• avant-garde cazın en büyük isimlerinden art ensemble of chicago'nun kontrbasçısı, geri vokalisti, banjocusu, gong ve zithercisi, bisiklet kornasından ütü buharına çeşitli seslerin musikide kullanılmasına ön ayak olmuş yüce isim. grubun en tecrübeli ismi olup, her biri orijinal aeoc üyeleri arasında joseph jarman'la birlikte bambaşka makyaja sahipti malakay amca.

    gel gelelim sesini de kontrbasını olduğu kadar kadar kadirşinas kullanmaktaydı, ta ki 2004 ocak ayının sonuna dek. pankreas kanseri aldı götürdü aramızdan hızla onu; geriye cin gibi tonlarını ve durmayan enerjisini bırakarak.

    lise çıkışında dizzy* ve freddie'nin* çalışmalarına katılacak kadar başarılı olmakla birlikte mûsiki devinimini muhal richard abrams'la karşılaştığında fark etmiş ve avant-garde/free jazz türünün öncülerinden biri olmuştur. abrams'la ileriki dönemlerde* kaydettiği sightsong adlı albümün tüm zamanların en iyi duolarından birini sergilediğini de bildirmek gerekiyor. (sightsong hakkında önemli bir bilgiyi de burada aktarmak gerekiyor; wilbur ware favors'ı bir hayli etkilemiş.)

    rica ediyorum düşününüz, dewey redman 'ın tarik 'ındaki (özellikle paris oui?'deki) keskin kontrbas tonlarının theme de yoyo 'nun giriş kısmı gibi büyüleyici olması, malakay amca'nın sonsuza çoktan ulaştığını göstermez mi? free jazz varolan en kutsal mûsiki eseri değil midir?
hesabın var mı? giriş yap