• popüler kültürde işlenmiş bir konu:

    (bkz: scott adams)
    (bkz: gods debris)
  • (bkz: hegel)
    (bkz: ibn sarabi)
  • direkt olarak olaylara bakış felsefemi anlatan başlık. (bkz: talih yıldızı)

    işte gerçek tanrı bu. bilimin bugünkü bakışı da bu.
  • açıklaması dilsel nedenle sorunlu olan iddiadır.

    "patlama" ifadesi mantık gereği bir eylem yani bir olumdur. bir eylemin olması yani bir oluş gerçekleşmesi için burada değişikliğe uğrayan bir "unsur" gereklidir. bakınız:

    araba duvara çarptı.

    taş yere düştü.

    cam kırıldı.

    görüldüğü gibi eyleme mazhar olan unsur, dilde özne dediğimiz ifade ile anlatılan şey. şimdi tanrı patlama ise bu dilsel olarak "tanrı patladı" anlamına gelir. sorunlu bir durumdur çünkü bir dönüşüm yani değişim ifade eder ki tanrının patlamamış hali olduğu zımnen ortaya çıkar. yani tanrı patlamamıştan patlamışa geçmiştir. yani tanrı değişmiştir. teolojik açıdan bunlar çok sorunlu ifadeler ki zaman kavramı açısından da sorunlar yaratırlar. tanrının kendi içinde bir zaman tabi olduğu sonucu da çıkar. ayrıca tanrının değişmesi de sorunludur.
  • büyük patlamayı tanrı yaptı diyerek başlık altındaki fikirleri birleştirebiliriz.
    ol deyince oluyorsa patla deyince de patlar.
  • tanrı hep bilginin sınırı oldu. dün gök gürültüsünün nedeni bugün büyük patlama...
  • ya tanrı domates ise?
    bundan farklı bir önerme değil.

    tanrı kelimesinin anlamı belli, çok net. bilerek ve isteyeren yaratan ve yöneten bir varlık olduğu iddiası var kelimenin kökeninde..

    evrendeki muazzam bir güce/olaya heberos diye bir isim verip, bing bang aslında heberos diyebilir miyiz? deriz.
    bu da tanrı kavramının ne kadar uydurma olduğunu görmeye yetecek kısacık bir düşünce yolculuğu olur. =)
  • çakmağı yakmak için bile bir ateşleyici vardır ve onuda ateşleyen bir güç vardır. peki büyük patlamada ateşleyici iki tane tanecik ise onu çarpıştıran güç neydi ? yada o iki taneciği yaratan kimdi diye soru sormak lazım ?
hesabın var mı? giriş yap