543 entry daha
  • techinal alpha zamanindan beri oynadigim, preseason'da rank 1, sonraki sezonlarda grandmaster gibi ranklere ulasmis, profesyonel oyuncularla oynamaktan tutun da bronze 4'ten master'a hesap kasarak her türlü ortami görmüs birisi olarak oyunla ilgili bir takim görüslerimi belirtmek istiyorum. sadece her 6 ayda bir, 4-6 hafta arasi (üniversite ve is hayatimin tatillerine denk gelmekte) oynuyorum, sürekliligim yok. okul ve üniversite baslayinca oyunu siliyorum ve bir sonraki tatilde tekrardan giriyorum ve her defasinda aylar yillar gecmis olmasina ragmen akil erdirilemeyecek derecede verilmis sacma kararlar, basit olmasina ragmen düzeltilmemis hatalar ile karsilasiyorum. blizzard'in ben artik kasitli olarak bu oyunu iyi bir yerlere getirmemek icin elinden geleni yaptigini düsünüyorum, aciklayacagim:

    öncelikle daha az önce quick matchte karsilastigim bir probleme deginmek istiyorum. rakibe varian verilirken, bizde ise tank yoktu. ayrica tek bir frontliner da olmamasi isin cabasi oldu. son bir kac zamandir dikkat ediyorum, bir takima tassadar verilirken, diger tarafa support verilmiyordu. veya bir takima varian verilirken, diger takima tank verilmiyordu. en sonunda isin aslini müsteri hizmetlerine sorarak ögrendim ki, blizzard'in deha (!) hots takimi, quick matchlerde tassadar'i support olmaktan, varian'i da tank olarak görmekten cikarmis. tassadar ki, su anda oyunun acik ara en iyi support'u. her yüksek mmr'li karsilasmalarda direkt olarak ya banlaniyor ya da firsat bulunursa direkt cekiliyor. varian da son nerften önce 5 kisiye saldiran, yetmeyip üzerine bir de ayni anda boss'un hasarini karsilayan bir heroydu ki hala cok da müthis farkli degil. bu durumda nasil böyle bir karar alinabilir? ''casual'' olmakla övünen bir oyun fakat casual oyuncu quick match'e söyle bir girip sanssiz sekilde rakibe support olarak sayilmayan tassadar ve tank olarak sayilmayan varian gelince 20-30 dakikasi iskence oluyor ve rakip cok kötü degilse, casual oyuncumuz kötü bir deneyim ile kaybediyor.

    fakat deha hots gelistirici takimi bu sacmaliklari düzelterek adil bir eslestirme saglayip müsterilerini memnun etmek yerine, oyunculari %50 winrate'e stacklemeye calisan bir sistem gelistirmis. yani bir mac kaybettirip, diger mac kazandirmaya calisiyor. saka degil, gercek. böyle bir kazan/kaybet dengesi tutturarak müsterilerini memnun etmeye calisiyor.

    diger deginmek istedgim nokta da yeni cikan herolarin ayarsiz derecede op olmasi. bu bir satis taktigidir, her ne kadar memnun olmasam da ''ama eyvallah'' derim gecerim. fakat blizzard ve topluluk yeni cikan herolarin kasitli olarak op yapilmadigini iddia ediyor. bu durumda ben sormak istiyorum: bir hero düsünün, cani istedigi zaman görünmez oluyor, dibindeki adama görünmezken stun atiyor ve saniyeler icerisinde esi benzeri görülmemis bir damage cikartiyor, eger stun pek ise yaramayacaksa silence atiyor, her ikisi de ise yaramayacak mi? 7 birim mesafeden ucarak kacan rakibi avliyor. fail mi oldu engage olurken? hic problem degil, sis bombasi atiyor ve görünmez oluyor kaciyor. evet oyunu bilenler kimden bahsettigimi tahmin etmistir. oldu olacak ilgili heroya bir de mosh pit kiti verilseymis keske, hatta tüm haritadaki minyonlar, camplar, bosslar, herolar falan dans etseymis... yani böyle bir heroyu cikartmadan önce op olacagini tahmin etmemek icin heralde oyundan hic anlamamak gerek. heroya verilen kitleri sokaktaki bir vatandasa anlatsaniz, o bile ''oha'' tepkisi verecektir. elbette competitive arenada isler farkli yürüyor fakat casual kitleye hitap etmekle övünen bir oyun nasil böyle tabiri caizse ''kanser'' herolar üretir? gecen maclarda karsiya diamond bir rakip geldi, valeera cektim ve rakibin gate'i önünde bekleyerek stun, combo, stun combo yapa yapa adamlara oyunu zehir ettim, zaten 8-9 dakikada maci kazandik. ki rakip yine de diamond idi, oyunu az cok bilmeleri lazim. ya peki ''casual'' oyuncular valeera ile nasil basa cikacaklar? ben vereyim cevabi: cikamayacaklar ve her defasinda ölüp küfredecekler, gerilecekler, sinirlenecekler, belki de abartip klavye kiracaklar. belki gün gelir ilgili heroya karsi oynamayi da ögrenirler belki ama o da tahminimce butcher'in w'sunda durmamayi hots kitlesinin cogunun ancak 1 sene sonra ögrenmesi gibi olacaktir, o zamana kadar ''noob hunter'' denilen hero kategorisinde devam edecektir.

