hesabın var mı? giriş yap

  • arda'dan 1000 defa daha mert, insan gibi bir insanın söylemi. bunu milyonlarca kişinin gözlerine bakarken demesi de ayrı bir güzellik. alkış!

  • bim'e a-101'e giden adam çöpünü bile alır unutmaz.

    çünkü hesabını bilen insandır. aldığı ürünleri cebindeki paraya göre alır. kasada da bir ürününü unutanı asla göremezsin.

    tanım: olanaksız bir durumdur iftiradan öteye geçmez.

  • ekşi ahallisi zenci elf ile yatıp kalkıyor ama siz bu dizinin yapımcı kadrosunda kimler var biliyor musunuz? jeff bezos şampiyonlar ligi kadrosunu toplamış da haberimiz yok.

    game of thrones, breaking bad, better call saul, stranger things, frings, mad men dizilerinin yapımcıları bu dizide görev almış. ek olarak the hobbit- the desolation of smaug'un yapımcısı da var.

    -christopher newman: game of thrones'un yapımcısı.

    -gennifer hutchison: breaking bad, better call saul ve mad men dizilerinin yapımcısı.

    -jason cahill: the walking dead'in spin off'u olan the fear walking dead'te 16 bölüm, halt and catch fire dizisinde 19 bölüm, fringe dizisinde de 11 bölümün yapımcılığını üstlenmiş.

    -justin doble: stranger things'in büyük çoğunluğunda yapımcılık ve senaristlik görevini üstlenmiş.

    callum greene: hobbit sersinin 2. filminin yapımcılığını üstlenmiş. ayrıca; star wars: the rise of skywalker, pacific rim filminin yapımcılığını üstlenmiş.

    - bruce richmond: imdb'de 8.6 puan alan 1998 yapımı from the earth to the moon dizinin yardımcı yapımcısı.

    -belén atienza: jurassic world: fallen kingdom filmi ve penny dreadful dizinin 2 bölümünde yapımcılık yapmış.

    -lindsey weber: star trek beyond filminin yapımcısı.

    --------------------------------------

    dizinin ilk sezonu toplam 8 bölümden oluşacak. dizinin ilk sezonda 3 yönetmen var. bu yönetmenlerin cv'lerine baktım. pek güven arz etmese de bu kuvvetli yapımcı kadrosu ile muzzam bir dizi üretileceğini düşünüyorum.

    (bkz: j.a. bayona)

    dizinin ilk 2 bölümünün yönetmenliğini üstlenmiş.

    1975 doğumlu ispanyol biri. kariyerinde 1 dizi tek var. ekseriyetle film yönetmenliğini yapmış. doğa ötesi ve karanlık temalı yapımları var. önemli yapımları şunlar;

    -jurassic world* (2018) (imdb: 6.2)
    -a monster calls (2016) (imdb: 7.5)
    -penny dreadful(2014) dizinin ilk iki bölümünün yönetmenliğini yapmış. (imdb:8.2)
    - keane grubunun disconnected şarkısının klip yönetmenliğini yapmış (2012)
    https://www.youtube.com/watch?v=ffuhkpf9d9k
    -lo imposible (2012) (imdb: 7.5)
    -el orfanato (2007) (imdb: 7.4)
    ---------------------------------------------------------
    (bkz: wayne yip)

    dizinin 3,4,5 ve 6. bölümlerinin yönetmenliğini üstlenmiş.

    1981 doğumlu ingiliz biri. sima olarak asyatik bir arkadaştır. oxford mezunu grafik tasarımcısıdır. kariyerini diziler üzerinden yürütmüş. son zamanlarda amazon'un kadrolu yönetmenlerinden biri olmuş.

    önemli yapımları şunlar;

    -the wheel of time - (2021) (imdb: 7.2) bir diğer amazon yapımı dizidir. wayne yip dizinin 3. ve 4. bölümlerinin yönetmenliğini üstlenmiş.

