• görüntüler arkeologlar ve tarihçiler için +18.
  • istanbul' un tarihini yeniden yazdıracak kadar önemli kalıntılara üç beş çanak çömlek diyenlerin beslediği itlerin insanlık tarihine yaptığı ihanet. adamların seviyesi bu, yapacak bir şey yok.

    http://www.cihan.com.tr/…iktirdi-chmtaxotyyny8xmda1
  • dünya ortak kültür mirasının ortadan kaldırılması, uygarlığın doğduğu topraklarda barbarların binlerce yıllık eseri bir darbe ile yok edişi. cehalet, nefret, öfke hepsi bir arada. en çok da ne koyuyor biliyor musun sözlük 5000 yıl önceki insanlardan utanıyorum, tam 5000 yıl sonra, eserlerine yapılanlar için, hiç bir şey yapamadan elim kolum bağlı oturmuş bunları izlerken koruyamadığımız her miras için dünya adına utanıyorum. o insanlar uygarlığı yarattı, sizler 5000 yıl sonra yıkın bakalım. zihniyetinize sıçayım.
  • haberin altındaki iğrenç yorumların daha fazla kan dondurduğu olay.

    "ben ankara üniversitesi dil ve tarih coğrafya fakültesinde hititoloji (arkeoloji gibi) bölümü okumuş birisiyim. bir dönem müze müze gezerek tarihi eser vs araştırma merak edip inceleme yapmış olmama rağmen bu putların yıkılması gerektiği inancındayım. bu noktada peygamberimiz hz. muhammed aleyhisselatu vesselam ile aynı inancı paylaşıyorum. ve onun emri olan putları yıkma işi için bir gün bu videodakiler gibi bir fırsat elime geçerse allahu ekber (allah büyüktür) diyerek seve seve coşkuyla kıracağım ne kadar heykel varsa"

    adam hititoloji mezunu. bunu açıklarken de arkeoloji gibi diyor ve heykellerin yıkılması gerektiğini söylüyor.

    allah topunuzun belasını versin.
  • sonra "almanlar ingilizler bizim tarihi eserlerimizi çalmışlar" muhabbeti yaparlar bu adamların cocukları. sağ olsun avrupada herşey sağlam korunuyor.
  • ışidin her eylemiyle, islamiyetin zarar gormesinden bikan yahut oryantalizme direnen insanlarin tepkisi, genelde ihaleyi amerika'ya yikmak oluyor.

    burada da olayi, abd'nin irak isgali sirasinda, bagdad'taki irak ulusal muzesi/bagdat muzesinin yagmalanmasiyla kiyaslayanlar olmus. yagma ile yoketmek bir olmadigindan, ciftestandart imasi abes.

    ama isin detayi da oyle degil zaten. bir kere, iddia edildigi gibi abd muzeyi bombalamadi. bilakis muzenin korunmasi icin isgalden once smithsonian vakfi komutanlara brifing verdi. isgal sirasinda, irak ordusu muzeyi mevzi edinmisken dahi orasi bombalanmadi. abd birlikleri muzeyi ele gecirmeden birkac gun once, yagma zaten yapilmis bitmisti (3 ayri hirsizliktan birisi muze gorevlilerinin organizasyonu)

    buna kimsenin gikinin cikmamis olmasi iddasi da yalan. bizzat hatirliyorum bunu gazetelerden okudugumu. ilk raporlarda muzedeki nerdeyse herseyin yokoldugu yaziyordu (170 bin parca eser), o yuzden fransa cumhurbaskani dahil herkes olayi kinamis ve abd ordusunu suclamisti gereken onlemleri almamakla (ki dogru.. komutan bu konuda savunma yapti amerikan medyasina, "oraya asker dikmek icin bolgenin tamamen guvenli olmasini beklemek zorundaydik" diye, halbuki madem isgal kuvvetisin, kendi askerinin hayatini tehlikeye atmaya deger birsey varsa o da budur).

    neyse, akabinde ilk raporlarin yanlis oldugu, cogu eserin guvenli bir yerde saklandigi ortaya cikmisti. calinanlar 15 bin parcaydi. ve o yagmalanan eserlerin de bir kismi, bir amerikan subayinin yuruttugu sorusturma sonucu, ilerleyen aylarda, amerikada, almanyada, ortadogudaki cesitli ulkelerde ele gecirilip iade edildi irak'a. kalanlar da herhangi bir ulkenin herhangi bir muzesinde degil, iclerinde amerikalilarin da oldugu kacakcilarin evinde duvarlari susluyor.

