kremaligallo

  • 243
  • 1
  • 0
  • 0
  • 4 hafta önce

the hateful eight

genis ve acik alanda calisacak yonetmenlerin tercih ettigi oldukca maliyetli bir yontem olan 70 mm ile cekilmistir. 70 mm yerli yersiz kullanildiginda seyirci kompozisyon algisini kaybeder. daga, tasa , cole odaklanir. asil gormesi gerekeni gormez.

sinema tarihinde cok kisi tarafindan bilinen filmlere baktigimizda;

ben-hur (65 mm)
arabisyanli lawrence( 70 mm)
bati yakasi hikayesi (70 mm)
the revenant (65 mm)
benzer ve/veya bu formatta cekilmistir.

acilis ve akabinde tuhafiyeciye giris ,warren vs sanders'in oglu, ve "the hateful eight"in tanitildigi bir nevi kapanis bolumunu saymazsak, neredeyse kapali alanda cekilen bir filmde tarantino neden genis acili bir film kullanmistir?

--- spoiler ---

filmde, daisy ile birlikte dokuz karakter var. tum film boyunca, tarantino kafanizi allak bullak ediyor,cunku film genis aciyla cekildigi icin hemen her cekim planinda birden fazla karakter var. ruth'un olumunden sonra, ne warren'in ucluyu sorguya dizdiginde ne de warren ile mannix'in yanyana oldugu planlarda kim katil kim iyi bir turlu tek karaktere odaklanamiyorsunuz, cunku 35 mm orani 1.85:1 iken (yani genislik yuksekligin 1.85 kati iken) 70 mm cekilen hateful eight'te bu oran 2.79:1'dir. yani yatay derinlik daha fazladir.

--- spoiler ---

35 mm'de gozunuzle gordugunuzun 1/3'unu frame sigidirirken, 70 mm'de yarisini sigdirirsiniz (bknz ; yukaridaki oran 1.85 (/) 2.79 = 1/3 (/) 1/2)

o yuzden detaylarda bogulursunuz ve film sonuna kadar bir karaktere odaklanamazsiniz.

eyyorlamam bu kadar, yaksamlar.

devamını okuyayım »