    -hunters - (2020) (imdb:7.2) amazon yapımıdır. dizinin 2. ve 3. bölümlerinin yönetmenliğini üstlenmiş.

    -treadstone(2019) (imdb: 6.9) dizinin 6. ve 7. bölümlerinin yönetmenliğini üstlenmiş.

    -happy! (2017) (imdb: 8.2) dizide 4 bölüm yönetmenlik yapmış.

    doctor who seride 2017 yılında 2 bölüm, 2019'da 1 bölümün yönetmenliğini yapmış.

    utupia (2013) (imdb: 8.4) dizide 3 bölümün yönetmenliğini yapmış.

    misfits (imdb: 8.2) dizide 2011 yılında 3 bölüm 2013'te 1 bölümün yönetmenliğini yapmış.

    tatau - 2015 (imdb: 6.0) dizi 8 bölümden oluşuyor. 4 bölümünün yönetmenliğini üstlenmiş.
    ---------------------------------------------------------
    (bkz: charlotte brandström)

    dizinin 7. ve 8. bölümlerinin yönetmenliğini üstlenmiş.

    1959 doğumlu isveç kökenli fransızdır. 2010'lara kadar film sektöründeyken 2010'dan sonra dizi sektörüne ağırlık vermiş.

    the witcher'da 2, arrow'da 1 bölümün yönetmenliğini üstlenmiş.

    the unlikely murderer (2021) (imdb: 7.0) 5 bölümlük mini dizidir. 5 bölümünde de görev almış.

    madam secretary (2014-2019) (imdb:7.7) dizide farklı sezonlarda 8 bölümün yönetmenliğini üstlenmiş.

    conspiracy of silence( 2018) (imdb: 6.5) dizi 8 bölümden oluşuyor. tüm bölümlerde görev almış.

    disparue (2015) (imdb:7.3) 8 bölümlük mini dizi. tüm bölümlerde görev almış.
    -----------------------------------------------

  • padişah ibrahim'e, " deli " lâkabı 20. yüzyılda takılmıştır.
    osmanlı tarihçileri böyle bir şeyden bahsetmezler.
    muhtemelen sinirleri yıpranmış bir adamdır ama aklı başındadır. ve arada bir sara nöbetleri geçirdiği tahmin edilmektedir. cinci hocadan medet ummasının sebebi de budur. adam bir şekilde türlü ilaçlarla padişahın sancılarını dindirebiliyormuş.

    aslında bizim türk milletine bir aynadır bu padişah.

    müthiş bir hayvanseverdir. bizim millet " deli " der.

    çok duygusal bir adamdır. bizim millet " deli " der.

    cülusunda " ya rabb! benim gibi zayıf bir kulunu bu makama lâyık gördün... saltanatım boyunca ahâlîye merhametli davranıp bu devleti adalet ile yöneteceğime and içerim... " gibi cümleler kurmuştur ki bizim millete göre delinin önde gidenidir.

    annesi kösem sultan ve rüşvet yiyici saray ahâlisi padişahın kendilerine engel olduklarını görünce ona zamanla türlü baskılar yapmışlar ve nihayetinde annesi kösem sultan'ın izni ve şeyhülislamın da fetvası ile idam edilmiştir.

    kediler üşümesin diye onlar için sokaklara kedi köşkleri yaptıran bu adamın, kedilerin katledildiği günümüz türkiye'sinde " deli " lâkabı ile anılması sanırım onun için bir gururdur ancak.

    ruhu şâd olsun.

  • --- spoiler ---

    6x10 da sun'ın zengin kızı olduğunu bir kez daha gördük. gerizekalı "im sorry" diye bir sayfaya kocaman yazacağına küçük küçük yazsana..sanki adada kırtasiye var. o konuştuklarının hepsini bir sayfaya sığdırırdım lan ben. defter bitince agacları oymaya başlarsın ama..

    --- spoiler ---

  • kupa açılınca ilahi gibi müzikler, ışıklar falan çıktı, dedim heralde en sonunda acun peygamberliğini ilan etti. herkesin içi gitti.