    ***

    insanlar kotulugu, sadece capiyla degil, kotulugun dogasiyla da degerlendiriyor. abd hukumeti veya herhangi bir osmanli padisahi veya saddam huseyin, isid'den katbekat fazla insan oldurduler, ama isid'le bulusabilecegin asgari bir musterek olmamasi insanlarin kanini donduruyor.

    ornegin guantanamo rezillik, saddam'in gizli iskence evleri daha da korkunc, ama esir aldigin pilotu canli canli yakip, ustune bunu gizlemek yerine propaganda amaciyla kullanmak, senin alismis oldugun dunyadaki kotuluklerin otesinde bir kotuluk cesidi.

    savas esnasinda yagma (gerek organize hirsizlikla, gerek sorumsuzlulugun yolactigi firsatlarla) alistigimiz kotulukler kumesindeyken (firsatciligi, acgozlulugu hergun tecrube ediyoruz), alet kullanmayi yeni ogrenmis maymunlar gibi heykel parcalayanlarin temsil ettigi boslugun, banalligin, gunluk hayatimizda karsiligi yok. cihadci osmanli teslim olmayi reddetmis istanbulu ele gecirdiginde ayasofyadaki resimleri yoketmiyorken, 3000 senedir her turlu ideolojiden her turlu insani gormus bu asur heykellerinin, bu yamyamlarin elinden kacamamis olmasi cok uzucu.

    allah'tan bunlarin fotograflari, kaliplari, videolari var, modern hayat sagolsun. yuzlerce yil once mogollarin bağdatta yiktiklarindan, ömer'in iskenderiye'de yaktiklarindan ise geriye hicbirsey kalmadi. (edit: iskenderiye kutuphanesi bir seferde yakilmadi, yuzyillar boyunca degisik kisiler tarafindan zarar gordu. son olarak omer'in emriyle yakilmis olmasi uydurma bir hikaye olabilir, bunun mit oldugunu dusunenler arasinda da mitin kaynagi hakkinda bir fikir birligi yok. bundan sonra bu ornegi kulllanmayacagim)

    onlarin yaptigi tam bir soykırımdi. hem de mevcut nesille sınırlı olmayan, gecmis tüm nesillerin toptan katledildigi korkunç bir soykırım. bilerek tarihi eser yoketmenin cezası, cinayetin cezasından ağır olmalı.
  • adamlar hala heykeller puttur diyip yıkacak kafa ama bunları bir yandan da çekmeyi ihmal etmiyorlar. kardeşim insan suretini kaydetmek internete girmek de günah değil mi, aynı mantıkla. sizin kafanıza üfüreyim. saçma insanların saçma görüntüleridir.
  • islam'da düşünmek haram olduğu için olabilir.
  • barbar oldukları için olabilir. islamla ilgisi olmadığını söylemek de kimsenin tekelinde değildir. adamın bütün propagandası, sembolleri, inancı, müziği, yaşantısı herşeyi islamla ilgili. ama ilgisi olmadığını "bilen" insanlar var. bizde öyle bir bilgi yok.

