• i. gabriel=cebrail
    ii. michael=mikail
    iii. uriel=azrail
    eşitliklerine göre israfil e karşılık gelmesi gereken archangel.
  • sozunu esirgemeyen, en mert, en delikanli ninja kaplumbagadir. hakkinda yapilan, gercekle ilgisi olmayan iftira dolu entryleri gordukce icim sizladi. rafael, "durup bekleyelim ve gorelim" degil "hadi ne duruyoruz bisiler yapalim" adamidir. gavur tabiriyle "why?" degil "why not?" adamidir. opuyorum onu burdan.
  • sozlukte ezik olarak anılması beni yaralayan kaplumbağa. bilakis en esprili, en cool olandır dört kaplumbağa arasında. sürekli olayları ucuncu sahis olarak değerlendirir, kendi yaptıkları şeylerle bile dalga gecer. yaran yorumları vardır.
  • cool ve sakin takilan, olaylari gozunde buyutmeyen ve genelde digerlerinin du$tugu hatalara du$meyen agirba$li "ninja" kaplumbaga. (merhaba jacqueline wilson)

    gercek hayatta "ortamda daha hareketli bireylerin varligindan oturu ilk ba$ta pek iplenmeyen, zaman icinde degeri anla$ilan adam"'larin kar$iligidir.
  • leonardı kılıcı ve liderlik özelliğiyle, michelangelo şebekliğiyle, donatello zihni sinir icatlarıyla sivrilirken, küçücük hançerleri ve niteliksizliğiyle ninja kaplumbağalar'ın en az popüler olan elemanıdır kuşkusuz. bir keresinde aşık olmuştu, kendini kaybetmişti, bi onu hatırlarım. eline o hançerleri alarak splinter'a gidip ''bunlar ne lan, biz üvey evlat mıyız?'' dese yeridir.
  • raphael en asil duyguların kaplumbağasıdır...
  • 2007 avrupa'da yılın kaplumbağası ödülü sahibi.
  • silah olarak iki elinde çatal bulunan, ninja kaplumbağalar arasında en ciddisi, yüz göz olmayanı. diğerlerine nazaran daha bir şıktır o sebepten. april da aslen buna hastadır, ama mikalenjelo'nun yavşamalarına boyun eğmiş, yaklaşamamıştır raphael'e. ya da ben atıyorumdur. kaplumbağa lan o. april kim raphael kim..
  • yeterince tanınmadığı için sözlükte ninja kaplumbağalarla anılma saygısızlığına maruz kalmış büyük rönesans dehası... resim sanatının gelmiş geçmiş en büyük isimlerinden birisi... rönesans'ın zirvesi...

    en çok bilinen eseri atina okulu'dur ama papa x. leo ve transfiguration gibi çağını aşan resimler üretmiştir. transfiguration manyerist ve barok dönemin habercisidir. iki eşit parçaya bölünmüş resmin alt kısmındaki kontrast ışık etkileri, insan yüzlerindeki ve duruşlarındaki gerçekçilik arayışı raphael'in rönesansın idealize edici kalıplarından sıyrıldığını haber verir. bu gerçekçilik arayışı sonraları caravaggio gibi ustalara da esin oluşturur. terebrizm diye de bilinen bu teknikte ışık ve gölge oldukça sert biçimde kullanılır.

    raphael, sonraları courbet ve gerçekçi diğer ressamların da yararlandığı bir realizme varır. uhrevi ve dünyevi olanı aynı resimde bu denli ustalıklı bir araya getiren el greco dışında pek az sanatçı vardır. erken ölümü onun dehasını azaltmaz.

    şayet tüm resim tarihi boyunca bir "en büyük" yarışması yapılsa ki bu oldukça saçmadır, raphael ilk üçte yerini garanti etmiştir.

    diğerleri; rembrandt ve velazquez...
  • şifa meleğidir. rapha şifalandırmak, 'el ise tanrı demektir: "tanrı şifalandırdı." kılıç ya da ok simgeleriyle resmedilir. şafak vakti onun denetimindedir. elinde bir altın merhem kavanozu taşıdığı rivayet edilir.
hesabın var mı? giriş yap