• olm bir şey sorucam size, laz hamurcunun yoğurup kürt fırıncının pişirdiği unlu mamül neden kutsal oluyor aq ya bunu anlamıyorum yıllardır. ekmeği yerden al öp duvara koy ama yerde elma gördün mü voleyi yapıştır. elma orospu çocuğu mu? kutsalmış. gören de isa yoğuruyor musa pişiriyor sanacak. diğeri de kasada. nebi kardeşler unlu mamülleri.

    edit: doğaya saygı de anlarım ama etrafına bak bakayım bir bunu savunan adamlar doğa bilinci geliştirmiş insanlara benziyorlar mı? zaten genel kanı nimete saygısızlık çok günah söyleminden yola çıkıyor. bahsettiğim kutsallık da bu. ekmek neden kutsal olsun mesela?

    edit: lan siz karbonhidratla mı besleniyonuz? ırkçı falan diyen var bu entrye. nerde olm ırkçılık? kutsal değil dedim diye mi? kürt ustaya kürt, laz hamurkara laz dedim diye mi ırkçı oldum? sikte sizden daha fazla akıl vardır. ayrıca laz hamurkarın yoğurduğu ekmeği kürt fırıncının pişirmesi ve sizin de onu kutsal kılmanız müthiş komik ve sürreal.
  • ben kadıköy anadolu mezunuyum. üstelik sadece liseyi değil hazırlık+orta+lise olarak 7 yılımı orada geçirdim. böyle bir gelenek falan yok. muhtemelen bu yeni bir saçmalık. bir kal mezunu olarak kesinlikle onaylamadığım bir olay ayrıca.

    martılar özgüveni ve özgürlüğü simgeler kal'da. hiç gerek de yoktur simitle beslenmesine. bu simit atma olayı da dün ilk kez duyduğum ve çok saçma bulduğum bir olay.
  • ben bu okuldan 7 yıllık dönemlerinde 80'lerde mezun oldum, ne hazırlıkta benim kafama simit atıldı ne de ben sonra gelenlere simit attım... yatılılar arasında belki bir süre varolmuş olan salakça bir gelenek olabilir ama sanırım 2000'lerden sonra bu hale gelmiş...

    kutsallık falan demeyeceğim ama bizim geleneklerimiz yiyeceğe saygılıdır, insanlar sarar sarmalar, direk çöpe atmaz, yemek artığını klozete dökmez falan... bizde protestolarda yumurta atılması da yoktur mesela, bu açıdan eğreti duruyor ve okulum gençlerine pek de yakışmıyor doğrusu...

    ha ille martı simitlemek bağlamında bir geyik çevirecekseniz daha zeki, daha sportif fikirlerle gelmenizi tercih ederdim, simiti yakalayamayan sıranın sonuna geçsin bir daha denesin gibi oyunlar olabilirdi, böylesi pis, özensiz ve avam olmuş... bilginize...
  • sanırım çok da öyle olmayan, bir işgüzarlık havası sezilen durum.

    diken'de de verilen haberde editör şöyle bir not düşmüş:

    --- spoiler ---

    editörün notu: sosyal medyada ve haberlerde simit atma etkinliğinin yıllardır her yıl tekrarlandığı belirtilse de 1995-2003 yılları arasında kadıköy anadolu lisesi’nde öğrenim görmüş birisi olarak ne üst dönemlerden ne de alt dönemlerden okulda böyle bir karşılama yapıldığını duydum.
    --- spoiler ---

    kaynak
  • her hangi bir dine mensup olmadığım halde keyfi olarak bir yiyeceği fırlatabileceğimi sanmıyorum. italya'daki (bkz: portakal savaşı festivali) 'nde portakal bile atamam sanırım. yediğim elmanın çöpünü de dahil edebilirim hatta. bu durum islamda da yanlış bir davranış(çoğunluğun müslüman olmasından dolayı islam diyorum). ama bence daha çok ahlaki bir durum.
    birisi otellerde ve restoranlarda çöpe atılan onca yemeğe niye ses çıkarılmadığını sormuş. o otel/restoran sahibinin, yöneticilerinin ve mutfakta çalışan personelin hatta garsonun eşekliği. örneğin askerdeyken artan kilolarca yemekleri barınaktan gelen araçlara veriyorduk.
  • (bkz: şirketlerdeki yarak gibi olmuş diyen adam eksiği)

    kimse kusura bakmasın ama ya da vazgeçtim kusura bakarsanız da bakın olm, bu nasıl gelenek amk yavv.

    yok efendim mezkur lise öğrencilerine martı derlermiş de, siz bilmezmişsinizmiş de vık vık vık vık, sizin ben geleneğinizin ve savunma argümanınızın arasına karbon kâğıdı koyayım.
    fenerbahçe'ye de kanarya diyoruz, fenerbahçe sahaya çıktığında marul, maydonoz, havuç vb. gibi yiyecekler mi atalım.
  • aynen kanka 50 simitlik rezalet. o okulun bahçesinde gerçek martıların fink attığını bilmeyen de bunlar israf olacak diye ağlayıp duruyor. algınıza sokayım, gidin başka yerde ağlayın. ya da vapur arkasına ağ falan gerdirin, oradan atılanlar da denize düşer israf olur falan aman diyeyim.

    ekleme: şimdi şu memlekette bu kadar aç insan var iken geyiğini şöyle değerlendirelim.

    bu insanlar yiyecek gıda olmadığı için mi, yoksa varolan gıdaları satın alamadıkları için mi açlar?

    eğer durum birincisi ise evet bu eylem eleştirilmeli ve zaten az sayıda bulunan kaynağın israf edilmesine tepki gösterilmelidir. yok eğer ikincisi ise burada eleştirilecek bir durum göremiyorum. parası olan adam gitmiş simit almış, ister yer, ister martıya atar, isterse de-simit alamayan biri gerçekten var ise- ona verir. burada eleştirilmesi gereken kısım bu eylemi gerçekleştiren değil, insanları simit alamayacak duruma düşürenlerdir. hedefinizi doğru belirleyin, taşı ondan sonra atın. burada da adam başı 2 liralık maliyeti olan bir geleneğe döner bıçakları ile saldırıp ah yeni nesil vah yeni nesil diye boşu boşuna dövünmeyin.
  • yozgat anadolu lisesi'nde olsaysa nasil yorumlar olacaktı acaba
  • ted kolejinin armasında da meşale var yeni gelenlerin üzerine hortumla su mu tutuyorlar amk bu ne biçim mantık.
hesabın var mı? giriş yap