    kaldı ki gizli bir örgüt vardır, bazı eylemler yapar ya da üstlenir falan, dersin ki bunlar şu istihbarat servisine çalışıyor, bu devlete çalışıyor, manipülasyon yapıyor. bu adamlar onbinlerce kişi, milyonlarca destekçisi var. propaganda videoları var, bildirileri var, videoları var. biz buyuz diyorlar. daha neyin islamla alakası yok goygoyu.
  • ben bu işid'in kol kafa kesmeli görüntülerinden hiç birini, bir tanesini bile izlemedim. böylesi görüntülere bakamam. pornografi budur. bunları izleyemem. günaha suça iştirak gibime gelir. yüreğim de dayanmaz. bir tane bile hayvan kesmeli görüntüye de bakamam. hiç bir dört ayaklı dostuma yapılan işkenceyi midem de yüreğim de kaldırmaz. kendime yapılmış sayarım. ağlarım.
    ama bunu izledim ki izlemez olaydım. arkeologum ben be. ne bok yemeye izledim belli değil.
    ataların mirasını yıkarsan her zaman ve her toprakta böyle sürüngen gibi kalırsın işte. toprakların sana bıraktığı binlerce yıllık mirası düşman malı gibi görüp yıkarsan hiç bir toprak sana vatan olamaz işte. sen o gavur bu yunan bu roma diye atalardan, toprakların eski mirasçılardan kalan hediyeleri yok edersen hiç bir toprak seni kabul etmez, gittiğin her yerde seninle savaşırlar seni o topraklardan böyle sürerler işte.
    iki heykelle dört kabartmayla imanının zedelenebileceğini düşünüyorsan hiç bir zaman gerçek imana sahip olamazsın işte böyle. ula biz bebelere en ufak parçaya bile nasıl sahip çıkılması gerektiğini anlatırız. gerektiğinde uzun nutuklar ve azarlarlar eşliğinde hem de. cam yıkanmaz, metal yıkanmaz, boyalı seramik yıkanmaz, pamuklara sarılır, restoratöre verilir, alanlar kareye bölünür ve her bir parça birbirine eşlenir. ellersin, onların hepsi sana selamdır, senden önce binlerce sene kimse ellememiştir. binlerce sene önce boyama yapmış çömlekçinin kenarda kalmış parmak izine dayarsın kendi parmağını. gözlerin dolar. öyle insani öyle aşk dolu bir histir ki anlatılamaz. işte budur bizi deli gibi kırk derecede sıcakta üstünden akrepler yılanlar geçerken mezarlarda çalıştıran. yoksa ne parası ne pulu. ne para kazanır ki arkeolog zaten..
    vah zavallı asur eserleri. bu gördükleriniz asur eserleridir. dünyaya senelerce hükmetmiş, yüz nesil öncemiz daha portakalda vitaminken sanat eserleri yapmış, dünya ticaretine yön vermiş, yenilmez, güçlü asur imparatorluğunun heykelleri. şimdi sen iki heykelini parçaladın diye asur yok mu olacak? asur imparatorluğunu yok saymaya devam edebilecek misin? eserlerine ve mirasına alttan alta sahip çıkan gizli torunları dünyanın anasını bellemeye devam ederken sen bu eserleri yıktın diye asur ve mirası yok mu olacak?
    ne anlarsınız sanattan? ne istersiniz sanatçıdan? islam suret betimini yasakladı diye zaten senelerdir ne heykelde geliştik, ne freskte, ne kabartmada, ne resimde.. var olan bir dokuma sanatımız vardı, kilimler, onları da yok ettiniz, yorgancılık ölüyor, sedef kakmacılığı, keçecilik, sepetçilik, tahta kaşıkçılık, el yazmacılığı, hat sanatı, ebru sanatı.. hepsi ya ölüyor ya da öldürdünüz işte. bu günahtı madem diğerlerinin suçu neydi?
    hep aynı ilkel zihniyet. çağ dışı ve işin ilginci her çağın dışı. her çağda bu zihniyet ilkeldi, köleydi, vahşiydi, saldırgandı, karısı kızı köle yapıldı, yapılamayanları da kendisi köle yaptı ağzına sıçtı mis gibi coğrafyanın anasını ağlattı.
    senelerin ticaret yolları kan içinde, güzelim antik kentler bok içinde, amerikalılar bağdat'ı işgal ettiklerinde saddam heykelini terlikleriyle döven cellabeliler, ilk etapta kendi müzelerini boşaltıp sattılar amerikalılara. ağzına sıçtılar güzelim ülkenin. ne eser varsa yok artık, bir müzayedede ortaya çıkmasını bekleyeceğiz. kolay kolay da çıkmaz.
    vatansız, bağsız, duygusuz hissiz pis herifler.
    insan kesiyolar heykel yıkmışlar çok mu diyeceğim, arkeolog olarak dilim varmıyor. keşke mezarların koruma kehanetleri gerçek olsa da eski ruhlar gece hoplatsa bunları yerlerinden.
    siz de kusura bakmayın asurlar ve caanım heykeller. biz bu ara hiç bi boka sahip çıkamıyoruz. olan size de oldu. içim cızzzzzz etti cızzzz.
hesabın var mı? giriş yap