  • sinema filmlerinde arka planda duyulan; konuya ve sahnelere göre yazılması icap eden bir müzik çalışması türüdür. fakat niteliğiyle filmi yüceltebildiği gibi batırabilen, çok hassas ve bir o kadar da zahmetli bir iştir. üretimin ve talebin artması sonucu son 50 yılda büyük bir değişim geçirmiş ve günümüzde "film müziği endüstrisi" olarak varlığını sürdürmektedir, bilindiği üzere.

    ciddi anlamda müzik, endüstrileşecek bir şey değildir, sanatın seri üretimi olmaz. fakat, bu alana "film müziği endüstrisi" adı verilmesinin sebebi, asıl bu noktada yatmaktadır; günümüzde film müziği bestecileri, adeta otomatik programlanmışlardır; aynı karakteristikleri, aynı parti hareketlerini, aynı müzikal öğeleri her çalışmalarında görürsünüz, duyarsınız, hatta farklı farklı çalışmaları birbirleriyle karıştırabilirsiniz. bu durum, bestecilerin imzaları ya da stilistik özellikleri olmaktan çok, kendilerini taklit etmelerinden kaynaklanmaktadır. daha da kötüsü, başkalarını taklit etmeleridir.

    örnek olarak john williams'ın star wars ve superman filmleri için bestelediği müzikleri ele alalım. bu müziklerdeki tınılar ve müzikal karakteristiklerin ortak özelliği, aşırı derecede benzer olmalarıdır. müzikler teknik olarak incelendiğinde, çoğu motif ve ezgisel hareketin tıpatıp aynı olduğu rahatça görülebilir. iki filmin ana temalarını birbirleriyle takas etseniz, hiç bir rahatsızlık duymayacaksınız. zamanda biraz geriye gittiğimizde, benzer ezgisel öğeleri ve motifleri, çoğu romantik dönem bestecilerinde, özellikle de gustav holst'ün senfonik eserlerinde ve richard wagner'in operalarında duyabiliriz. williams'ın çalışmalarında, bu romantik dönem bestecilerin eserlerinden direkt alıntılar bulunmaktadır. doğal olarak besteciler birbirlerini örnek alır, birbirlerinden esinlenirler; bach'ın vivaldi'den, beethoven'ın mozart'tan etkilendiği gibi. ama müzikleri ve ifadeleri çok farklı, başkadır. film müzikçilerine baktığımızda, hepsinin fabrikadan çıkmışçasına tek tip olduğunu görüyoruz; tek fark, bazılarının parlak, bazılarının sönük işler çıkarmaları.

    film müziklerinin yapım aşamaları, pek de zannedildiği gibi değildir. çoğunluk, filmdeki bütün müzikleri ödülü alan -ya da adı geçen- kişinin yaptığını zannetmektedir, halbuki işler böyle yürümez. film müziği, kalabalık bir ekip işidir. söz konusu ekipte bir (veya birden fazla) baş kompozitör ve birçok yan kompozitör-aranjör bulunur. baş kompozitör temaları bulur, basit bir biçimde yazar. ardından bir iş bölümü yapılır baş kompozitörün himayesinde; örneğin kompozitörlerden biri lirik temaları ele alırken, diğeri aksiyon sahneleri için çalışır, bir başkası filmdeki karakterler için temalar hazırlayıp orkestralarken, bir diğeri filmin ana teması üzerinde çalışır. bu müzisyenler, aynı zamanda o bayıldığımız orkestrasyonları, tınıları ve fanfarları yazıp işleyen adamlardır. bu aşamada baş kompozitörün asıl görevi, bu bir kaç kişiyi gerektiğinde yönlendirmek ve çalışma programına göre yönetmektir. yazdıkları müziğe sahne-atmosfer uyumluluğu söz konusu olmadığında karışmaz. sonrasında şefliği varsa, orkestraya çaldırır müzikleri, icracıları çalıştırır. kaydı yapar, teknik bilgisi varsa stüdyoda düzenleme işlerine katılır, fakat genelde deneyimli ses mühendisleri bu işleri ele almaktadır. baş kompozitör işler bitince altına imzasını atar, oskarı da alır. ama unutulmaması gereken nokta, baş kompozitörün yönetmen ile birebir çalışan tek adam olduğudur. elfman'ı, williams'ı, horner'ı, zimmer'i, silvestri'si; kısaca hepsi böyle çalışır. bu arada dizi ve oyun müzikleri de genelde aynı şekilde yapılmaktadır.

