şükela:  tümü | bugün
  • smashing pumpkinsin tonight tonight klibinde ayrıca geminin ismi s.s. meliesdir.
  • fotoğraf hileleri kullanarak ,bir kadının iskelete ,kadın güreşçilerin erkeklere dönüştüğü ,hayaletlerin dans ettiği filmler yapmış olan kimse. bir sinema illizyonisti de denilebilir.
  • ilk gerçek konulu filmi çektiği için sinema dünyasındaki ilk sanatçı olarak kabul edilir bazılarınca.
  • babası ayakkabıcılık ile iştigal etse de bu amcamız hayal deryalarında dolaşmış, babasının her daim oğlum sen ne zaman adam olacaksın azarlamalarına maruz kalmıştır. gaddar babası, kahramanımızın gsf ye gitmesine karşı çıkmıştır. gençlik yıllarında ingilizce öğrenmek için londraya gitmiştir. orda hayatının tutkusu illuzyon ile tanışmıştır. memlekete döndüğünde hiçbir şey değişmemiş, babası gsf ye gitmiceksin o kadar demiş, olayı kendince bitirmiş. amma velakin işler öyle gitmeyecektir. genç georges iyi madem deyip babasının ayakkabı fabrikasında çalışmaya başlamıştır. sıradan hayatına ek olarak bi yandan eşe dosta sihir numaraları yapmış, bi yandan çizimler yapmıştır. ne zaman baba emekli olcam ben artık yoruldum çocuklar deyip çekmiş elini ayağını dünyanin fuzuli işlerinden işte o zaman bizim georges tiyatrosunu kurmuştur, kendi payına düşenle. tiyatro dediysek sihirbazlıktır georges in tutkusu. sonra hikayenin en eğlenceli bölümü başlar. tiyatroya bi komşu gelir : antoine lumiere. oğulları tarafından icat edilmiş aleti (bkz: kamera) pazarlamaya gelmiştir, bunun için yaptığı gösterimlerden ilk ücretli olanını 28 aralık 1895 tarihinde yapmıştır. ilk sinema bileti 1 franka satılmıştır. georges de bu gösterimleri izlemiştir. gösterimden sonra küçük dilini yutan georges aleti satın almak istese de alet satılık değildir. ulen sen misin bana o kamerayı satmayan diyerek, fabrikadaki makinelerden edindiği teknik bilgisini de kullanarak, kendi kamerasını yapmış, filmler çekmeye başlamıştır. buradan kazandığı para ile kendi arazisindeki stüdyoyu da kurmuştur. filmleri ilk başta lumiere kardesler tarzında da olsa, sonradan sihirbazlık tarafını da hamura katmış, sinema tekniklerinin mucidi olması işten olmamıştır. stop trick ilk bulduğu teknik olmuştur. bunu keşfetmesi de şöyle bir rastlantıya dayanmaktadır :georges amcanın kamerası takılmış bikaç frame atlamıştır. adamlar kadınlara dönüşmüş gibi görünmüştür. georges tilkisi hemen bununla ne tür hileli çekimler yapabileceğini keşfetmiştir. "robert houdin'de bir kadının el cabukluğuyla gözden kaybedilişi"ni çeker bu hile ile. bi kadının cesete dönüşüyormuş gibi görüntülendiği filmdir bu. film ayrıca elle renklendirilmiştir. reklam filmleri de çekmenin yanında fantastik diyebileceğimiz tarz birçok film çekmiştir. ilk bilim kurgu ve ilk roman uyarlaması olması açısından en önemlisi jules verne'nin romanından uyarlanan aya yolculuktur. sonra sonra insanlar komedi filmlerine yönelince georges dede'nin hayatında düşüş başlar. son noktasını "kuzey kutbunun keşfi" filmi için rest çekerek yapmıştır. film tutmayınca, iyice çöküşe geçen dede bi kısım filmini de yakar. ömrünü saygı görmeyen bi sanatçı olarak tamamlar. "sanatçı ruhlu biri olarak doğdum, ellerim çok becerikliydi, yetenekliydim, yaratıcı ve yaratılıştan komedyendim, hem entelektüel hem de el isçisiydim. öyle bir isçiydim ki, tüm yaşamımı ve tüm gücümü hayal ettiklerimi imkansız da olsalar seyredilebilir kılmaya adadım."
  • ilk bilimkurgu ve ayni zamanda ilk renkli filmi la voyage dans la lune filmini cekmistir. düssel dünyasini öykülestirmesi ve kurgudaki yaraticiligi nedeniyle sinemanin babasi sayilir. tek hatasi kamerayi konudan uzak tutmasi, kamera ve olay arasindaki uzakligi sabit tutmasi, cekim ölceklerine yer vermemesidir. melies'in bu eksigini ingiliz james williamson tamamlamistir.