    team league hususunda bir eksikligi de belirtmek istiyorum. team league genelde 5 kisinin organize olarak takim seklinde girdigi ve kazanmak icin try hard sekilde oynadigi bir modtur. fakat bir oyuncu sayet lag yasarsa oyunu durdurmak gibi bir fonksiyon mevcut degil. ama profesyonel maclarda veya custom game'lerde bu secenek mevcut. madem ise yariyor, peki neden team league'te bu fonksiyon yok? neden oyuncular bot oyuncu ile kazanmalilar? ayni sekilde benim sahsi görüsüme göre sayet bir oyuncu hero league'te oyundan düserse o mac bir süreligine durmali ve oyuncunun tekrar oyuna baglanmasi icin süre tanimali, yoksa da en azindan kaybeden takimdan daha az puan kirmali. cünkü bot ile oyun kazanmak icin rakibin cok kötü bir durumda olmasi ve bot oyunculu takimin da yine de normalin üstünde bir performans sergilemesi gerekiyor. ama neden? her sorunun kolay cözümleri varken neden oyuncular eziyet cekmeliler?

    baska bir konu, rank... bir sinav sistemi düsünün sayet bir defa o sinavdan kalinirsa sistem size ikinci bir sinav hakki sunuyor. fakat önceki sinavda örnegin 100 üzerinden 10 alinarak kalindiysa, ikinci sinavda 100 üzerinden 100 yapsaniz dahi size 100 üzerinden 15 puan veriyor. evet, placement maclarindan bahsediyorum. her sezon, yeni bir baslangic olmali. nasilki futbolda liglerdeki yeni sezonda sifirlaniyor, puanlari gecmis sezona göre belirlenmiyor, hots'ta da durum böyle olmali. fakat degil. eger bir oyuncunun daha önce moba deneyimi yoksa cok büyük bir ihtimalle bronze-gold arasi bir yerlere yerlesiyor. oyunu sonradan ögrense dahi, malesef takim arkadaslarindan dolayi kurtulmasi pek mümkün olmuyor ve zaten sistem de %50 winrate'e stacklemeye calistigi icin bir kazanip bir kaybederek oldugu yerde sayarak cirpinip duruyor. reddit'te gördüm gecenlerde, bir oyuncu gold 4 seviyesindeymis, yeni sezonde placement maclarinda 10 macta 10 galibiyet almasina ragmen gold 3 cikmis. madem öyle, placement maclarinin manasi nedir? grandmaster oyuncular yeni sezonde diamond'tan basliyorlar ve kendi seviyesinde olmayan bir cok oyuncu ile esleserek sinir sahibi oluyorlar. malum, yeni sezon basladi. canli olarak twitch'ten izleyerek profesyonel oyuncularin nasil cileden ciktiklari görülebilir. peki neden tüm bunlarin olmasina izin veriliyor? zaten bir defa grandmaster'a cikmis bir oyuncu, akil ve vücut sagligi yerindeyse zaten hala o seviyededir. neden diamond 3-4-5 gibi seviyelere düsürüp ''hadi bakalim cik yeniden'' denilir? bence bir defa gm olmus hesap, yeni sezonda puani sifirlanmali ve master 0 puandan baslamali. diamond oyuncularla karistirilmamali. bu hem diamond oyuncularin hem de gm oyuncularinin sagligi icin gerekli.

    oyunda yoklari oynayan herolar mevcut. örnegin uther. neden bu kadar zamandir oyun genel olarak üc tane support hero arasinda dönüyor? (malfurion, lucio, kharazim). uther bir support karakteri ve ihtiyaci olan sey heal sayilarinda degisiklikler yapmak. ya da bir iki özellik getirmek. örnegin heal seviyesi ayni kalabilir fakat heal ile birlikte armor özelligi de verilebilir. yani cözümü basit, fakat nedense herolar aylarca metadisi birakiliyor. neden kisir bir hero pool olmali? neden oyuncular sevdikleri herolari sirf oyuna katkisi cok az oldugu icin oynamamali? amac nedir? yine anlamasi güc.
258 entry daha
hesabın var mı? giriş yap