• birçok kişinin kendi görünüşünden ziyade başkalarının görünüşüyle takıntılı olma zihniyetinin elli yıl sonra da hiç değişmeyeceğinin kanıtı olan fotoğraf.
  • taraf'ın ilgi dolu benzetmesiyle zihinlerde türbanın mazlumluğun, ezilmişliğin simgesi olduğu çağrışımını yapmak amacıyla yanyana getirdiği iki fotoğraf karesi.
    şimdi fotoğraflar arasındaki benzetmelere dönelim. taraf adı üstünde taraf olduğu için, bu taraftarlığı gerçeğin bir kısmını gözardı etmesine neden oluyor. o yüzden vicdanlı gazetelerden şunu yapmalarını istiyorum. duyun ulan beni!
    sivas katliamı'nın fotoğrafıyla abd'li ırkçıların siyahiların evlerini yaktıklarını gösteren herhangi bir fotoğrafı yanyana koymaları.
    oruç tutmuyor diye dayak yiyen ve öldürülen bir gencin fotoğraflarıyla ırkçıların sokağından geçti diye saldırılan ve hayatına son verilen siyahilerin fotoğrafı.
    bugünün türkiye'sinde kimin iktidarda olduğunu gösteren bir fotoğrafla o günün amerika'sında iktidarda olanların yanyana getirildiğini gösteren bir fotoğraf.
    sanırım bunlar türkiye gerçekliğini nesnel olarak yansıtacaktır.

    açıklamalı not: bu fotoğrafta birbirlerine bağıran iki grubu birkaç gün önce haberlerde izlemiştim. iki tane küçük grup karşı karşıya slogan atıyorlardı. üstelik bunu kendiliğinden yapan, siyasi olarak da toy tiplerdi. ve böyle bir tepki göstermeleri de bunun sonucu. ama bu türbanın üniversiteye girişine karşı yapılan eylemlerde olan tek ve küçük birşey. ciddiye alınmaması gerekir. kaldı ki bu eylem bile değil. bu şekilde tepki göstermek de doğru değil.
  • sapla samanın kasıtlı olarak karıştırıldığı gudik benzetmelerin ortaya çıkmasına sebep olan fotoğraftır.

    şu soruları cevaplayacak şeriat yanlısı, dinci, ya da kendini her ne şekilde tanımlıyorsa o sıfata haiz tek bir kişi yok mu merak ediyorum :

    1. bugüne kadar kaç laik insan kaç dinciyi inancından dolayı işkenceden geçirmiş, yakmış, kurşunlamış, bıçaklamış... kısacası öldürmüştür?

    2. bugüne kadar dinciler kaç laik kişiyi inancı veya inançsızlığı nedeniyle işkenceden geçirmiş, yakmış, kurşunlamış, bıçaklamış... kısacası öldürmüştür?

    bu iki soruya tatmin edici cevap veremediğiniz sürece sapkın din anlayışınıza yönelik bütün şüpheler devam edecektir. ben sizi öldürmeyi düşünmezken siz beni öldürüyorsunuz, cayır cayır yakıyorsunuz, işkence yapıyorsunuz. ***.

    sonra da pişkin pişkin mazlum edebiyatı yapıyorsunuz. mazlum değil zulmedensiniz. görmediğimizi sanıyorsunuz ama görüyoruz.

    tarafsızlığımı korumak adına bugüne kadar şahsi inancım ile ilgili tek bir satır yazmadım. ama sikerim tarafsızlığı diyorum şu anda.

    ben bir müslümanım. allah'a inanıyorum. ancak, allah'a sizin inandığınız şekilde inanmıyorum. dini ve içindeki kavramları sorgulayabiliyorum. çoğu kavramı siz ve sizin kafanızdaki zihniyetin bozduğunu, değiştirdiğini düşünüyorum. erkek hakimiyetini sağlamlaştırmak adına bunu yaptığınızı biliyorum. kadını baskı altında tutmanın sizin iktidarınızı sürdürebilmeniz için zaruri olduğunu biliyorum. türban salatasını kadını baskı altında tutmak için bu kadar öne çıkardığınızı da biliyorum.

    zulmetmek maksadıyla harekete geçerek mazlum pozlarına girdikten sonra tepki görünce kızaran yüzleriniz hiç bir anlam ifade etmiyor.
    yüzünüz kızaracaksa sivas katliamı'na kızarsın. yüzünüz kızaracaksa menemen'de yaşananlar için kızarsın. yüzünüz kızaracaksa bahriye üçok cinayeti için kızarsın, yüzünüz kızaracaksa din adına, allah adına işlenen diğer tüm cinayetler adına kızarsın. allah büyüktür, kendisi adına işlenen bu cinayetler için failleri affedebilir, ama biz affetmiyoruz.

