• başörtülü bir sanığı açık davacıya karşı gözetme ihtimali, açık bir hakimin açık sanığı başörtülü davacıya karşı gözetme ihtimali kadardır.
  • sadece hakim'dir. başı açık olup başbakan karşısında önünü ilikleme hareketi yapan kadın danıştay başkanı'nı düşünürsek karakter için sadece başının açık- kapalı olması sorgulanmamalıdır.
  • hortlatılmaya çalışılan abukluk. bunun normal dünyadaki karşılığı "türbanlının davasına bakan başı açık hakim" ya da "türk'ün davasına bakan kürt hakim" değildir. tam karşılığı "türbanlının davasına "tüm başı bağlıları öldürün" yazılı tişörtle çıkan hakim" ya da " türk'ün davasına pkk militan kıyafetiyle(adını bilmiyorum özür dilerim) giren hakim" dir. neymiş siyasi simge değilmiş. bsg lütfen.
  • butun dunyada hakimlerin nicin ozel kiyafet (cubbe) giydigini kavrayamamis mallarca bir problem yaratmayacagi savunulan kisi. salak salak omuriliginizden tespit sicmadan once gidin iki satir hukuk tarihi, hukuk felsefesi okuyun.
  • sonra neden ak parti yüzde 40 - 50 oy alıyor diye sorarsınız. bu zihniyet yüzünden alıyor. az önce denk geldim mirgün cabas'ın programında oturmuşlar bu konuyu tartışıyorlar. bu konunun hala tartışılıyor olması bile utanç verici.

    arkadaş hakimin başının değil zihninin açık olması önemli. bunu anlamak bu kadar zor mu gerçekten?
  • kafasında ki örtüden ziyade vicdanında ki adalete bakmalıyız.
  • birileri 'başörtülü bir sanığı açık davacıya karşı gözetme ihtimali, açık bir hakimin açık sanığı başörtülü davacıya karşı gözetme ihtimali kadardır.' demiş ama ne yazık ki durum böyle değil..başörtüsü bir simgedir..bize başı açık kişiden daha fazla bilgi verir..kabul ediniz ki başörtülü birisinin başörtülü birisine karşı duyduğu sempati başı açık kişilerin başı açık kişilere duyduğu sempatiden daha fazladır çünkü birisi düşüncesi hakkında kesin bir bilgi sunmuştur..başörtülü kişi kendisi gibi birisini gördüğü zaman 'inançlı ve benim gibi düşünüyor.' cümlesini daha kolay kurar..doğru ya da yanlış olmasını ilk bakışta sorgulamaz..'o halde başı açık kişi de başı açık kişiye sempati duyar' denecek ama başı açık kişi inançlı da olabilir inançsız da..diğeri kadar kesin bir bilgi vermez bize..bir hakim bu kadar hassas olmayabilir ama işin içinde inanç olduğu vakit her an her şey olabilir. sadece 'bir ihtimal'.
  • öyle ironik bir durumdur ki...

    en başta dinen caiz değildir. isteyen istediği hocaya, fıkıhçıya sorabilir. ne ehli sünnet'te ne de şia'da böyle bir uygulama yoktur. bazı hocalara göre kadının şahitliği bile tartışmalı iken, karar mercii olarak düşünülmesi, islam fıkhında düşünülemez bile. sözün özü hanım kızımız islam tarihin'de hiç de hoş görülmemiş bir yola girmiş ve islam devrimcisi olarak takılmaktadır.

    bir diğer merak konusu da misal tecavüz davalarına nasıl bakacağıdır. zira sanık ve mağdur'a açık-seçik sorular sormak durumunda kalacaktır. hem de tahmininizin ötesinde, epey açık sorular...

    yine islam, helal eş harici, kadınların, başka bir erkekle bu tip konulara girmesini kesin olarak yasaklar.

    bir sorun da, regl dönemidir. bazı islam alimleri kadınların hayız halinde devlet ve umum işleri ile uğraşmasını hoş görmemiştir. ben regl oldum davayı şu tarihe erteliyorum diyemeyeceğine göre, bu da bir sorun teşkil etmekte ve ironi içermektedir.

    hiç lafı eğip bükmeye gerek yok. onu savunan sevgili müslüman kardeşleri de islam'ın emirlerine karşı gelmektedirler.

    şimdi bu mücahit arkadaşlar ne yapsın? ömrü boyunca türbanlı bacısının haklarını savunmuş, bu konu üzerine ömrünü vakfetmiş, kadının türban "özgürlüğü" için yeri gelmiş polisle bile çatışmış...

    fakat gelinen noktada,

    "kusra bakma bacım. özgürlük buraya kadar" deseee, türbanlı bacıyı, üzecek ve kaybedecek, ömrünü tükettiği dava ile çatışacak. üstüne üstlük savaş bayrağı açtığı kemalist cepheye ve laik düzene koz verecek.

    "elbette türbanlı hakim olur. başı açık oluyosa o da olur!" deseee, islam'da karşı gelmediği bir tane mezhep, alim, kural kalmayacak.

    sizin işiniz de zor be gülüm...
  • (bkz: bütün laiklerin idamına) o örtü siyasal islamın ve bir partinin bayrağıdır. kimseyi kendiniz gibi gerizekalı sanmayın.
  • söz konusu hukuk olduğunda esas kadar şekil de önemlidir. hiçbir hakim dünya görüşünü yansıta yansıta yargılama yapma hakkına sahip değildir, dünyanın hiçbir modern hukuk devletinde de böyle bir şey görülmemiştir. diğer her yerde başörtüsü serbestisini savunurum, çünkü diğer her yer içinde dünya görüşünü barındırabilir, ama hukukun böyle bir lüksü yoktur.
hesabın var mı? giriş yap