    melies'in sinemada denedigi yöntemleri toparlarsak
    gözden yitirme: makinenin durdurulmasi ile olusur

    ikaame: kisinin ya da esyanin baska bir kisiye ya da esyaya dönüsmesinden olusur. bu teknik ilk escamotage d'une femme au theatre robert houdini(robert houdini tiyatrosu'nda bir kadinin ortadan kaybolusu)(1896) filminde kullanildi.

    maket kullanma: gercek boyutlarinda verilemeyen esyanin verilmesi ve film hilesiyle büyük izlenimi vermekten ibarettir. melies'in yaptigi filmlerde genellikle tablolar, minyatürler kullanilmistir. bu yöntem de bunlara hayat vermistir

    üste bindirme: iki cekimin ayni pelikül üzerinde gerceklesmesini saglar. bu yöntemle de rüya ve kabus sahnelerinde rüyayi görenin gördügü rüya ile birlikte görülmesinde kullanilmistir basit olarak.

    coklu cevirim: aygitin mercegi kapatilarak, ayni kare icinde cesitli cevirimlerin yer almasi saglanir.

    karartma: görüntüyü silerek ya da belirsiz hale getirerek yeni bir cekim acilisi saglar.

    george melies'in filmleri 5 ayri grupta incelenir. bunlar: pericelik, sonradan düzenleme güncellik, gösterisel tarihsel dram, sirf fotografa alinmis tiyatro ve güldürüdür.

    filmlerinden bazilari söyle:
    christ marchant sur les eanux(sular üzerinde yürüyen isa)
    cendrillon(kül kedisi)-cinderella
    la petit chaperon rouge(kirmizi pelerinli kücük kiz)-kirmizi baslikli kiz(walt disney)
    barbebleu(mavi sakal)
    la voyage dans la lune(aya seyahat)
    les voyages de gulliver(gulliver'in gezileri)
    voyages a travers l'impossible(olanaksizliklar boyunca geziler)
    boules de savons animees(canli sabun balonlari)
    les lac enchante(büyülü göl)
    illusions phantasmagoriques(fantasmagorik düsler)
    les quantre cents daces de diable(seytanin dörtyüz yönü)
    le manoire du diable(seytanin yurtlugu)
    le royaume de fees(periler ülkesi)
    le labouratoire de mephistopheles(seytanin laboratuari)
    la danseuse microscopique(miniminicik dansöz)
    robinson cruzoe
  • tonight tonight klibi, geminin adının ötesinde başlı başına bu adama bir saygı duruşudur. bir de bunun gibi last cup of sorrow var.
  • lumier kardeşler'in bilimsel bir çalışma olarak nitelediği sinematografı gorduğu anda dibi düşen ve kafasında anında şimşekler çakan yüce şahsiyettir. illuzyona olan merakı ve sık sık seyrettiği gosteriler sayesinde bugün izlediğimiz bir çok filmde olağan hale gelmiş çekim tekniklerinin de babası ve hatta dedesidir.
  • su siralar sinematek fransez'de (bkz: cinematheque francaise) pazar günleri 10 ile 1 arası ucretsiz gorulebilecek bir ekspozisyonu (bkz: exposition) olan vizyoner sinemaci, sihirbaz, ressam, efektör ve daha nicesi.
    toplu dvd'si de cikmistir.
  • fransız bir illüzyonist. isminin tarihe geçmesinin sebebi sihirbaz oluşu değil sinema yoluyla sanat yapan ilk kişi olması. *
  • (bkz: #19903071)