    bu çalışma şeklinin sebebi, az zamanda çok iş çıkarmak kaygısıdır. çünkü otuz beş-kırk parçalık bir soundtrack, besteci istediği kadar işinde usta ve profesyonel olsun, birkaç ayda tamamlanamaz. çünkü besteleme çalışması, çok farklı, zor ve eziyetli bir süreçtir. bu seri üretim politikası yüzünden müzikler tıpatıp benzemekte ve genelde sönük, başarısız olmaktadır. bir filmi yaparken bir kaç yönetmen veya senarist kafa birliği yapıp çalışabilir; ama müzikte bu uyumu sağlamak çok zordur. her müzisyen farklı hisseder, farklı düşünür, farklı ifade eder.

    bir kaç örnek vermek gerekirse: the lord of the rings üçlemesinde yirmiden fazla aranjör çalışmıştır; star wars filmlerinin hepsini ele aldığınızda, birbirinden bağımsız otuzdan fazla farklı film süiti hazırlandığını görürsünüz. ya da batman filmlerinin müziklerini danny elfman'ın yaptığını biliriz; fakat elfman'ın sadece o beş notalık tumturaklı temayı bulduğunu, o bizi mest eden, çizgi filminde de dinlediğimiz o harika batman süitinin tamamını besteleyenin steve bartek olduğunu bilemeyiz. hatta ve hatta, mission impossible, good will hunting, spiderman, pirates of the caribbean, the simpsons movie adlı yapımlarda da baş orkestratör ve baş düzenlemeci olarak çalışmıştır steve bartek. sahi, bu filmlerde adı geçen, aday gösterilen ya da ödül alan besteciler kimlerdi?

    fakat film müziğinde eski dönem, çok daha farklıdır; morricone'ler ve rota'ların yazdığı onlarca harika müzik, tamamen onların kaleminden ve yüreğinden çıkmıştır, ikinci adam parmağı çok nadir görülür ki, o kişiler de küçük geçiş sahneleri için ufak parçalar yazan, genellikle daha deneyimsiz, ustaların yanında pişen çırak misali müzisyenlerdir. büyük işleri, deneyimli kompozitörler yapar. işleyiş benzese de, mantık terstir. teknolojiyle birlikte değişen üretim-yaratma politikaları, müziği de olumsuz etkilemiştir.

    araç, asla amaç olmamalıdır, lakin hollywood'da durum tam tersidir. avrupa, uzak doğu veya bağımsız amerika sinemasında bunu pek göremezsiniz; ya tek kişi ya da bir müzik grubu oturup uğraşır tüm müziklere ve en dikkat ettikleri nokta, müziğin kendi dillerinde konuşmasıdır. aşırı öykünme, gereğinden fazla "etkilenme" yoktur müziklerinde. fabrika usulü, farklı farklı kırk kişi çalışmazlar; çünkü fazla para yoktur, seyirci potansiyeli fabrika üretimini gerektirecek denli yüksek de olmaz, haliyle "masif" bir gişe kaygısı oluşmaz. zaman ve yetiştirme endişesi veya filmle beraber kırk çeşit farklı işin -üç yüz çeşit fragman, elli tip reklam, oyun, dizi, belgesel vb.- aynı anda yürütülmesi gerekmez. haliyle amaç başkalaşır bu yapımlarda.

    üretimi kadar dinlemesi de gittikçe zorlaşan bir müzik alanı denebilir film müziği için.