• her ne kadar canlı hali daha güzel olsa da albüm versiyonu da bir o kadar dinlenilesidir.

    "kontrolünü kaybettiğim duygular başkalaşır, bir insanın bir insana duyduğu şu aşka bakın."
  • mükemmel bir gazapizm şarkısıdır. beati ayrı güzel, sözleri ayrı güzel. harika olmuş.
  • intro’sunun bir yerden alıntı olduğunu düşündüğüm fakat bir türlü saptayamadığım hede.

    edit: mesaj atan arkadaşlara teşekkür ediyorum. beat'in adı "wast horizon", daha önce sagopa kajmer tarafından siktirin gidin'de kullanılmış.
  • star wars dahil pek çok iddialı yapımın müziği altında imzası olan ve toplamda 5 kez oscar ödülüne layık görülen ünlü besteci john williams 1990 yılında, aynı kategoride (en iyi film müziği) iki ayrı oscar adaylığı elde ediyor. bu adaylıklardan bir tanesi indiana jones and the last crusade, diğeri ise born on the fourth of july filmleri üzerinden geliyor. şu aşamada bizi bu film müziklerinin ikincisi ilgilendiriyor. zira başlığımıza konu şarkının beat düzenlemesi bu altyapı üzerine bina edilmiş durumda.

    beste güzel ve pek kullanışlı olunca, faydalanmak isteyen müzisyenlerin tek kişiyle sınırlı kalmasını beklemek zor olduğu için, gazapizm'den yıllar önce sagopa'nın da bu besteyi bir şarkısında kullanmış olmasının hiçbir şaşırtıcı tarafı yok. ancak şahsen ben bu iki şarkı için taban tabana zıt duygular besliyorum. hatta öyle ki sagopa'nın siktirin gidin şarkısı yüzünden bir süre gazapizm'in sanki bir halkın şarkısına da mesafeli yaklaştığımı itiraf etmeliyim. sagopa şarkısında pop müzik dinleyen herkese açık açık küfretmekle kalmıyor, zekası yettiği ölçüde sezen aksu gibi, tarkan gibi önemli isimlerle bile dalga geçmeye çalışıyor. normal şartlarda beğenmediğim bir şarkı hakkında uzun uzun konuşmam. beğenmedim der, geçerim. ama bu şarkıda sagopa resmen nefret kusuyor. bu güzel besteyi de bu rahatsız edici amacı için kullanıp piç etmekten çekinmiyor. tamam rap müzik yapıyoruz, protest olalım, sağa sola diss atalım ama hiçbir ölçümüz, hiçbir ahlaki çerçevemiz de mi olmasın? sana ne tarkan'ın kır zincirlerini şarkısından. beğenmediysen dinlemez, kendi yoluna gidersin. kendi sanatını icra etmeye, nitelikli bir içerik üretmeye çalışmak yerine genç kızların tarkan hayranlığından rahatsızlık duymaya odaklanmış bir adamdır benim gözümde sagopa. tabii aradan uzun yıllar geçti. sagopa'da olgunlaştı, başka birine dönüştü belki. ama şöhretli olmak böyle maalesef. herkes unutsa, arşiv unutmuyor. her neyse, ne diyorduk biz? tozlanmış, eskimiş öfkem depreşti yok yere. düzenlemesiyle de ayrı bir başarısızlık hikayesi ortaya koyan o beat yüzünden güzelim bestenin piç edilmiş olmasından bahsediyorduk en son. neyse ki aradan yıllar geçiyor ve sahneye gazapizm çıkıyor. aynı besteyi kullanarak bize nefret etmekten değil aşktan bahsediyor. hem nasıl bahsediyor.

