• dincinin şunlardan birini söylemesiyle noktalanacaktır:

    - neyse kardeş, sen komple kapatmışın zaten kalbini. sana anlatacak bir şey yok, allah ıslah etsin.
    - neyse kardeş, allah seni de böyle yaratmış demek ki. ölmeden önce imana gelmeyi nasip etsin inşallah.
    - senin ananı avradını s*kerim oros*u çocuğu! inanmıyorsan da saygı duyacaksın şerefsiz!
  • varlığı (yada yokluğu) kanıtlanamayacak bir şey üzerinde tartışmak anlamsızdır. tartışma sonunda canlar sıkılır.

    bakın carl sagan benzer bir örnekle durumu nasıl anlatmış:

    garajimda agzindan ates püskürten bir ejderha var diyorum. heyecanla "göster" diyorsunuz. garajima götürüyorum ve "aha orda" diyorum. siz hiç bir sey göremiyorsunuz, "e hani nerde?" diyorsunuz. "ah, söylemeyi unuttum, bu ejderha görünmez" diyorum. "tamam o zaman" diyorsunuz, "yere biraz un serpelim, bari ayak izlerini görürüz." serpiyoruz unu yere ve bekliyoruz, hiç bir sey olmuyor. "tabii ki ayak izlerini göremeyiz" diyorum, "çünkü bu ejderha uçuyor." siz gaza geliyorsunuz, elinize bir sprey boya alip ortaliga püskürtmeye basliyorsunuz, ejderhanin orada olup olmadigini anlamak için. boya duvarlardan baska hiç bir seyi boyamiyor. "sprey boya tabii ki ise yaramaz" diyorum, "çünkü bu ejderha casper gibi bi sey, cisimler onun içinden geçer." siz kosup bi kizilötesi kamera getiriyorsunuz, o da hiç bir sey göstermiyor. "tabii ki göstermez" diyorum ben, "bu ejderha isi yaymiyor ki."

    denediginiz hiç bir test ejderhanin varligini ortaya çikarmiyor, ama ben hepsine bi açiklama getiriyorum. simdi bu ejderha var midir yok mudur? ne yoklugu ne de varligi direk olarak ispatlanmis degildir.
    asıl önemli soru: neden olsun ki?
  • senin kendine sormadığın soruları sana sorar.

    başta inkar edersin ama azıcık gerçekçi ve akılcı bir insansan bu başlıktaki özne sen olursun.
  • bilgili ve donanımlı bir ateistle tartışmak ben bir tanrıya inanırken bile keyifli ve ufuk açıcı bir eylemdi benim için.

    fakülte zamanları ateist arkadaşlarımız vardı ve o zamanlar bize uzaylı gibi geliyorlardı. birisine "ben genetik koda baktığımda bir zeka görüyorum, birisi canlılığın kodunu yazmış ve o tanrıdır" demiştim. o da şaşırmış "yani sen ölümden ve yok olmaktan korktuğun için bir tanrıya inanmıyorsun çok ilginç" demişti.

    üstünden 15-20 yıl geçti. hala canlılığın kodunu birisinin/birilerinin yazdığını düşünüyorum, ama masal kitaplarında anlatılan tanrı değil onu yazan. o kodu yazan tanrı bu derece ilkel dinler getirmiş olamaz. belki ileri bir medeniyetti ve artık yoklar. neticede 3 milyar yıllık hikaye dünyadaki yaşam konusu. o kodun içine kırık genlerin kendisini onarma, doğal seleksiyon, üremenin haliyle canlılığın bir şekilde devam edeceği ve güçlü genlerin hayatta kalmak konusunda daha başarılı olacağı yazılımlarını da ekleyince devamında herhangi bir müdahale olmadan bu zamanlara gelmiş olmak mümkün.

    peki bir tanrı var mı? benim umrumda değil. öğrencilikteki ateist arkadaşlardan bir üst seviye olan apateist noktasına eriştim. bir bebek tecavüz edilerek öldürülürken ortalarda olmayan tanrının varlığıyla uzun zamandır ilgili değilim.
  • az biraz bir şeyler öğrenmekle sonuçlanacaktır.
  • geçen biri dedi "bu mukemmel sistem kendiliğinden olmuş olabilir mi?" diye. mükemmel sistemi bi göster, tanrı tarafından yapılan mükemmel sistem insan tarafından nasıl bozulabilir hele bi anlat dedim. lakin gönül gözüm kapalıydı dinleyemedim.
  • ateist : ama varoluş
    müslüman : bunu tartışamazsın kitap öyle yazmıyor
    ateist : ama neden
    müslüman : bunu tartışamazsın kitap öyle emretmiş
    ateist : varlık
    müslüman :kitap
    ateist : evren
    müslüman: kitap

    bir ateistle çok güzel tartışabilirsin. ama öteki türlü dini sorgulamayan bir insanla asla. çünkü kitap bunu ona emretmiştir.kurallar bellidir ve bu kurallar tartışmaya açık değildir.
  • sağlam bir ateist ile tartışmayınız. yoksa; dininize veda edersiniz.
  • manasızdır. adamın gönül gözü kapanmış bir kere. oysa benim yağmurlu havada bile gözlerim dolar. zeus'un titan'larla amansız savaşını düşünürüm. devlerle olan kavgasını düşünürüm. hera anamızı düşünürüm. her birinden ayrı bir feyz alırım. ya şimşeklerdeki mucizeyi de mi görmüyorsun diyorsun adam mankafa elektirik melektirik bilmiş bilmiş saçmalıyor. koskoca panteonu inkar ediyor. insan tartarus'u düşünür bir irkilir ya.
  • ateist olmayan taraf tartışmayı bir savaş olarak gördüğü için sonucu genelde kendi lehinde bir zafer olarak düşünür. hiçbir islamcının bir şeyler öğrenme, fikir paylaşımı amaçlı tartışmaya girdiğine rastlamadım. amaç hep laf sokma, tehdit etme, küfür ve en sonunda kuyruğu götüne kıstırıp kaçma şeklinde olur. tavsiyem şudur ki; siklemeyiniz ateist arkadaşlar, harcadığınız nefese yazık, yontulamayacaklar.
hesabın var mı? giriş yap