• sozluge bir ton gote gircek entry girildikten sonra oteki tarafta ilk olarak soylenmesi mustaak olan cumle
  • genellikle ezan duyulduğunda aziz allahın ardından sarfedilir, opsiyoneldir. "allah'ı yücelttik ya resulallah sen de bizi görürsün artık" anlamında kullanılır. milletimiz her işi torpille halletmeye çalıştığından olsa gerek pek sık işitiriz bu lafı. bunun yerine allah'tan af dilemek, olayı direk yetkili merciiye havale etmek tüm yükü peygambere yıkmaktan daha samimi daha içtendir kanımca, yamuluyorsam düzeltin.
  • üsküdar'daki camide ey oruç tut bizi yazısının yerine "sefaat yaresul allah" şeklinde dizilerek yazılan cümle.
  • insan her canı sıkıldığında oflayıp puflamak yerine bunu dile getirerek iç çekse cenneti garantiler bence.
  • müslümanlar, kıyamet gününde son peygamber hz.muhammed'in allah (c.c) tarafından makam-ı mahmud denilen mertebeye yükseltileceğini ve ümmetine şefaat edeceğine yani allahtan ümmetinin günahlarının bağışlanmasını dileyeceğine inanırlar.bu sebeple birçok müslüman hiç görmediği peygamberinden hazır sağ ve dili dönüyorken şefaat talep eder.müslümanlar açısından düşünüldüğünde; bunu yapmayanlar da müslümandır.bunu yapmak farz değildir.yapmayanlar cehenneme gitmez.yapanın cennete gideceği de kesin değildir.yapmanın bünyeye herhangi bir olumsuz etkisinin olduğu görülmemiştir.
  • büyük şirk sözüdür.

    nebi sallallahu aleyhi ve sellem' den veya ondan başka herhangi bir ölüden şefaat talep etmek caiz değil ve ilim ehli indinde bu, büyük şirktir. çünkü o aleyhissalatu vesselam öldükten sonra hiçbir şeye malik değildir. yüce allah şöyle buyurur: ''de ki: şefaat tümüyle allah’ a aittir.'' (zümer, 44) o halde şefaat, allah subhanehu ve teala' nın mülküdür. ne nebi sallallahu aleyhi ve sellem, ne de ondan başka ölüler, şefaat hususunda veya dua hususunda ya da bunlardan başka herhangi bir şey hakkında ölümden sonra tasarruf sahibi değillerdir. kişi öldüğü zaman, üç şey müstesna ameli kesilir: ''sadakai cariye, kendisinden faydalanılan ilim, ona dua eden salih çocuk.'' rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem’ e arzedileceğine dair delil bulunan yegane husus salat ve selamdır. bundan dolayı şöyle buyurmuştur: ''bana salat edin. çünkü nerede olursanız olun, bana salatınız ulaştırılır.''
    nebi sallallahu aleyhi ve sellem' den veya ölülerden herhangi birinden şefaat talep etmek caiz olmayan bir iştir ve şer‘i kaide uyarınca büyük şirk çeşitlerindendir. çünkü ölüden, kadir olmadığı bir şeyi talep etmek; mesela ondan hastanın şifaya kavuşmasını, düşmana karşı zaferi, sıkıntıda olanlara yardım etmesini ve benzeri şeyleri talep etmek; bütün bunlar büyük şirk çeşitlerindendir. bu talebin nebi sallallahu aleyhi ve sellem' den, şeyh abdulkadir' den, şundan veya bundan, bedevi' den, hüseyin' den veya başka herhangi birinden olması arasında herhangi bir fark yoktur. ölüden yapılan bu talep caiz olmayan bir iştir ve şirk çeşitlerindendir.
    ölüye ancak –eğer müslüman ise- rahmet okunur. onun için mağfiret ve rahmet duası yapılır. müslümanın nebi sallallahu aleyhi ve sellem' e salat ve selam getirmesi ve onun için dua etmesi gerekir. ondan medet, şefaat veya düşmana karşı zafer istemek ise, cahiliyye ehlinin ve şirk ehlinin amellerindendir. müslümanın bu konuda uyanık olması ve böyle bir işten sakınması gerekir.
hesabın var mı? giriş yap