• adini marilyn monroe ile tony curtis arasinda gecen su diyalogdan alan billy wilder filmi..

tc: does that mean you play that very fast music jazz?
    mm: yeah real hot
    tc: ah well i guess some like it hot i personally prefer classical music..

bide tony curtisin elbisesiyle kuvetten ciktigi sahnede jack lemmonin mimikleri yarar..
  • marilyn monroe'nun bakışındaki hüznün bir komedide dahi apaçık okunacak kadar içkin oluşuna şahit filmdir. oldukça komik, ama o ağladığı zamanlar, o zamanlar komedi değil.
  • --- spoiler ---
    sahane bir klasik. eskilerin "eskiden filmler daha güzel, domatesler daha tatliydi" demelerine hak vermenize neden olacak, yasinizdan, gencliginizden süphe ettirecek cinsten bir komedi saheseri. yönetmenligini billy wilder'in yaptigi, "sugar" marilyn monroe, jamie lee curtis'in babasi, spartacus'teki ozan, tony curtis baba ve, veee oscar'li büyük oyuncu jack lemmon'lu 1959 yapimi siyah-beyaz bir senlik bu film. önceleri renkli cekmek isteseler de, özellikle curtis ve lemmon'un kadin kiligina girmeleri icin yapilan makyaj nedeniyle siyah-beyaz cekilmis.

marilyn monroe, zaten anlatmaya gerek yok,bu filmde ona neden bomba dendigini daha iyi anliyorsunuz. tatli sesi, safligi ve seksapeli ile "sugar" karakteri icin bicilmez kaftan. monroe kendi repliklerini ezberleyemedigi icin cekim esnasinda wilder'i kizdirip, bazi yerlere repliklerin hatirlatildigi kara tahtalar konmasina neden olmus olsa da biz bunun yansimasini filmde görmüyoruz. bazi kaynaklar monroe'nun otel odasinda "josesphine" ile konusurken, replikleri okudugunun acik oldugunu söyleseler de dinlemeyin, gecin bu isleri efendim. monroe film esnasinda bebek bekliyormus, ancak filmin ilk gösterime girdigi gün düsük yapmis. (bu da filmle ilgili aci bir detay)

tony curtis'e gelince... tatlidiliyle kadinlari kandirmayi ve parmaginda oynatmayi basaran joe ve ayni zamanda josephine ve junior karakterilerinde harikalar yaratmis büyük usta. otel odasindan asagiya bir kedi cevikligiyle inmesi, "junior" iken kullandigi sacma aksani ile gülümsetiyor.

jack lemmon ise filmi alip götürüyor sanki. trendeki parti sahnesiyle, kendisine takilan capkin ve yasli hergele ile dans ederken zaman zaman yöneten taraf olmasi ile, ve arada patlattigi esprilerle filmin en komik unsuru olmus. son sahnesi ise basli basina izlenesi.

filmin basinda iki de bir ortaya cikip "hey - i want another cup of coffee" diyen sarhos amca, hizli capkin, zengin osgood karakteri ve atesi sönmeyen komi de cabasi.

filmden akilda kalici, can alici, güldüren bazi replikler ise söyle:

sweet sue: "didn't you girls go to a conservatory?"
    jerry (as daphne): "yes, for a whole year."
    sweet sue: "i thought you said it was three years."
    joe: "we got time off...for good behaviour."

jerry: have i got things to tell you!
    joe: what happened?
    jerry: i'm engaged.
    joe: congratulations. who's the lucky girl?
    jerry: i am!
    joe: what?
    jerry: osgood proposed to me. we're planning a june wedding.
    joe: what are you talking about? you can't marry osgood.
    jerry: you think he's too old for me?
    joe: jerry! you can't be serious!
    jerry: why not? he keeps marrying girls all the time!
    joe: but you're not a girl. you're a guy! and why would a guy want to marry a guy?
    jerry: security.
    joe: jerry, you'd better lie down. you're not doing well.
    jerry: look, stop treating me like a child. i'm not stupid. i know there's a problem.
    joe: i'll say there is!
    jerry: his mother - we need her approval. but i'm not worried - because i don't smoke.
    joe: jerry - there's another problem.
    jerry: like what?
    joe: like what are you going to do on your honeymoon?
    jerry: we've been discussing that. he wants to go to the riviera - but i sort of lean toward niagara falls.
    joe: you're out of your mind! how can you get away with this?
    jerry: oh, i don't expect it to last. i'll tell him the truth when the time comes.
    joe: like when?
    jerry: like right after the ceremony.
    joe: oh.
    jerry: then we'll get a quick annulment - he'll make a nice settlement on me - i'll have those alimony checks coming in every month -
    joe: jerry, listen to me - there are laws -conventions - it's just not being done!
    jerry: but joe - this may be my last chance to marry a millionaire!
    joe: look, jerry - take my advice - forget the whole thing - just keep telling yourself you're a boy!
    jerry: i'm a boy - i'm a boy - i wish i were dead - i'm a boy - i'm a boy - what am i going to do about my engagement present?
    joe: what engagement present?
    jerry: he gave me this bracelet.
    joe: hey - these are real diamonds.
    jerry: naturally. you think my fiance is a bum? now i guess i'll have to give it back.

