hesabın var mı? giriş yap

  • millet birbirini yerken süleyman "ok gördüm ok gördüm rüyamda " diye geziyor. ilgilenin biraz şu adamla.

  • tıka basa dolu olan bir kafede, sadece kendinizin yalnız olduğunu farkettiğiniz andır.
    belki de insanların, "alabilir miyim" diyerek boş sandalyeleri gösterdiğinde "evet" dediğiniz andır.
    ve yine etrafınızda sandalye dahi kalmadığındaki o andır..

  • başlık: beyler kız meselesi ciddi yardım lazım

    entry 1: .... özet: başı kapalı kıza aşık oldum ama dindar değilim. bu işin sonu neye varır ?

    entry 4: bu işin sonu sürtünme yoluyla ilişki ardından haydar dümen'e varır.

  • böyle başlıklar görünce mutlu oluyorum lan. geçen de bi manyak çileğe sövüyordu mesela. adam baya baya hırs yapmış çileğe sövüyor. adam çileğe sövebilcek kadar dertsiz.

    şaka bi yana, bombalar patlamasin insanlar ölmesin de çileğe mi sövüyorsunuz, armuta mi kızıyorsunuz; çayı mi önce koyuyorsunuz suyu mu sonra koyuyorsunuz.. hep bunları tartışalım.

  • eniştem buna hak kazandı. biniyor belediye otobüsüne, anadolu yakası senin, avrupa yakası benim, dolaşıyor da dolaşıyor. ondan iniyor, berikine biniyor. akşamları yorgun argın geliyor eve. derdin ne enişte diyoruz, bedava değil mi, bineceğim işte diyor. :)

  • farkli bir etik anlayisa sahip oldugu icin yanlis anlasilmaya cok musait ve isine geldigi gibi anlayanlar kabilesi tarafindan kitlelere aciklandigindan anlasilamamis dusunce

    oncelikle, ilk belirdigi tarih gunumuzden farkli olarak daha farkli bir survival anlayisina sahip oldugundan oncelikler ve gerceklerin algilanmasi bugunkunden daha farkli bir boyuttaydi, nihilizm de tam da bu noktada ortaya cikan ve caginin otesinde bir gercege sahip oldugu icin populer olup kitlelere ulasmasi engellenen bir akimdi

    nihilizm, en basit anlamiyla gercekcilik ve pozitif bilimlerin ihtiyac duydugu suphe ve kanitlama* iceren bir dusuncedir

    isine geldigi gibi anlama durumunda sunuldugu uzere "her seyi bos vermek" "tum sorumluluklardan kurtulmak" "her seyin degersiz olmasi" demek degildir

    bilakis, benimsedigi ve gununun otesinde olan etik anlasiyisi uyarinca, deger olarak addedilen varliklarin degerlerinden soyutlandiklarinda aslinda var olmadiklarina, gercek olmadiklarina, cunku onlari var eden degerin var olmadigina isaret eder

    varliklari tanimlarken butuncul bir yapi izlemediginden, teker teker var olabilen olusumlarin aslinda tek bir ozelliklerinden dolayi da red edilemeyecegini kabul eder (burada da goruldugu uzere, tek bir ozellik o varligi gerceklemedigi gibi o tek ozellik (yani degersiz olmasi) o varligin olmadigi anlamina gelmez)

    toplumsal olarak acilimlarindan biri, hicbir seyi onemsememek degil, deger verdiginiz anlam yuklediginiz seylerin aslinda o statude olmadigini soyler. iste en cok yanlis anlasilan noktasi da budur. sizin deger verdiginiz (din, aile, devlet) kurumlarin degersiz oldugunu soylemesi tum hayatin ve varolusun degersi zoldugu anlamina gelmez. bu degerlerden kurtuldugunuzda gercege ulasabileceginizi ve kendinizi bu yol ile gercekleme imkaninizin da oldugunu soyler.

    mantiksal olarak, sizin deger verdiginiz objenin gercek anlamiyla degerli olmamasi onun gercek anlamiyla degersiz oldugunu gostermez

    bu anlayisla yaklasildiginda, her sey bos super fm le cos dusuncesinin nihilizm ile uzak yakin alakasi yoktur

    ki felsefe olusumu geregiyle, anlamsizlik aramak uzerine kurulu degildir. sadece her dusunusun anlam arama ve dolayisiyla etik kurallari (ama mantik kurallari degil tabii, onlar tek) farkli oldugundan, farkli algilayislarda sonuc saptirilabilir.

    ama bu da su demek degildir: dusunce ve sunulus sekli gorecelidir ve her farkli etik kuramina sahip toplum bunu farkli algilama hakkina sahiptir

    soylenen tektir, ve nihilizm e gore gercek de tektir, ve bu gercek hicbir gercek olmamasi degildir

  • cadilar bayrami, cadilarin birbirini ziyaret ettigi, kuskun cadilarin baristigi, kucuk cadilarin buyuk cadilarin ellerini opmek suretiyle harclik seker vs aldiklari gun