50 arttıyorsunuz müthiş bir şey...
    6-oyunun ana mekaniklerinden savaş anlaşmaları ekranları değişti.şuan yoğun itirazlar üzerine yakında bir patch daha çıkacak ve güncellenecek.artık bir yere savaş açabilmeniz için önce hak iddia ediyorsunuz, ona göre saldırabiliyorsunuz, claimlerinizi influence harcayarak komşunuzun starlarına verip savaş bahanesi yaratabiliyorsunuz.ayrıntıya bu konuda çok girmeyim.burada can sıkıcı nokta oyuna yeni gelen savaş bitkinliği bıkkınlığı denilen war exhaustion. artk savaş başlar başlamaz her ay %100'e varana kadar we alıyorsunuz 100% geldiğinde atak tarafının savaş otomatik bitiyor.burada itiraz edilen ve ben dahil insanları delirten ise bunun tam optimize edilmemesi ve otomatik savaşın bitmesi.yani bazen rakibinizi eziyorsunuz ama o kadar hızlı we geliyor ki alman 2. dünya savaşı orduları gibi yıldırım harekatı yapmanız gerekiyor.biraz araştırdığımda wenin artmasının fleetpowerınıza göre kaybettiğiniz gemi oranıyla doğru orantılı olduğu bilgisi ama bunlar hep değişecek bilginize.status quo dediğimiz kısım ise herhangi bir rakip savaş hedeflerine varamadığında oluyor ve kim nereyi işgal ettiyse o onda kalıyor.genelde savaşlar hep status quo ile bitiyor o yüzden devamlı köşe kapmaca gibi o yıldız benim bu yıldız senin koşturup duruyorsunuz. wedeki ayar sorunları ve hızlıca savaşın bitmek zorunda bitmesi developerın açıklamasına göre değiştirilecek ve savaş bıkkınlığınız dolunca otomatik savaş biteceğine artık %20 happiness düşürücek belki eu4'teki gibi rebeller de artabilir kim bilir.
    7-artık mid game krizimiz de var ve mid game de late game de bizim tarafımızdan zamanı belirlenebiliyor yada kapatılabiliyor(zaten kapatılıyordu).maruader yani artık yağmacılar var oyunda 3-4 tane starları olan, oyun başında sizin 2-3 katı fleetleriyle gelip bir gezegeni yağmalayıp gidiyorlar bunlar satın alınabiliyor, başka birine saldırtılabiliyor yada fidye vererek saldırmamalarını sağlayabiliyorsunuz.maruaderler orta oyunda bir anda khan adı altında bir liderle birleşip moğol istilası yapıyorlar sonra khan ölünce de parçalanıyorlar mid crisis bu şekilde.onun dışında diğer krizler aynı zaten.birde artık pirateler daha saldırgan ve her outpost kurmadığınız yerden çıkıyorlar.bir anda hemen hemen sizin kadar fleetleri var ve tehtit oluyorlar early gamede.o yüzden mümkün olduğunca hep fleet capinizde kalın ve savunmanıza dikkat edin.ileride zaten bütün harita outpostlar ile dolacağından azalıyorlar.
    8-oyunda artık fleet manager yani filo yönetimi ekranı var.filoları tablo ve şablon halinde ayarlayıp tek tıkla reinforce yani tekrardan doldurabiliyorsunuz, filonuza homebase verip oraya geri dönmesini sağlayabiliyorsunuz.burda da henüz buglar var ama hotfixlerle düzeltiliyor-düzeltilecek.
