şükela:  tümü | bugün
  • a song of ice and fire'ın ilk romanındaki güç dengelerini kabaca başlangıç noktası alan 3-6 kişilik, 10 tur süren bir strateji, diplomasi temalı kutu oyunu. kendi çapımızda beta testini (geç de olsa) yaptık. kuralları, mekaniği çözmek için bir oturum yetiyor. öyle çok basit değil çok da karmaşık değil.

    oyun teorisi vs. sevenler için açılışı biraz dar olsa da ilerleyen turlarda gerek kimin eli kimin cebinde işleyişiyle gerek güzel düşünülmüş yapısal sınırlamalarıyla (power token - influence track mevzusu, supply-army ilişkisi, wildling threat meselesi, hanelerin başlangıç pozisyonları) genişleyen bir taktik, stratejik alan tanıyor.

    kişisel olarak hoş bulduğum bir kısım, her hanenin başlangıç pozisyonunun doğrudan romanlardaki gibi bir gelişmeyi ilk bakışta zorunlu kılması. stark güneye inince greyjoy için kuzeyden dolaşmak mantıklı oluyor, ama en doğrusu allah yarattı demeden lannisport'a girmek. baratheon paşa paşa king's landing'e gitmek zorunda, martell 2-3 tur güneyde yatıp doğal sınırlarında takılabilir. storm's end baratheon'a değil martell'e yarıyor. lannister her türlü diplomatik kalacak da riverrun'ı greyjoy'a bırakmak olmaz gibi.

    diğer yandan romanı, diziyi bilen için alternatif senaryolar yazmaya da inanılmaz elverişli. stark erkenden güneye inmeyip kuzeyi tutsaydı ne olurdu, euron crow's eye'ın yapacağı işi en başta balon greyjoy yapsa işler nasıl değişirdi, martell illa ki güneyde oturmak zorunda mı baratheon'a girse ne yapar gibi senaryolar hem şu gündelik iş yükümüzü hem de kendinden menkul yüksek siyasetin gürültüsünü bastıracak bir alternatif vallahi.
  • 5-6 ay önce bir arkadaş yurt dışından getirdi, heves ettik oturup oynadık. bitmek bilmedi oyun, bir sürü ayrıntı, bir sürü kart, bir sürü piyon vs. neticede pişti ile büyüyen nesil olarak çok karmaşık geldi bana oyun. öyle ki zevk almayı geçtim oyunu tam manasıyla oynayamadık.
  • maksimum sayıda insanla oynandığında (ki bu 6 oluyor) en çok zevki veren, en dengeli olan oyundur.
    oyunun kurallarını öğrenmenin zor olması ve uzun sürmesi sebepleriyle "casual" bir board oyunundan uzaktır.
  • mekaniği bir kez oturunca biraz otomatikleşen bir oyun. martell'in ilk turda vereceği bir yanlış emir baratheon tarafından soğurulmasına yol açabiliyor. stark'tan roose'u almak için baratheon patchface'li bir savaş peşinde koşarsa, ki çoğu zaman koşuyor, yukarı çıkabiliyor. tyrell reach'de konsolide olduktan sonra son turlara kadar elinde loras ile dayanabiliyorsa starfall+yronwood ya da kings landing+ crack claw point peşinde koşuyor. greyjoy arkasına stark'ı alıp güney illerine seyahat yapıyor. yani belirli bir süreden sonra tides of battle kartları bir gereklilik halini alabiliyor.
  • minimum 4-5 saatin gözden çıkarılması gereken oyun. ama zamanın nasıl geçtiğini de anlamıyorsunuz.
  • çok iyi kurgulanmış, dolayısıyla oynaması son derece keyifli olan oyun. öğrenmek amaçlı ilk turumuzda 3 kişi oynadık ve sabahın 5'i olması nedeniyle yarım bıraktık. kurallar epey karmaşık görünse de, oyunculardan biri önceden okumuş ve anlamışsa, oynarken çok da zor gelmiyor. elbette 2., 3. oyunlarda hızlanılacaktır diye düşünüyorum. strateji oyunlarından hoşlananları kesinlikle tatmin edecektir.

    not: ingiltere'den 45 ila 65 pound arasındaki fiyatlarla satın almak mümkün.

    (bkz: kurtlar sofrası)
  • haftasonu 3 arkadaş buluşup 4 saatte oynamaya başlayamadığımız masaüstü oyunu. kural kitabının 20. sayfasında kaldık haftaya devam edip oyuna başlayacağız inşallah.
  • 6 kisi baslayip 5 kisi bitiremedigimiz kutu oyunu. oldukca detayli, strateji kurmaya musait ve cok eglenceli bir oyun. eger dikkatinizi verip oynarsaniz ilk 3 turun sonunda mekaniklerini kavrayip akici bir sekilde dahil olabiliyorsunuz oyuna. yalniz biraz uzun suruyor. zira bir kisi fire vererek devam ettigimiz oyun 5 saatin sonunda hala yikimlarin oldugu asamaya gelmemisti. haliyle yorulup biraktik. bunda bizim strateji kurma konusunu abartmamizin etkisi olabilir tabii. *
  • insanların 5-6 saatte tamamladığını görünce şaşırıyorum. bizim son iki oyunun ilki 9, ikincisi ise 10 saat sürdü. altı ayda bir falan oynuyoruz ancak, daha sık oyuna kalbimiz dayanmıyor.

    genç yaşta saçlarımın beyazlamasının sebeplerinden biri yemin ediyorum. bugüne kadar 6 kez oynadım bu oyunu, hiç kazanamadım.
  • aldığımızdan beri 3 kere oynadık ve hepsi 4 kişilik oyundu. oyunların hepsinin galibi greyjoydu. greyjoy'un tek dezavantajı asker üretimi yapamaması ama yine de merkezi yeri büyük avantaj sağlıyor. 3 oyunda da starkların ne yapmasını gerektiğini tam olarak kavrayamadığımız güzel bir oyun. kuzeyi toparlamaya çalışsa, aşağı inemiyor. kuzeyi toparlasa oyuna çok geç giriyor. baraetheon ve lannister tahtta, kitap evreninde de olduğu gibi avantajlı durumda. 4 kişi oynanınca 7 kale çok kolay alınıyor gibi gözüküyor, bu açıdan biraz dengesiz.