4 entry daha
  • david lynch tadında olsa da film tam bir sovyet çöküş dönemi filmidir.
    henüz çökmemiş ama gorbaçov gibi aptal bir batı hayranı ve romantik bir demokratın güçsüz elinden kaymakta olan sovyet bürokrasisine göndermeler, müze sahnesinde taa yagoda'dan girip ( kgb nin öncülü nvkd'nin başı, yejov'un öncülü )
    sovyetlerin tuhaf batılılaşma garabeti, ( batı müziğinde stalin döneminde bile belirli düzey serbestlik vardı ) bu garabetin halk tarafından da büyütülüp abartı ve grotesk bir öykünme ile hazin bir hale gelişi, ellerinden gitmekte olan devlet ve kimliğin aslında ne anlam taşıdığına dair senaristin de kafasının karışık olduğu bir hikaye.
    sscb de stalin eleştirisi daha 60 larda başlamıştı, filmin çekildiği 88 de tam demonize edildiği yetmemiş karikatürize bile gösterilmiş.
    kruşçev yine apartman kapıcısı kılığında resmedilmiş - ki batılılaşmanın ve gorbaçov ile bitecek sürecin başlangıcıdır o tonton ( arada brejnev tutmuştur biraz defansı )

    yine de dönemi için muhteşem filmdir, (bkz: dimitri donskoy)'un altında oturduğu rivayet edilen ve aslında rus ruhunu temsil eden ölü ağacı hatıra almak için dallarını parçalayan kasaba halkının yeknesak hareketleri, idealist ama artık kafayı yemiş olan kasaba savcısının hüznü ile birlikte yine güzel bir rus filmi sonu bulunan harika bir borodyanski & şahnazarov filmidir.
3 entry daha
hesabın var mı? giriş yap