şükela:  tümü | bugün
  • stargate sg-1 dizisinin 2. sezon 3. bölümünün adı. sg-1 ekibi bir katile yardım ettikleri gerekçesiyle gezegen hapishanesine yollanırlar.
  • kadrosu epey sağlam duran ve 2013'te vizyona girmesi beklenen denis villeneuve filmi.
  • hugh jackman'ın başrolde olduğu film.
    karakterinin ismi keller dover
    (bkz: subliminal mesaj)
  • yorumlardan okuduğum, fragmanlarından gördüğüm kadarıyla uzun zamandır hasret kaldığımız david fincher tarzı karanlık, ters köşe gerilim ihtiyacımızı karşılayacak filmdir. sessiz sedasız ekim sonu gibi gösterime girecek fakat:

    (bkz: buralar hep entry dolacak)
  • gerilim dozu oldukca yerinde ama tahmin edilebilir bir sona sahip film. senaryo, kurgu, hatta yonetmenlik bakimindan sallansa da, oyunculuklar cok iyiydi hele hugh jackman'in performansi cok cok iyiydi. yardimci erkege giz kirpabilir.
    bir de emin olmamakla beraber sanirim filmde dort islem isaretlerinin hepsi gorulebiliyor. jake gyllenhaalin elindeki dovmelerde de pek cok burcun sembolu var. ayrica yine bir cin burcu geyigi donmekte filmin basinda. supriz yumurta bulmayi sevenler inceleyebilirler.
    iyi seyirler.
  • konusu ve mesajı güzel olmasına rağmen kötü bir senaryoyla çevrilmiş olan film. oyuncuların performansı ve yönetmenin başarısı filmi kurtarıyor ama.

    film bir insanın kendi çocuğunu korumak için ne kadar ileri gidebileceği konusu üzerine kurulu.

    --- spoiler ---

    filmin başından sonuna keller'in canavarlaşmasını izliyoruz, ve ona hak verip vermeme arasında gidip geliyoruz. alex ve keller'i izlerken iyi ve kötü kavramları birbirine karışıyor.

    burada bir parantez açmak istiyorum: dini simgelerden gına geldi izlerken. filmde her taraf haç dolu. keller ne zaman dua etse kızına dair iyi bir şey oluyor. dua edersek, çocuğumuz için en kötüsünü bile yapmayı göze alırsak tanrı bize yardımcı olur ama bu yolda gariban suçsuz bir çocuğa günlerce işkence yapmakta da bir sorun yok öyle mi? keller alex'e işkence etmeseydi kızını kurtaramayacaktı ama bir yandan da olan zaten senelerdir işkenceye maruz kalan alex'e oldu. vermek istediğin mesaja sokayım senarist.

    senaryo iyi başlarken sona doğru saçma sapan bir hal alıyor. kızların bir hafta alıkoyulduktan sonra sapasağlam tertemiz bulunmaları saçmalığın daniskası. alex bir numaralı şüpheliyken evin adamakıllı aranmamış olması ve gözetim altında tutulmaması da saçma (gerçi dedektif bir ara atarlanıyor bu duruma).

    olaya sonradan dahil olan ruh hastasını da tam yerleştirememişler hikayeye. eleman çiftin kurbanıymış sonra evden kaçmış ama sonra nasıl olduysa yakınlarda bir ev tutmuş o haliyle. labirent hikayesi de eksik kalmış, ya da ben anlamadım. labirentleri çözmeden kurtulamayacakları söyleniyor çocuklara, ama labirentin çözümü imkansız. bütün kurbanların labirente takıntılı olmaları da labirenti çözmeye uğraşırken kafayı yemelerinden kaynaklanıyor. labirent labirent diye kafayı patlattığımız şey çıka çıka bu çıktı sonunda.

    detektifimiz öyle süper böyle şahane, önceki bütün olayları çözmüş ama gözüne gözüne sokulmadan ipuçlarını değerlendiremiyor, ya da üç gün sonra aklı başına geliyor. düdüğü duydu neyse ki, ama o kadar salak ki yürüyüp gitmiş olabilir bilemiyoruz.

    senaryonun baştan tahmin edilebilir olduğunu belirtmiş bazıları. benim tahminim alex'in işin içinde olduğu ama onun da geçmişinde benzer bir olayın kurbanı olduğu yönündeydi, bir derece doğru da çıktı. esas katili o kadar da kolay bulamadım ama o benim salaklığım da olabilir.

    hala anlamadığım bi sahne var: hastanedeki flashback sahnesi. burada kızı alan adam keller gibi gördüm ben ama forumlarda kimse bundan bahsetmediğine göre yanlış gördüm sanırım.
    --- spoiler ---

    on üzerinden yedi veririm hugh jackman'in ve paul dano'nun hatırına.
  • cam rip halini izleyerek mundar ettigim filmdir.
    ne vardı bekleyeydim bi sure hd rip cıkaydı niye beklemedimki.
    herkes soylemiş birde benden olsun hugh abimiz ve favorim paul dano ozellikle buyur abi diyorlar.

    enfes film.
    ama lutfen benim gibi gidip camrip le mundar etmeyin sinemaya gidin.