ziplamayi ogrenen fil

  • azimli
  • mangal yürekli rişar (504)
  • 1291
  • 45
  • 8
  • 0
  • dün

arma 3

oyun güzel. ama önce söveyim: oynanabilirlik felaket.

kafam allak bullak oldu.

bazen bir tuş, birden fazla iş yapıyor.
bazen de bir iş, birden fazla tuşla yapılıyor.

örnek vereyim.

farenin sağ tıkı:
- menü açma
- menü kapatma
- zoom yapma ve öyle kalma
- geçici zoom yapma
- zoom yapma tipini değiştirme
- korna çalma (yok ya bu sol tuş da olabilir, neyse).
vb. işlere yarıyor. belki daha başka işleri vardır da, şimdi aklıma gelmedi.

zoom için ise şu tuşlardan yararlanıyorsunuz:
- fare sağ tıka bir kez basarsanız, zoom moduna geçiyorsunuz.
- fare sağ tıka basılı tutarsanız, bazı dürbünlerde zoom moduna geçmiyorsunuz, basılı tuttuğunuz sürece zoom yapıyor.
- numpad (+) silahta zoom in
- numpad (-) silahta zoom out
- page up bazı gereçlerde zoom in
- page down bazı gereçlerde zoom out
- / tuşu, zoom tipini değiştirme.
- mouse 5 geçici olarak zoom (fov) in
- mouse 6 geçici olarak zoom (fov) out
yukarıdakine benzer şekilde, zoom ile ilgili başka tuşlar da vardır belki de, ben bilmiyorum.

daha başka gariplikler de var. "g" el bombası atma mesela. "ctrl+g" atılabilecek şeyleri değiştirmeye yarıyor (sis, patlayıcı, boya vb). 2 kez ctrl tuşuna üst üste basarsanız ama, silahınız gizleniyor. niye? çünkü öyle.

oyun içindeki interaksiyon menüsü de karmakarışık. 5 ile bir şey açılıyor, alt menü geliyor, ama ana menü görünümünde. 0'a basıp sonra 8 yapıyorsunuz support geliyor, sonra 1 ile bir şey diyorsunuz, ama o 1 bazen başka bir şey oluyor. bazen ateş ettiriyor falan filan. "buradayım" demek için 5-1, "şuraya bomba atın" demek için 0-8-1 yapıyoruz. ne biliyim öyle bir şey. daha orayı çok çözemedim.

gerçi bu saydığım "karışık" akış, menü arabirimi hatalı yapılmıştır demek değil. sadece öğrenme eğrisini dikleştiriyor, çok basit şeyleri yapmayı öğrenmek bile saatler sürüyor.

hasılı yukarıda saydığım* kullanıcı arayüzünün bu denli karmaşık olması, canımdan bezdirdi.

sakın bana "oynanabilirlik karmaşık, çünkü arma bir oyun değil simülasyon yazılımıdır" demeyin. kullanıcı deneyiminin içine etmek, oyunu zor yapmaz; oynanamaz yapar. flight simulator'da jumbo jet kaldırdım, bu kadar zor değildi arkadaşlar.

bu konuyu biraz iyileştirirlerse, cidden başarılı olacaklarına inanıyorum.

ki, daha da gelişeceklerdir. geçen sene alpha aşamasındayken indirip "bu ne lan" diye söverek kaldırmıştım. saçma sapan zorluktaydı, anlaşılamıyordu. dün (steam indirimi sağolsun) tekrar kurdum ve denedim. epey toparlamışlar, beğendim. daha oynanabilir olmuş.

bu oyun**; "call of duty" sevenlere hitap etmiyor, oyun daha niş bir kitlenin peşinde. illa bir şeye benzetmek istersek, birkaç oyunun harmanı diyebilirim:
- taa o eski delta force, yani delta force 1. 640*480 çözünürlükte, 2 km ötede dağ başına pusuya yatmış sniperları göremediğimiz oyun hani. yerini belirleyemediğimiz düşman tarafından öldürülme hissi, aynen bu oyunda da var.
- biraz battlefield 1942, bol bol battlefield 2: oyunda pusu kuruyorsunuz; binalara saklanıyorsunuz. ormanda ilerlerken, kamufle olmaya çalışıyorsunuz. bu adrenalin hissi bambaşka. bunun yanı sıra çeşitli taşıtlara binmek, oyuna hız ve dinamizm katıyor.
- tom clancy oyunları: özellikle rainbow six vegas ve ghost recon advanced warfighter. yolda bulduğunuz silahları alıp, değiştirmek, takım oyununda tim üyelerinin görevlerini yapmasının önemi ve ekipleri stratejik yerleştirme bu oyunda var. ha tabi, tim üyesi seçimindeki stratejide, swat serisinin hakkını yememek lazım.

arma 3'ü oynarken, yukarıda saydığım oyunları anımsadım.

hasılı arkadaşlar, arma 3'te birbirinden güzel ögeler bir araya getirilmiş. oynarken gayet keyif aldım.

kaliteli, zorlayıcı bir fps arayanlara ve açık dünyada güzel atmosferde gezmeyi sevenlere tavsiye ediyorum.

devamını okuyayım »
10.05.2015 19:44