    9-apocalypse eklentisiyle titanlarla tanışıyoruz.normalde hep fallen veya awkened empirelarda gördüğümüz o gocaman gemileri artık biz de yapabiliyoruz hem de apocalypse eklentisiyle gelen colossus adlı star warsdaki death starın laciverti olan gemiyle birlikte.bu geminin 3 ana silahı var araştırmayla ve perkle açtıktan sonra kullanabiliyoruz.1.silah bildiğiniz deathstar planete gönderiyorsunuz şarj olduktan sonra planeti karpuz gibi ayırıyor.diğeri neutron sweep bu da bütün popları temizliyor rebellion istemiyorsanız tam size göre.temizle planeti git kolonileştir hazır binalara kon:) ve son silah daha hiç kullanmadım ama gezegene kalkan uygulayarak bloke ediyorsunuz giriş çıkış vs olmuyor ama diğer ikisi yanında tırt geldi aktif kullanan varsa yeşillendirsin.titanlar ise çok önemli en büyük sebebi artık admiraller en güçlü gemi neyse onda yer alıyor ve en güçlü gemi geri çekilirse yada patlarsa fleet admiralsiz savaşıyor bu da bufflar ve + lar olmadan savaşmaları demek.keza titanaların buffları da fleete ve rakip fleete göre ayarlanabiliyor.mesela kendi ateş hızımızı %5 arttırabilirken karşı tarafı %10 azaltabiliyoruz yada armour shield ftl buffları bulunuyor.son oyunumda 3 titanı 3 filo ile düşmana farklı buffları olacak şekilde saldığımda kendimi uzayın hakimi gibi hissettim.battle star galactica admiral adama gibiydim.'evladım şurdan bir planet koy karpuz gibi yaracağım' diye dolanıyordum.
    10-yukarıda belki dikkatinizi çekmiştir artık fleetteki shipler baktılar patlayacaklar belli bir şans oranında savaştan kaçabiliyor ve savaş sonrası neredeyseniz yanınıza geliyorlar.bunları imparatorluk edictlerinden değiştirebilrisiniz.mesela eğer geri çekilmeyi kaldırırsanız daha çok damage veriyorsunuz ama gemi patlarsa patlıyor:=) özellikle bs ve titanların geri çekilme şansı yüksek o yüzden pek tercih etmeyebilirsiniz.
    11- artık starları önce survey etmeniz gerekiyor gitmeden önce bu da kısa bilgi.
    12- az daha unutuyordum artık oyunda wormhole ve gatewayler var.bir anda sizi galaksinin diğer ucuna götürebiliyor wormholeler ama tek şart 2 tarafta ya sizde olacak yada karşı taraf buna izin verecek.yoksa gidemiyorsunuz savaş zamanında.gatewayleri araştırma ile öğrenip stratejik noktalara koyabiliyorsunuz artık oyunda bir yerden bir yere warp olmadığı için gitmek daha uzun olduğundan bunları kurmak ve savunmak kullanmak önemli evet patlamıyorlar ama elden çıkınca da kullanamıyorsunuz 3-5 ayda savaş hattına gitmenize sebep olabiliyor ikmal hattınız çöktüğünden.

