16 entry daha
  • ilk bakışta basit bir aşk üçgeni gibi görünen senaryo karakterlerin simgesel anlamları ele alındığında farklı bir noktaya taşınır.savaş sonrası denetimlerin fazla olduğu polonya sinemasında başka örneklerde de görüldüğü gibi bazı anlam yüklemeleri mevcuttur.

    kadının halkı temsil ettiği düşünüldüğünde koca hali hazırda ki rejimi simgeler.otostopçu ise daha genç ve özgürlükçü tavrıyla yeni bir rejimi belki de bir devrimi simgeliyordu.iki adam film boyunca kadına ve teknenin(tekneyle kadın aynı isimdeydi) hakimiyetine sahip olma ve bunun için gerekirse birbirlerini öldürme yolunu seçmeye kadar vardıracaklardır çekişmelerini.

    roman polanski bu filminde çok kısıtlı mekan kullanımına rağmen yine muhteşem açılar yakalamakta zorlanmamıştır.sürekli açık olan radyodan gelen spiker sesi ortamın gerilimini tetiklemiştir.

    yönetmenin ilk filmlerinden olan film kariyeri açısından dönüm noktalarından biri olmakla beraber polonya'da yaptığı az sayıda filmden bir tanesi.
12 entry daha
hesabın var mı? giriş yap