joe: forget it, sugar, will you? forget about saxophone players. you're going to meet a millionaire - a young one.
    sugar: what makes you so sure?
    joe: just my feminine intuition.

iste son sahne: nobody's perfect!
    osgood: i called mama - she was so happy she cried - she wants you to have her wedding gown - it's white lace.
    jerry: osgood - i can't get married in your mother's dress. she and i - we' not built the same way.
    osgood: we can have it altered.
    jerry: oh, no you don't! look, osgood - i'm going to level with you. we can't get married at all.
    osgood: why not?
    jerry: well, to begin with, i'm not a natural blonde.
    osgood: it doesn't matter.
    jerry: and i smoke. i smoke all the time.
    osgood: i don't care.
    jerry: and i have a terrible past. for three years now, i've been living with a saxophone player.
    osgood: i forgive you.
    jerry: and i can never have children.
    osgood: we'll adopt some.
    jerry: but you don't understand! (he rips off his wig; in a male voice) i'm a man!
    osgood: well - nobody's perfect.

--- spoiler ---
  • ismini ingilizce bir cocuk tekerlemesinden alan film:

pease-porridge hot,
    pease-porridge cold,
    pease-porridge in the pot,
    nine days old;
    some like it hot,
    some like it cold,
    some like it in the pot,
    nine days old.

http://en.wikipedia.org/wiki/pease_porridge_hot
  • --- spoiler ---

joe: where did you learn to kiss like that?
    sugar: i used to sell kisses for the milk fund.

--- spoiler ---
  • açıkçası yarılınacak ya da etkisinden kurtulunamayacak gibi bir film değil, hayali abartılara gerek yok. ancak, yine de 2 saatlik süresinde özellikle diyalogları hoşa gidebilen film. dahası oyunculuklar da göze batmayacak durumda, güzel bütünlük herhalde bu.

zamanı düşünülünce daha beğenilir tabii, fakat dediğim gibi bunun için şimdi de "ahahah gülmekten öldüm" dedirtmesi gerekmez illa.

nitekim ölmedim (yani sanırım...) ama güzel zaman geçirdim, o kadar.
  • bu vasat 80ler şarkısında yeryüzündeki en güzel transseksüellerden caroline cossey oynar.
  • klasikler güzeldir'le kastedilen bu filmdir efenim.
    gerçekten çok güzel. bir kadın bu kadar mı güzel olur, bunca sıradan bir konu bu kadar mı güzel işlenir.
  • tony ağbimizin marilyn abla'yı ''ben aseksüelim, beni hiçbir kadın heyecanlandıramadı şimdiye kadar.'' şeklinde gaza getirmeye çalıştığı meşhur öpüşmeli sahnesindeki froydlu kısımla insanın gözünden -gülmekten- yaş getiren bir filmdir.

--- spoiler ---

sugar: have you ever tried american girls?
    joe: why? (she takes the drumstick from him - and plants a long kiss on him.)
    sugar: was it anything?
    joe: thanks just the same. (he retrieves the drumstick and chews on it.)
    sugar: you should see a doctor - a good doctor.
    joe: i have. i spent six months in vienna with professor freud*, flat on my back. (he lies on the sofa.) then, there were the mayo brothers, injections, hypnosis, mineral baths. if i wasn't such a coward, i'll kill myself.
    sugar: don't say that! (she rushes over to him.) there must be some girl some place that could...
    joe: if i ever found the girl that could, i'd marry her just like that.
    sugar: would you do me a favor?
    joe: certainly, what is it?
    sugar: i may not be dr. freud or a mayo brother, or one of those french upstairs girls, but could i take another crack at it?
    joe: all right, if you insist. (they kiss deeply.)
    sugar: anything this time?
    joe: i'm afraid not. terribly sorry.
    sugar: would you like some more champagne? maybe if we had some music? how do you dim these lights?

--- spoiler ---

tony curtis, marilyn monroe ile öpüşmenin iğrenç bir deneyim olduğunu söylemiş sonradan, ayıb etmiş tabii bir parça.

son sahnesi de ayrıca başarılıdır. (bkz: filmlerdeki muazzam ayarlar/#23031643)
  • marilyn monroe'nun ısrarla akıllı olmadığını söylediği ve tony curtis (joe) kendisini tavlamaya çalışırken aptal sarışını başarıyla oynadığı 1959 yapımı sıcacık bir romantik komedi filmidir. aptal sarışın fikrinin oluşum-gelişiminde de önemli filmlerden biridir bu*

jack lemmon ise oscarlık bir oyun çıkarmıştır.
hesabın var mı? giriş yap