    ilgili linki paylaşıyorum buradan ayrıntılı bakabilirsiniz.
    https://stellaris.paradoxwikis.com/…veloper_diaries
    (çok fazla ingilizce terim kullanıyorum kendimi kurumsal ingilizce kullanan ofisboy gibi hissediyorum mazur görün her birini türkçeye çeviremiyebiliyorum daha zor oluyor koy verin gitsin.)

    eğer okumak isteyen olursa 40+ saatlik son oyunumu sizle paylaşayım;
    öncelikle oyuna daha önceden yarattığım ırkımla başladım.sağımda bir prufier hemen yanında bir swarm mind!, solumda fe, ve normal bir tane de ai vardı.oyun başlarında ilk işim mineral çok daha önemli olduğu için 2.0'da mineral kazanmaya çabalamak ve düşmanın gelebilecek hatları starfort-fortrees-citadel yapabilmeyi amaçlamaktı.böyle böyle başlarken bir anda maruaderlar bana mesaj yolladı ya paran ya canın diye ben de 2k fleet var 2-3 k da starbase gel lan artist dedim ama demez olaydım.6 -7k fleetle geldiler starbase'e ben yetişemeden planeti sömürüp gittiler.böyle böyle 2-3 kez daha saldırdılar rakibim meğersem fonluyormuş bildiğin suriye proxy wars. sonra dedim böyle olmaz verdim 1-2k enerji adamlara, dedim benden uzak dur hatta bunlarda 5 klık filo kiraladım sonra admiral 300 sene yaşadı(oyunda bug oldu:) neyse hep saldırdıkları istasyona def platform ve debuffları bastık filoyu da geride beklettim bunlar saldırdığında kafalarına bindim ama ben de kayıp verdiğimden hemen solumdaki ai bana savaş açtı statusqoya zorlamak için defansta kaldım bir yere saldırdığında savundum tam savaş biterken pat sağdaki düşene vururum diye savaş açtı hoaaydaaa..tamam dedim gelin avzınıza verecem kinetic gaussları. neyse solumdakinden 1-2 yıldız koparıp savaşı sonlandırdım, sağıma fleeti çektim ve onlardan da 2-3 yıldız alıp bıraktım.bundan sonra böyle böyle devam etti düşene ben de vurdum elimden geldiğince geliştim büyüdüm sağımı solumu ittirdim taa ki 2487 yılında scourge crisis gelene kadar. zaten unity'den diplomatic aldıydım hemen federasyon kurduk 1 fe 2 ai ile.başladık bunlarla savaşmaya scourgelar bitmiyor 80klık paketler halinde 3lü 5li cipicipili çap çap çapçap diye geliyorlar.neyse tam bunları durduruyorum pat solumdaki savaş açıyor hoayyyda diyip tekrat 1 senede galaksinin sağından soluna yollanıyorum bunları tokatlıyıp tekrar scourge'a dönüyorum ama o arada soldaki ally'larımdan birini scourge tamamen yutmuş allahtan sonra solumdaki swarmdan aldığım yıldızlara bunu yerleştirdim, ileride fedden çıkıp bunu vassal yaparım diye ki öyle de yaptım:) neyse en son oyunda scourgları yendiğimde 2769 yılıydı screenshotlar var istenirse koyabilirim. yani 20 saat boyunca hem arkadan dalan swarm, hostile pufier hem güneyden gelen scourge. clossuslar ile scourge gezegenlerini patlattım diye ayaklanan ae ile kapıştım.o da zevkliydi bak ben bu scourge gezegenlerini karpuz gibi kırıyorum ki tekrar orayı işgal etmesinler yayılmasınlar diye bu geldi vay sen büyük günahkarsın gezegen nasıl patlatılır görürsün sen diyip bana daldı.allahtan fedde bir fe ve 2 ai var da 2 planetini karpuz gibi yardım.yoksa 2 katı fleeti vardı teknolojisini zaten anlatmaya gerek yok.zaten 2 planetini patlattıktan sonra bir daha 2 yakası bir araya gelmedi bıraktım scourge bitene kadar keratayı oyun sonda da direkt ne var ne yoksa yok ettim ae den kalan.akabinde beni devamlı arkadan vuran o prufierları temizledim scourge vs derken 2769 yılında domination victory'i aldım.darısı başınıza mid harita 0,25 habit world normal diffucultly iron man yok 0 lagla oynadım mutluyum....

    ironmanle oynamıyorum lag oluyor her ay save aldığı için. eğer madalya vs takmıyorsanız steamdeki zaten bir anlamı yok.

    yine yeniden potato...
  • -- spoiler --

    güzel güzel kendi galaksinde takılıyorsun. 400-1000 civarı yıldız sistemi falan var.
    sana ait yıldız sistemleri var, komşular, düşmanlar var. diplomasi, savaş, ticaret bişeyler bişeyler.

    sonra sistemin birindeki bir gezegende ilkel bir tür buluyorsun, onları gözlemlemeye başlıyorsun. oyunun başında taş devrindeler, zamanla bronz çağı falan ilerliyor bu arkadaşlar yavaş yavaş. sen de inceliyorsun işte uzaktan.

    bunların hiç bir şeyden haberi yok, taşları birbirine sürterken yukarıda galaksi çapında savaş, kıyamet yıkılıyor ortalık rutin olarak.

    sonra, oyunun sonlarında, varlığından hiç haberinizin olmadığı bazı büyük abiler birden galakside peydah olup "biz sizi uzun zamandır gözlemliyorduk ilkeller, artık geldik" deyip sizi çiğ çiğ yiyorlar. vay aq. işte aradığım çok katmanlı felsefe.

    -- spoiler --
  • xbox gamepass sayesinde keşfettiğim incilerden. çok güzel oyun ama konsolda oynaması manasız işkence. masaüstünde oynamak şart gibi.
  • bir çok bilimkurgu konseptine gönderme yapan zevkli strateji oyunu.

