• sözlerinin derinliğinden midir bilinmez insanı inanılmaz bi his buhranına gark eden, sebepsiz ruhi daralmalarda, anlamsız hüzünlerde başvurulacak yegane şarkıdır.

    sözleri yahya kemalin hazan bahçeleri isimli yaralayıcı şiirinden alınmadır. bestesi pir-i musiki selahttin pınara aittir.
    makamı bayati, usulü curcunadır.

    kalbim yine üzgün seni andım da derinden
    geçtim yine dün o eski hazan bahçelerinden
    üzgün ve kırılmış gibi en ince yerinden
    geçtim yine dün o eski hazan bahçelerinden.

    beni niyeyse en etkileyen kısmı ise birinin anılması sonucu böyle karamsar, üzgün bi halet-i ruhiyeye girmek ve müthiş bir imgelem olan hazan bahçelerinden geçmek kısmıdır. insanı annesini, babasını, arkadaşını, sevgilisini hatırlar ve gerçekten böyle bir duruma sürüklenir ve bu şarkı gibi olur işte o an. bu nedenle dinlenir.

    ne zaman eski günler, eskide kalan insanlar, bugün yaşanan kötü durumlar bu şarkıya yönlendirir insanı otomatik olarak.

    youtubeda bülent ersoy ve sezen aksu söylüyordu çok da başarılılardı ki o yoruma yakın bir yorum bulamadım malesef şarkıyı albüme koyan sanatçılarda. hele sezen aksunun bir hazan bahçeleri deyişi vardıkı bir cümleye bin dem hazan koyuyordu.
  • sabite tur gülerman yorumu tam da gereken sadelikte ve güzelliktedir.
    öyle ki bir uzun ve kalabalık rakı masasında, denizden gelen serinlik yüzünden omzuna aldığı şalına tutuna tutuna yanıbaşınızda söylemektedir adeta.

    http://www.youtube.com/watch?v=mvklxgfanbw
  • aruz vezniyle yazılmış olan şiirinin doğrusunda, 2. ve 4. mısralarda 'o' kelimesi yoktur:

    "kalbim yine üzgün seni andım da derinden
    geçtim yine dün eski hazan bahçelerinden
    üzgün ve kırılmış gibi en ince yerinden
    geçtim yine dün eski hazan bahçelerinden"

    mef'ûlü mefâ'îlü mefâ'îlü fe'ûlün
    ( _ _ . / . _ _ . / . _ _ . / . _ _ )
  • meral uğurlu'nun muhteşem sesiyle birlikte;
    şifa olsun...
  • sabite tur icrası enfes olan selahattin pınar şarkısı. bestecinin güftenin ağırlığı altında ezilmediği şarkılardan biridir.
  • her biri kendi alanına mührünü basmış isimlerin ortak şaheseri. sözler yahya kemal'den, beste selahattin pınar'dan, icra da sabite tur gülerman'dan olunca ortaya çıkan muhteşem şarkı ve yorum. klasik türk müziği'nden üç icra seç deseler, biri kesinlikle bu olurdu.
  • 3 besteci tarafından bestelenmiş olsa da en bilinen ve sevilen bestesinin selahattin pınar'a ait olduğu muazzam eser...

    yaklaşık bir saattir farklı icralarını dinlerken şöyle bir öyküye rast geldim. bir gün yahya kemal beyatlı ile selahattin pınar aynı ortamda denk gelirler. sene 1932. yahya kemal bey, selahattin bey'den daha önce başkası tarafından bestelenmiş bir şiirinden bahseder ve bestelemesini ister. selahattin bey de daha önceden bestelenmiş şiire prensip olarak başka bir beste yapmayacağını belirtir. yahya kemal bey'in ısrarlı talepleri üzerine şiiri yazıp kendisine vermesini ister. günlerden bir gün başka bir ortamda beyattlı ile karşılaşan pınar yahya kemal bey'e giderek size bir şarkı okuyabilir miyim diyerek bu şarkıyı okur. şarkıyı dinleyen yahya kemal bey ise "işte ben bu nağmelerle geçtim o eski hazan bahçelerinden" der.

    günümüzde bestesi ufak değişikliklerle okunuyor. neden ve nasıl değişmiş hiç bilmiyorum. ama eski versiyon daha bir üzgün ve perişan bir halet-i ruhiyeye sahip. beste güfte uyumu ise harikulade.
  • "ay enkarıç yu nıt tı daıy"
    (bkz: kubo and the two strings)
hesabın var mı? giriş yap