şükela:  tümü | bugün
  • bende mafya gibi havali olacam komplexleri olanlarin kacirmamasi gereken film..
  • (bkz: brian de palma) , (bkz: al pacino) , (bkz: michelle pfeiffer) , (bkz: mafya)... way be.
  • ilk kez 1932'de howard hawks'ın çektiği film. ayrıca o devirde özel efekt falan olmadığı için filmde gerçek kurşun kullanıldığı söylenir.
  • klasikleşmesine anlam veremediğim, son derece basit sahnelere ve türk filmimsi bir senaryoya sahip mafya dramı.
  • tony montana nın t ve m harfleri işlemeli koltuğundaki duruşu ve önündeki kokain dağı unutulmaz karelerden.
  • kırro 1500 gangsta hiphopçu üzerinde en sevdiğiniz film hangisidir diye? anket yapın
    en azından %90i scarfacediycektir...al pacino belki bi yere kadar pek bi cooldur sonraları kıldır...filmde pek güzeldir güzel çekilmiştir çekilmesine lakin motoru bozmuş eve kapanmışken izlemek sçarface etkisi yapar bi süre sonra...
    (bkz: faca)
  • pulp fiction cekilene kadar film icerisinde fuck kelimesi gecirme rekorunu elinde bulundurmus film.

    edit: gercekle pek alakasi yok, zira http://en.wikipedia.org/…uently_use_the_word_"fuck" . uyari icin koseli cember'e tesekkurler.
  • fi tarihinde çekilmiş, coverından epey başarısız olduğuna inandığım scarface günümüzde de kimi zaman gözlemlenen "şiddet karşıtıyım, böyle filmler çekilmesin" gazından çekinmiş bir prodüksiyonun gazı ile şu şekilde açılmıştır:

    "bu filmde ki scarface allahın belası bir yabanidir, bunlardan kurtulmamız için, toplumu bilinçlendireciğine inandığımız bu filmi hazırladık. polisimiz enfestir, halkımız bu insanlara prim vermez, hepsi defolsun."

    ve fakat film imdb den araştırma yapan birinin anlamayacağı şekilde scarface isimli suçlunun nasıl bir ivmeyle bu hallere geldiğini göstermekte, bir insan olarak hatalarını yanlışlarını trajedi klasmanına girecek şekilde göstermektedir. ilyada da aşil in öfkesi neyse, savaştan edinmek istediği başları neyse bu filmde de scarface in gönlünden geçen içine odur.

    hiç bir şeye sahip olamayan gettolarda büyümüş fakir bir italyan çocuğunun gangster ya da cani olması kadar normal bir şey olmadığı gibi, götünü yağlı kapıya dayamış burjuvanın "vay neden canilik ediyorlar? bu film yasaklansın, yasaklanmasa bile aynen bu şekilde açılsın" diye ağlayarak canileşmesi kadar da anormal bir şey olamaz sanırım (ya da ne biliyim belki bu da normaldir)

    ayrıca görsel bir motifin (x) ısrarla kullanıldığı ilk filmlerden birisidir scarface, bütün filmi ekrandaki x leri arayarak geçirmeniz de olasıdır.
  • psikiyatri stajı içinde, antisosyal kişilik bozukluğu ile ilgili en baba kaynak olarak izletilen filmdir*. bu filmi yapmadan önce eminim de palma alabildiğine psikiyatri kitabı okumuştur.

    filmdeki tony montana tiplemesi, her hareketi, her mimiği ve her konuşmasında tam anlamı ile antisosyal kişilik bozukluğu sahibi bir insan tiplemesi ile örtüşmektedir. guguk kuşu gibi bu film de psikiyatri bilimi açısından kıymetli eserler arasında yer almaktadır. filmin sansürsüz versiyonunun izlenmesi özellikle tavsiye edilir(türkiye'de çok az bulunmakta).

    bu film ile al pacino'nun oyunculuk yeteneğinin, ta o zamanlarda dahi kopuk olduğunu görmüş oluyoruz.

    benzer filmlerin başında gelen taxi driver ise, bu filmden sonra izlendiğinde gayet güzel gitmektedir.
    ne kadar doğru olduğunu bilmemekle beraber, bu filmin*** psikiyatri kaynağı olarak çekildiği bilgisini almış bulunmaktayım.

    ve bir de, eğer yanlış hatırlamıyorsam, tony montana küba'da hapishanelerin boşaltılmasından sonra amerika'ya iltica/göç etmek isteyen bir gençtir. ve kaçak olarak gemi ile amerika sahillerine atmıştır kendisini. hatta filmin girişindeki sahnede, psikiyatri uzmanları ve polislerden oluşan bir ekip, küba'dan göç etmiş diğer insanlarla beraber tony montana'yı da sorgulamaktadırlar. ve -nasıl olduysa-normal bir insan olduğuna karar verip(insan bu yanılabiliyor) amerika'da yaşamasına izin vermişlerdir.

    çarpıcı sahnelerden bir tanesi de filmin sonlarına doğru malikanesinde tony montana'nın grandiyöz sanrılarının depreştiği merdivenden gelene geçene ateş etme sahnesidir. psişik çözümleme ustası olan de palma, olanca gerçekliği ile antisosyal kişilik bozukluğu'nun patolojik boyutunu yansıtmıştır bu sahnede. hatta birinin öldüğü bir, sahnede öldüğünü kabullenmeyişi ve benzer birçok ufak ayrıntı, mükemmel bir kurgu ve senaryo yazarının bilgileri ile hayatı olanca gerçekliği ile yansıtmıştır.

    vel hasıl-ı kelam, özellikle bu konu ile* ilgilenen herkese tavsiye edebileceğim başyapıttır.