    gazapizm anıl'ın eski dinleyicilerinden sayılırım. gazapizm sokakken (gerçekten öyleyken) ilgimi çekmeyi başarmıştı kendisi. sonradan bozdu filan demeyeceğim. güzel şarkılar yapmaya devam ediyor çünkü. yalnızca "heyecanı yok" şarkısının metaforlarla dolu klibi bile üzerinde uzun uzun konuşmaya değer bir iş. ayrıca son çıkan hiza adlı albümü, üzerine çok çalışıldığı her halinden belli olan iddialı bir albüm olmuş. ama şu bir gerçek ki "yeraltı edebiyatı" ve "bir gün her şey" albümlerinin ayrı bir sıcaklığı, ayrı bir samimiyeti vardı. bana kalırsa yeraltı edebiyatı albümünde yer alan "sanki bir halkın" şarkısı, gazapizm'in en iyi şarkısı olabilir. şarkıda bir insan, bir insanın gözlerinin ertesinde doğru yoldan sapıyor, inancını bir kenara bırakıp aşık olduğu kişinin her cümlesine tapıyor, cennetinde yanıyor. daha ne olsun? aşkın peşinden toz pembe yanılgıların esiri halinde koşmak yerine bile isteye çıktığı zorlu ama güzel bir yolculuğun olası sonuçlarına göğsünü geriyor. merhamet sahibi bir tanrı'nın mecaz içermeyen cehenneminde yanmaya kıyasla daha inandırıcı ve daha tutarlı bence. aşkın daha kısa ve daha gerçek bir tarifiyle karşılaşmamış olabilirim. üstelik şarkı sözlerinin iz bırakan kısımları bunlarla sınırlı değil. şu da çok güzel mesela:

    bir insanın bir insana duyduğu şu aşka bakın
    sanki bir halkın tüm özgürlük umutları
    başka bir baharda tekrar filizlenir ve arda kalır

    sizce de çok iyi değil mi bu sözler?

    aynı şarkıda ayrılık sonrası duygudurum bozukluğu da çok iyi anlatılmış.

    gelgelelim bana hasret çöker birden.
    (şimdi ben bu haldeyken gel) bir de rezaletin tırmandığı yokuşlardan umutlar yuvarla.

    ölümden hüzün olmak (yaşadıkları sonrası ölüm artık üzücü bir son olmaktan çıkmış)
    bir yudumda sarhoş olmak kadar imkansızdır artık şimdi tekrar (bir başkasına) aşık olmak.

    abartıyor muyum bilmiyorum ama bunlar alelade yazılmış sıradan sözler değil bence.

    tanım: gazapizm'e ait muhteşem bir şarkı.
  • ''bir yudumda sarhoş olmak kadar imkansızdır artık şimdi tekrar aşık olmak
    acına bağışıklık kazanmak, giderek azalmak''
    gibi cümleleri içinde barındıran, son zamanların belki altyapı olmasa bile söz kalitesi olarak çok efsane bir (bkz: gazapizm) parçasıdır.
    sözler efsane be..
  • "...belki bir derde bir deva bulunur
    ardından serinler damarlar
    ezilir yalanlar
    utanmayacak aynalar ve kalanlar bir daha asla acı çekmeyecek
    hatta gülümseyecek dudaklar..."

    tam "böyle bir söz hangi duygularla yazılabilir?" diye soracakken; yine cevabı şarkının içinde veriyor anıl:

    "...kontrolünü kaybettiğim duygular başkalaşır
    bir insanın bir insana duyduğu şu aşka bakın..."

    ayrıca "...anlat...anlat laann" kısımlarını haykıran back vokal kardeşin sesine de ayrı bir hasta eden şarkı. o nasıl bir acıyla haykırmadır öyle.

    aynı kişi yeraltı edebiyatı isimli şarkıda da back vokal yapıyor zannedersem.
  • herkes mi onu andırır
    bu sefer kesin o, bu sefer kesin o diyerek bütün kampüsü gezdiğimi bilirim. bazen şarkılar çok şey anlatıyor
  • gazapizmin guzel sarkilarindan biri. bunlarin yuzunden rap dinlemis oluyorum tovbe estagfurullah.

    "sanki bir halkın tüm özgürlük umutları
    başka bir baharda filizlenir ve arda kalır
    patlar cam dünya göğe şarkılar saplanır
    şiirler kanar dört yanımda kurtulacağız yardım alıp"
  • sabah sabah aklıma düşmüş destansı gazap şarkısı.

    her bir satırı resmen ilmek ilmek işlenmiş, bu güne dek yaptığı en anlamlı şarkısı.

    edit: imlâ
  • yeniden eskiye;
    sanki bir halkın - gazapizm play
    siktirin gidin - sagopa kajmer play *
    born on the fourth of july - john williams * play

    görebildiğim kadarıyla bu üç ayrı çalışmada tek aynı sample var.

    söz konusu 'sanki bir halkın' şarkısı ise tam anlamıyla bir yeraltı edebiyatı
    --- spoiler ---

    ölümden hüzün olmak bir yudumda sarhoş olmak kadar imkansızdır artık şimdi tekrar aşık olmak.
    acına bağışıklık kazanmak, giderek azalmak,
    tükenmek, yok olmak, boğulmak ancak bu son olacak.
    --- spoiler ---
hesabın var mı? giriş yap