denizin ardı özgürlük
-
-
01:23-01:25 arasında kağıt hışırtısı duyulmaktadır. sanırım ahmet kaya bu sırada şiirin yazılı olduğu sayfayı çeviriyor.
ilk bölümü vurucu, güzel bir şiirle başlayan bu eserin ikinci bölümünde muhteşem bir melodi vardır.
heyhat bu melodi bana çok kısa gelmektedir. daha uzununu köşe bucak aramışımdır da bulamamışımdır. -
herşey gözlerinizin önünde canlanmaya başlar şiirin ardından gelen o melodi ile.çocukluk günlerinizden başlarsınız ilk aşkınızla göz göze geldiğiniz o an belirir.sonra hayallerinizi görürsünüz.kimisine gülünser kimisine halen daha derin bir ah çeker keşke dersiniz.
-
şiirine zaten bitiyorsun da, şiir bitip o muhteşem müzik başlayınca resmen ruhun bedeninden ayrılıyor. bambaşka diyarlara gidiyor.
-
bu güzelim eserin şiiri şu şekildedir:
ne demeli şimdi
bir çiğdemin toprağı yırtışını seyredişim
göğe mi dokunmalı, ucuna mı körpe filizin
öyleyse karanlık sokaklarda koştuğumu düşün
ay gene bir kadın gibi sarkıyorken denize
dirseklerimle böğrüme gömdüğüm titremeyi düşün
oradan göğsümü kaplayışını soğuk bir terin
ilk sözcüğü anlamla birleştiren çocuğu düşün
onun kavradıkça derinleşen şarkısını
vay perçemle günün huysuzluğu dolaşan kısrak
vay acemi öpüşlerden gövdeme boşalan acımtırak haz
telaş, kıvranış, parıltılı gözlerdeki atılganlık
ya görevin ne senin görevin
oynaşmak değil mi içimdeki savaşmak duygusuyla
ve benim nevresimim kararmışsa kirden, rutubetten
sarhoşsam gülümseyişlerden ağlayışlardan
ve kaynak sularıyla üstüme yağan aydınlık hulyaları
senden gelen ısıyla koruyorsam
ne demeli simdi
ey serçelerin sabahlarla doluştuğu cıvıltı
ey bir romanın olur olmaz yerinde dikkatti çeken hayal
kalbimi çevreleyen sevda gözeneyi
acıyış, şefkat, umursayış, hırçınlık seli
beni düşün öyleyse
beni hayretin ve karanlığın eşiğinde
beni fitillerde başlayan bir fısıltı
anında ilk satırı yazarken bir bildirinin
kulaktan kulağa dolaşan haberlerin bağrında
beni dar camlarda değil
bir bulutun seyrinde düşün
burada ortasında sıçraya sıçraya kabaran alevlerim. -
"beni dar camlarda değil, bir bulutun seyrinde düşün" sözlerini barındıran, müziğiyle insanı dinginleştiren ahmet kaya şarkısı, nihat behram şiiri.
-
ne zaman dinlesem hüzünlendiğim ahmet kaya parçası. öyle etkileyici bir müziği var ki özellikle o martı sesleri sanki insan bu dünyayı terk-i diyar eyliyor. şiire zaten diyecek yok. şarkıyı başarılı yapan etkenlerden biri de sözleri olmuş.
-
kavradıkça derinleşiyor şarkım.
ne demeli sahiden bilmiyorum. dün adımı yazan arkadaşım soyadıma sevdiğim adamın soyadını yazmış. bu gerçekten orda beni inanılmaz şaşırttı. ne onu biliyor ne adını ne soyadını. yazmayım dedim ama biliyorum ki artık içimden taşıyor yaşadıklarım.
bilmiyorum nasıl enerji veriyorum ama koca çevremde olasılık hesabından biri denk geldi az önce de, bunun hayreti içindeyim. kıskançlığım bile sevgili ya benim.
denizin ardı selam sana,
"ey o büyük düşünce
size bağlı değildir" ya,
işte buna iman ediyorum ben.
hakikat tam ne varamıyorum henüz ama yoldayım ya. hakikat öyle hakiki bişey mi onu da bilmiyorum. bildiğim iyi yerdeyim anne.
edit: ikilem beni bırakmıyor, neden diyorum, daha mı uzun olmalıydım-gözlerim mi güzel değil-esmer mi olmalıydım. maddesel değişikliklerle ne olacaktı diyorum hemen sonra.
haksızlık etme, o öyle boya kanmaz. şekilden geç. ama gerçekten bu en sevilen olamamak dizesinde haklı şair.
lakin saydım ben sayılamayacak kuş geçti üstümüzden, hani.
ben sevdiğimin yanında olmak istiyorum. gerisi teferruat. -
sazıyla, sözüyle, sorusuyla, sorgusuyla, yorumuyla ve bütünüyle her ne zaman dinlesem, tüylerimi diken diken eden, anlamsızca gözlerimi dolduran, içinde pişmanlıkların, umutların, keşkelerin, mutlulukların ve acıların binlercesini yaşadığım, her kelimesinde kendime yeni anlamlar kattığım, müthiş ahmet kaya şiirlerinden.
ne demeli şimdi? -
ahmet kaya bestesiyle adı, denizin ardı özgürlük olarak bilinse de; yanımda olman için adlı bir nihat behram şiiridir. şiir, küçük farklılıklarla şu şekildedir:
"ne demeli şimdi
bir çiğdemin toprağı yırtışını seyredişe,
göğe mi dokunmalı
ucuna mı körpe filizin
öyleyse
karanlık sokaklarda
koştuğumu düşün
ay gebe bir kadın gibi sarkıyorken denize
dirseklerimle
böğrüme gömdüğüm titremeyi düşün
oradan
göğsümü kaplayışını soğuk bir terin
ilk sözcüğü anlamla birleştiren çocuğu düşün
onun kavradıkça derinleşen şarkısını
vay perçemine günün huysuzluğu dolaşan kısrak
vay acemi öpüşlerden
gövdeme boşalan acımtırak haz
telaş, kıvranış, parıltılı gözlerdeki atılganlık;
ya görevin ne senin görevin
oynaşmak değil mi içimdeki savaşmak duygusuyla;
ve benim
nevresimim kararmışsa kirden, rutubetten,
sarhoşsam gülümseyişler, ağlayışlarla,
ve kaynak sularıyla üstüme yağan aydınlık hülyaları
senden gelen ısıyla koruyorsam
ne demeli şimdi
ey serçelerin sabahlarla bölüştüğü cıvıltı
ey bir romanın olur olmaz yerinde
dikkati çeken hayâl,
kalbimi çevreleyen sevda gözeneği
acıyış, şefkat, umursayış, hırçınlık seli
beni düşün öyleyse
beni hayretin ve kararlılığın eşiğinde,
beni fitillerde başlayan fısıltı anında,
ilk satırını yazarken bir bildirinin,
kulaktan kulağa dolaşan haberlerin bağrında
beni dar canlarda değil
bir bulutun seyrinde düşün;
burada, ortasında
sıçraya sıçraya kabaran alevlerin"*
(nihat behram, hayatın şarkısı - toplu şiirler)
ekşi sözlük kullanıcılarıyla mesajlaşmak ve yazdıkları entry'leri
takip etmek için giriş yapmalısın.
hesabın var mı? giriş yap