    son olarak; türban bir özgürlük değildir, türban bir yasaktır, türbanı savunmak yasağı savunmaktır, amerika birleşik devletlerinde siyah ırkın maruz kaldığı muameleyle kıyaslamak densizliktir, abestir ve nihayetinde komiktir.
  • siyah deri rengiyle doğmuş olan bir insanın aşağılanarak beyazların okuluna alınmayışı ile çıplak bir şekilde doğmuş fakat saçının telleri var diye aşağılanarak örtülere büründürülen bir insanın okula alınmayışının kıyaslanması sonucu yan yana getirilmiş fotoğraftır.

    mantık hatası vardır... mantık hatası da değil mantıksızlık ürünü.
  • taraf gazetesinde başta ahmet altan olmak üzere herkesin kafasının çok karışık olduğunu düşündüren manşet. siyahi insanlar öldürülmüş ve katledilmişken türbanla bunu kıyaslamak saygısızlığın dik alasıdır.çünkü burda işkenceyi gören türbanlılar değil başı açık gezen yada inanmayan insanlardır.bunu söyleyebilmek için türkiye'de insanların dinsiz diye cayır cayır yakıldığını bilmemek, din kisvesi altında insanların nasıl sömürüldüğünü görmemek, hatta kör olmak gerek.bunları söyleyenler yada yazanlar kendilerini aydın olarak kabul ederler. bunu yazarken ise kendilerini belli bir kesime şirin gösterme çabaları vardır. ama unutulmamalıdır ki iran'da ayetullah humeyni destekleyen aydınlar, sonsuzluğa önce ulaşanlar oldu. bugün bu dönme dolaba binenler, ileride tarihe hesap verecekler
  • ha tamam şimdi oldu.
    bende kim koyacak diyordum klasik cumhuriyet gazetesi 80 yıl karşılaştırma fotoğrafını, o kadar forward mail arasında bulmak zor oldu ki bu kadar gecikti, copy paste yapmak.
    bu seviye bu zeka, beni hiç yanıltmıyorsunuz. iyi ki varsınız.
  • ilkokul yıllarında öğretilen elmalarla armutlar toplanmaz mantığının yeterince iyi anlaşılamadığını belirgin bir şekilde kanıtlayan karşılaştırmadır. anlaşılan o ki başörtüsüyle okula girilir mi girilmez miyi tartışmak yerine türkiyede eğitim sisteminin bozukluğunu ve bu bozukluğun yetişkinliğe ulaşılıp, önemli mevkilere gelindiğinde ne gibi basit karşılaştırma ve yorumlama hatalarına sebebiyet verdiğini düşünmek daha hayırlı olacak kanımca.
  • 50 yıl önceki ile bir karşılaştırma, benzerlik hesabı yapılmasına gerek olmayan rezillik.
    ortada bir insan, sen kabul et etme, yasalarla kendine verilmiş hakkını kullanacak, sen de etrafında toplanıp, onu taciz edecek, aşağılayacaksın. bahanen de sonra onlar da bizi siker olacak. sikmesinler diye önceden sindirmeye çalışıyorum diyeceksin.
    bunu savunacak bir yol bulamayanlara 50 yıl önceki versiyonuyla arasında 7 fark bulma oyunu malzeme olmuş.
    farka ne hacet?
    olay kendi başına hayvanlığın, şerefsizliğin resmi.
  • siyah tenli olmak genetik bir özelliktir, ırksaldır, teninin rengidir, değiştirilemez ve doğuştan gelen bir özelliği yüzünden kafasının içindeki önemsenmeden kimse yargılanamaz, etiketlenemez. bunu yapana faşist, ırkçı diyoruz.

    bu resimlerin amacını eleştirirken türbanlı kızın anasının karnından öyle çıkmadığını düşünüyoruz tabii, bilinçli bir tercih olduğunu, bir fikri , hem de din kisvesi altında gayet yargılayıcı, ayırımcı bir fikri savunduğunu düşünüyoruz.

    ve tanım olarak ; elli yıl sonra aynı fotoğraf kolpa bir gaza getirici olmuş diyoruz..
  • türbanlılar aslında zenciymiş de haberimiz yokmuş. bu fotograf sayesinde öğrenmiş bulunuyorum.
    ya da türban deri rengi gibi doğuştan olan bir şeymiş...
    hani salaksınız da bu kadar mı salaksınız? demek ki bu kadar salakmışsınız.
hesabın var mı? giriş yap