yao

  • 1716
  • 1
  • 0
  • 0
  • geçen hafta

ahmet adnan saygun

konservatuar koridorlarındaki görüntüsü, ağır merdiven çıkışı, gördüğü ve selam veren herkese gülümsemesi, elma yanakları, yaşlı gözleri hala saygıyla hatırlanan, dünyadaki en tatlı ihtiyar *, piyano edebiyatı'na çok önemli eserler katmış bestecimiz.

lakin başta genç piyanistlerimiz olmak üzre * müzisyenlerimiz tarafından eserlerinin çok sık seslendirilmemesi, eserleri için "ay çokk yıvvrançççç" yorumunun henüz opus numerosu 10'u geçememiş ve önünde duran boş porteyi doldurmaktan aciz bazı genç bestecilerimiz * tarafından yapılması ve hatta bu yorumların bazılarının da, bestecinin dinlenen en az 5 eserinin * sayılamaması durumunda bile yapılması utanç ve hayret vericidir.

yaşadığı dönemde türkiye'de klasik müzik için yaptıklarına bakılması, bartok ile çalışmaları ve eserlerinin incelenmesi ve en azından hayatının bir kere dikkatli okunması, yetiştirdiği öğrencileri ve kazandığı başarıları, öğrencilerinin hepsinin geldiği ekole ve "çıktığı yere" olan saygı ve inançlarının gözlemlenmesi, ukala çenelerin kapanması açısından hayırlı olacaktır vatana ve millete. adnan dede'nin zincirlikuyu mezarlığı'nda bulunan kemikleri de sızlamayacaktır böylelikle. "ben neyim ki?" sorusunun akıllardan çıkmaması da tarafımdan tavsiye edilir.

piyano eserlerinden bazıları:

sonatina
sonat
aksak tartılar üzerine 10 etüd
aksak tartılar üzerine 12 prelüd
inci'nin kitabı
tema ve varyasyonlar

devamını okuyayım »
30.07.2004 04:46