    --- spoiler ---

    kolonilerdeki garip heykellerin transformers çıkmasından, xcom'daki chryssalidlere, star wars'daki jedi türevi psişiklere, dyson küresine, galaktik imparatorluğa bir dünya gönderme yapan zevkli bir oyun.

    benim en dehşet zevk aldığım oyun ise dünyadan zamanında uzaya yaşanabilir gezegen aramak için ayrılıp bir daha haber alınamamış, o zaman zarfında başlarından geçen olaylardan dolayı uzaylı düşmanı commonwealth of man ile oldu. oyunun başında galaksiye dair büyük planlarım vardı ama belli etmedim. usul usul alttan alttan faşist düşünceyi yerleştirdim. esas endgame crisis ben olacaktım. tabi bu arada khan bozuntusu çıktı, en güçlü filosunu çiğ çiğ yedim, ikinci kurduğu filosuyla yenilen pehlivan doymaz misali yine gelince acımasızca katlettim. bunlar dağılınca da ültimatom gönderip buyruğuma girmelerini yoksa sistemlerini başlarına yıkacağımı söyledim. kimi korktu kabul etti, kimi commonwealth'in gerçek gücünü acı yoldan öğrendi.

    tabi bu arada galaktik komüniteye çaktırmadan karanlık planlarımı ilerlettim. daha ne oldum demeden başka bir boyuttan saf enerji olan unbiddenlar peydah oldu. iletişime geçip bizi tüketeceklerini söylediler, ben de bu galaksi bize ait başka galaksi bulun sonunuz kötü olur diye tehdit ettim ama dinlemediler. birer birer yıldız sistemleri sönerken eski imparatorluklar dirilip bunlara karşı koymaya başladı. tabi ben de kıstırdığım unbidden filolarını katlettim. galaksinin öbür ucuna ölüm görevine en iyi komutanlarımı ve filolarımı büyük törenlerle gönderip portallarını başlarına yıkıp wannabe crisis unbidden salağını tutsağım yaptım. ve bütün galaksi commonwealth'e kurtarıcı gözüyle bakarken benim daha karanlık planlarım vardı.

    tüm commonwealth insanları farklı bir boyuta geçecekti ama galaksi merkezindeki karadeliğin galaksiyi tüketip bir enerji çıkartması gerekiyordu. kırmızı butona basmaya çok yaklaşmışken galaksinin ağır abisi eski imparatorluklar ayağa kalktı. tüm galaktik komünite planıma uyanıp bana savaş açmıştı ama benim yıldızyutan filom çoktan diğerlerinin sistemlerine ve başkentlerine doğru galaksinin karanlık köşelerinden yola koyulmuştu. ağır abileri perişan edip ateşkese zorlamıştım, bir çok medeniyetin başkentinde artık bir karadelik vardı. ve sonunda büyük kırmızı butona basmış, commonwealth insanlarını insanlıktan çıkarıp galaksiyi yok eden planım da böylece tamamlanmış oldu.

    --- spoiler ---
  • 2.2 ile gelecek dlc'nin adı belli oldu: megacorp

    şurada yapımcılardan geniş güzel bir ilk bakış incelemesi var.

    yeni dlc ile galaksiyi çevreleyen şirketlerle oynanabilecek. ırk oluşturma ekranında hivemind gibi "megacorporation" seçilecek ve özel trait'ler ve civic'leri olacak.

    empire'ınızı daha da genişletip star wars'daki gibi criminal alt yapılı şirketlere yahut scientology gibi din satan para makinelerine çevirebileceksiniz, bu tür empire'ın adı da harika: megachurch!

    dlc'nin logosunda ise pek tatlı bir easter egg var görenler için:
  • europa universalis iv'den gelmiş bir oyuncu olarak ilk 1 saat boş boş baktığım ve gözümü korkutmuş olan oyun. kolay değil tabi 1820'lerde bırakıp 2200'e ışınlanmak, zamanla çözeceğim inşallah.
  • diğer paradox oyunları gibi tarihi gerçeklere bağlı kalma zorunluluğu olmadığı için yaratılıcık noktasında güzel işler yapmış paradox'un grand-strategy serilerinden uzayda samanyolu galaksisi içerisinde geçen oyunu.

    ayrıcı mükeemmel soundtracklere de sahiptir.
  • oyunu çözdükten sonra eroin gibi oluyor bırakamıyorsunuz. şu gezegene koloni kurayım, şuraya sınır çekeyim şunları araştırayım derken saatleriniz geçiyor. saat 7'de bir saat oynarım diye oturdum yaklaşık 6 saattir oynuyorum amk oyununu.
hesabın var mı? giriş yap