şükela:  tümü | bugün
  • wong kar wai'in 1997 yapimi filmi. hong kong'lu escinsel bir cift arjantin'dedir, ayrilirlar, birlesirler, ayrilirlar, birlesirler, ayrilirlar, birlesirler falan. falan, cunku ne yaptiklari o kadar da onemli degil; christopher doyle'un goruntuleri muhtesem, tony leung ve leslie cheung dokturmekteler, bir de ustune astor piazzola'nin 'rough dancer and the cyclical night'i calinca, benim her seferinde hayran hayran (ve de aglayaraktan) seyrettigim bir film cikiyor ortaya. en sonunda da filmin ingilizce adi happy together caliyor. yalan ama o sarki.
  • arjantin sokaklarında tango yapmak buna benzer, sonra da şelaleye gireriz...
  • bir wong kar wai filmi. muzikler zannedersem gidon kremer'in astor piazolla yorumu. sert ve huzunlu bir film ve filmin en guzel anlari, film durdugunda.. bir durulup bir dalgalanan, renklerin mutemadiyen degistigi, seyrederken haz veren bir film.
  • mukkemmel otesi bir wong kar wai filmidir. wong kar wai cogu filminde oldugu gibi bu filmdede nostaljik havasini korumaktadir, filmde bir cok wong kar wai filminde oldugu gibi yine bir arayis vardir. bu arayis belki gecmiste kaybedilmis duygulara- belkide de hic yasanmamis anlara yoneliktir. film boyunca karakterler karanlik sokaklardan bos odalara turlu gecisler yaparken, izleyicide kendini karakterlerin umutsuz ruh halleri ile daha da ozlesirken bulur. kanimca filmin en buyuk farkliliklarindan biride, diger bir cok film yonetmeninin aksine wong kar wai'in filmin bas karakterlerini olusturan escinsel ciftin hayatini her hangi normal bir ciftin hayatini gosteriyormus gibi ,cok subjective bir sekilde-ama en onemlisi-bu ciftin cinsel kimliklerini one cikarmadan, basarili bir sekilde gostermis olmasidir ki, bunu da basarmak cook zordur.
  • uc saat olmasi icin cekilmis, fekat wong kar waitarafindan cannes film festivalinde gosterilebilmesi icin bir bucuk saate indirilmis film.
  • 1997 yapimi turkceye yanilmiyorsam mutlu beraberlik diye cevrilmis escinsel aski konu edinen bir wong kar wai filmi.
  • 1997'de senesinde, in the mood for love filminden tanidigimiz kar wai wong'in cektigi escinsel temali filmdir. film lukse duskun erkek fahise * ile her geri dondugunde ona kollarini acan, fedakar sevgili arasindaki ask hakkindadir. fedakar sevgilinin hasta sevgilisine bir cocuk gibi baktigi bolumler cok lirik, cok guzel bir sekilde yansitilmistir yonetmen tarafindan.
  • wong kar wai'nin cannes'da en iyi yonetmen ilan olunmasina vesile olmus inanilmaz guzel filmi.
    "en iyi yonetmen" ve pek sevgili oyuncusu tony leung chiu wai'nin yani sira bu kadar uzakdogulu biraraya gelmisken, en uygun goruntu yonetmeni christopher doyle ise karismis ve pek sahane yapmis. frank zappa ve caetano veloso da piazzolla kadar dikkat cekecek enfeslikte ve en guzel durduklari yerlerde filmle beraberce yuruyerek filmin aklimiza kazinmasina,bizi son derece memnun yollamasina yardimci olmuslardir.
    --- spoiler ---
    tony leung'a sahte senaryoyu yollayip,filmde oynamasi icin kandirdiktan sonra; arjantin'e gelince filmi acan tabir-i caizse "sevisme" sahnesinden haberdar eder wong kar wai.bu wong bey de pek uyanik maasaalah.
    --- spoiler ---
  • 'vision representation and cinema' *adinda bi ders almistim; "escinsel erkekler sadece seks için birlikte olur gibi bir önyargi vardir, aslinda asik da olabilirler" * gibi seyler konustugumuz bi dersten önce izlettirmisti hoca bunu. her sey bomb.ktur ama bitiminde turtles'dan happy together çalar. sarkinin saçma bi kafiyesi vardir, "heppi tugeediiir, hav iz di vediiiir" seklinde.. selale görüntüsü vardir çok güzel. çinli sevgilileri ayirmak baslarda zordur ama allahtan biri kolunu kirip sargiya alir filan...
  • fotograf fotograf bir filmdir.

    --- spoiler ---
    iki sevgili taksidedir. birinin eli alçidadir/bandajlidir ve digerinin içtigi sigaraya bakar. sonunda öbürü sigarayi sevgilisinin dudaklarina götürür. sevgilisi basini omzuna koyar. piazolla baslar. taksinin ön cephesinden iki sevgili yolun isigina göre bir kararir bir aydinlanir.
    arka arkaya seyredilecek bir sahnedir vesselam.
    --- spoiler ---