4 entry daha
  • "türkiye'de yaşayan müslümanları iki sınıfa ayırıyorum: birinci sınıf müslümanlar hayatlarını sadece islam umdelerinin gütmesini birinci mesele haline getirenler ve bu ülkede müslümanların haklarını bütün boyutlarıyla tanınabildiği bir zamanın geleceğine inananlar, bu zamanın gelmesini çabuklaştıran çalışmaları hayatlarının en önemli uğraşısı haline getirenlerdir. birinci sınıf müslümanlar, müslim ve gayr-i müslim ayrımını önemli sayarlar. günlük yaşamlarından fikri planlamalarına, ticaretten eğitime kadar her alanda bir hedef gözeterek, yani islâmî bir hayatın kurulması için yapılabilecekleri ön sıraya alarak yaşarlar. birinci sınıf müslümanlar, kâfirler karşısında aşağılık duygusuna kapılmazlar. kâfirlerin elinde bulundurdukları imkânları özenilmeye değer bulmazlar. birinci sınıf müslümanlar kendi kurtuluşlarının bütün insanlığın kurtuluşu olacağına tereddütsüz iman etmişlerdir.

    türkiye'de yaşayan müslümanlar ikinci sınıftır. bunlar dünya ahvalini bir muta (bir veri) kabul eden müslümanlardır. böylelikle hayatlarının islâm umdelerinden gayri etkenlerle düzenlenmesinden büyük bir rahatsızlık duymazlar. bu ülkede müslümanların esaslı bir dönüşüm yaşayacakları konusunda anlayışları yoktur. gelecekteki islâmî hayat için neler yapılabilir sorusu ikinci sınıf müslümanlar için vahim bir soru değildir. müslümanca olmayan tavırlar onları gayr-i müslimleri de sevimli görme duygusu aşılar. ikinci sınıf müslümanlar kâfirler karşısında kolayca aşağılık kompleksine kapılırlar. sanki kendi müslümanlıkları dılayısıyla bir özür beyan eder gibidirler.
    ...
    (bkz: bakın burası çok önemli)

    eğer kalkınma modası varsa ikinci sınıf müslümanlar kalkınmanın en iyi islâmî metotlarla gerçekleştirileceğini savunurlar. eğer sosyal adalet moda ise ikinci sınıf müslümanlar sosyal adaleti gerçekleştirmenin en uygun usulünün islâm'da bulunabileceğini ileri sürerler. ilericilik itibar temin ediyorsa ikinci sınıf müslümanlar ilericidir. insan hakları savunucuları gündemi belirlemiş ise ikinci sınıf müslümanlar insan hakları savunuculuğunda başı çektiklerini söylerler. hürriyetse hürriyet, devrimse devrim ikinci sınıf müslümanın torbasından çıkmayacak tavşan yoktur. ıçtihat kapısını onlar açar, çevre korumacılığını onlar yapar, sınıfsız toplum kurma fırsatını onlar kapar. ikinci sınıf müslümanlar bilime sarık sarmaya heves ederler, teknolojiyi yeşile boyamaya kalkarlar."

    cuma mektupları-1 s.68;70
3 entry daha
hesabın var mı? giriş yap