şükela:  tümü | bugün
  • kulturel dejenerasyonun ve arapciligin mekkesi turkiye'de gerceklesen super olay.

    (bkz: arab esque)
    (bkz: herkesin bir anda müslüm gürses hayranı olması)
    (bkz: arabeskin arapcilik olmasi)
  • hayatta hiç bir şeye, sevmese bile ölüye dahi saygısı olmayan insanlar son senelerde çok fazla türedi.
  • kendi babasına olan nefretini rahmetli müslüm gürses’e kusan yazar beyanı.
  • (bkz: ilgi orosu) *
  • “müslüm” filmini izledikten sonra bir anda müslüm gürses hayranı olmanın ya da ona duyduğun saygının artmasının nesi kötü anlayamıyorum. acılarla dolu bir hayata, onca kayba, kimsesizliğe rağmen yılmadan yeniden başlayabilmiş, denemiş, çalışmış, başarmış, aşık olmuş, her şeye rağmen vicdanlı kalabilmiş bir sanatçıyı anlatmışlar bize.

    ayrıca bugün eşi muhterem nur arkasından sövmek yerine rahmet okuyabiliyorsa karı koca ilişkisinin kimse tarafından bilinmeyen dinamikleri işin içine girer. müslüm gürses için 'karısını döven pavyon şarkıcısı' demek hele de bu filmi izledikten sonra bunu söylemek henüz benzer acılarla karşılaşmamış bireyler için yersiz bir ayıplamadır.

    çünkü annesi ve küçük kız kardeşi gözlerinin önünde babası tarafından öldürülen bir bireyin türk müziği için bu çapta bir sanatçı olması mucizedir.

    ed. kadının beyanı esastır.
    1~ 2~
  • (bkz: ekşici ikiyüzlülüğü)

    ne kadar çok seviyorsunuz romantizm kasmayı. ölümünden önce kendisinden hoşlanmaz ve dinleyici kitlesinden nefret ederken ölümüyle adamı popüler kültürün prim makinesi yaparak kim ölüye saygısızlık yapıyor acaba ? çünkü sizin kendi ahlak yargılarınız var. ahmet kaya, müslüm gürses yapınca savunup sevmediğiniz bir ünlü yapınca kendi davanızmış gibi yermeniz buradan geliyor.
  • karısını dövene şair de denebilir. ikisi ayrı şeyler.
    (bkz: cemal süreya'nın ilk karısını dövmesi)
  • iki ay işsiz kalsa benim psikolojim bozuldu, derteleşecek insan aranıyor diyecek veletlerin anlayamayacağı durum. anlayamayacağı derken dayağı demiyorum. neden baba dendiğinden bahsediyorum. bunu diyenlerin durumunu kastediyorum.

    annesi, babasının gözü önünde öldürülmüş; kardeşi genç yaşta çatışma esnasında vurulmuş bir adam her şeye rağmen bugünlere geldi diye şoktasınız. o varoş kültürü diye dalga geçtiğiniz kesimden böyle bir hikaye çıkması sizi şaşırtıyor. mesela aynı adam, kendisini bıçaklayanı affediyor, her şeye rağmen babasını yüz üstü bırakmıyor ve siz bunu görmüyorsunuz. aferin.

    varoş diye dalga geçenler sanırım avusturya arşidükü. jiletleyen varmış. ee? hayran kitlesi yüzünden adamı mı yargılayacağız? eşi bile o dayak nedeniyle affetmiş size mi kaldı muhakemesi? söz konusu varoşlarsa hümanizminiz sona eriyor ama müslüm gürses oraları hiç dışlamadı. ne yapsaydı varoşlar, seni mi sevseydi?

    edit: bakın bu başlıkta müslüm gürses'i eleştirenlerin ve sağa sola lümpen diyenlerin entrylerini açın. yazılarının %80'i futbol yüzünden ağır cinsiyetçi küfürler içeriyor ama sorsak eşini döven adama saygı duymazlarmış. millete lümpen demişsiniz de lümpenin dik alası sizsiniz oğlum. babanızdan tesadüfen arsa kalınca elit olmuyorsunuz. kimsenin eşini dövmesi çok normal dediği yok, sadece bu adamı sevenler şiddet yanlısı falan diyerek genelleme yapmanız saçma. tanımadığın kişilere sadece dinlediği müzik üzerinden hakaret etmek mi saygınlık?