şükela:  tümü | bugün
  • havada obek obek bulutlarin asili olmasina benzeyen sozcukler icin yapilmis cagirisimdan kaynaklanan kumelenmis sozcukler icin kullanilir veya kullanilabilir.
    (bkz: anladiysaniz arap olayim)
  • (bkz: kadingobegi)
  • (bkz: söz göbeği)
  • bugunlerde sikca dedirten durum $eklinde kullanildigi dikkatimi cekmi$ "soz obegi".
  • (bkz: öbek)
  • zirvedir söylemi misali dedirten baslik deyişinden siyirtmak için basvurulan can simidi. yok bir gun bir basligin altinda hic aciklama yapmadan "bu bir soz obegidir" tarzi girizgaha muhatab olursak titreyerek farkina varacagiz ki hayatimiz cesitli anlamlar atamaya calistigimiz soz obekleriyle kusatilmis durumda.
  • sırf laf olsun torba dolsun diye sarf edilmiş, barındırdığı tüm sözleri bir araya koysan kendisinden birtürlü adam gibi bi cümle oluşamıyacak sesler bütünü için kullanılan tanım.
  • başlık tanımlarken kullanılan ve “bu da nesi lan” diye bastığım her başlıkta sıklıkla karşıma çıkan şey, cisim, sicim, kare prizma, eşkenar dörtgen ve bir noktadan sonsuz doğru geçer ve de cinnet cinayet sebebi. neden cinnet, çünkü oha anasını satiim ayıp..

    nasıl kullanılıyor bu beyin şoku hemen göstereyim. şimdi açıyoruz başlığı ve altına tanımı yazıyoruz:

    başlık: ohaaaaa çüşşşşşşş yuhhhhhhh
    1. entry: dün televizyonda gülben ergen'in selülitlerini görünce hayretler içerisinde kalarak söylediğim söz öbeği.
    (yıldızlı pekiyi)

    başlık: gııııııooollllllllllll gol gollllllllllllaaa
    1. entry: dün akşamüstü maç seyrederken spikerin ağzından çoşkuyla çıkan şaşırtıcı söz öbeği.
    (yıldızlı pekiyi)

    başlık: asskkttrrrrrrr imdaaaaaaaatttttttt
    1. entry: dün gece rüyamda babannemim bacağının kanatlanmış ve uçarak bana doğru geldiğini görürken korkuyla söylediğim söz öbeği.
    (pekiyi)

    başlık: hay amına koyayım ne bok yiycez şimdi ya
    1. entry: dün öğlen arkadaşım ahmet elindeki fanusu merdivenlerden aşşağı düşürünce benim ona dönüp endişeli bir şekilde söylediğim söz öbeği.
    (iyiymiş)

    başlık: hanım gel yamacıma şöyle de biraz sırtını kaşıyım hele
    1. entry: dün gece babam ereksiyon olunca anneme sözlediği ve duyunca kulaklarıma inanamadığım söz öbeği.
    (system error)

    başlık: abi sen de ne aptal adamsın ne salak adamsın ne hıyar adamsın
    1. entry: arkadaşım ali halı saha maçında penaltı kaçırınca ona isyankar bir şekilde söylediğim söz öbeği.
    (imdat duman çıkıyor)

    başlık: gügügünnn gün ayy ay dıdııdııı nn
    1. entry: kekeme arkadaşım kazımcan’ın her sabah sınıfa girdiğimde sevecen bir şekilde bana söylediği söz öbeği.
    (lütfen bunla camı kırınız)

    başlık: naber şekeeeaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrr
    1. entry: bir tikinin diğer tikiye nasılsın demek yerine kullandığı ve beni son derece hayretler içerisine sokan, bana kal getiren söz öbeği.
    (e arkadaşım fazla zorlamayın bak şimdi havaya uçacaz)

    başlık: ulan ville valo ayağına karı da yersin sen
    1. entry: dün caddeden geçerken aniden karşıma çıkan arkadaşım pedro'nun birdenbire yüzüme fırlattığı ve beni hayretler içerisinde bırakan söz öbeği.
    (baba sen onları affet, onlar ne yaptığını bilmiyor)

    başlık: hey corç versene borç veririm de maykıl ne zaman geri vercen
    1. entry: kankam cengizden espirili bir şekilde borç istiyim derken onun da bana esprili bir şekilde cevap vermesinin sonucunda ortaya çıkan ve ikimizi de gülmekten çatlatan söz öbeği, eşşek işkembesi, dana paçası, fil taşşaa..
    (allahım sen beni koru yarabbim)

    başlık: takaatim kalmadı anasını satiim be artık
    1. entry: bizim gürbüz hocanın sınıftaki öğrencilerin gürültüsüne dayanamayıp isyankar bir şeklide söylediği ve sınıfı daha da ateşleyen söz öbeği.
    (bana yazı işleri müdürünü bağlayın)

    gibi gibiyim gibiyim gibiyim gibi gibiyim gibiyim yani sayın okurlar. sağım, solum, önüm, arkam söz öbeği oldu bu aralar anasını satiim. ama yok bu ekmekler birleşip köfte olursa da ben bilemedim wallahi. umarım da öyle olur. (birlikte daha ileriye, en iyiye..)

    ha ayrıca da bakınız ciyyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaakkkk
    neymiş bu: dün gece annemi cilt bakımı yaparken yüzünde hıyar özlü maskeyle gördüğümde korkarak söylediğim ve de babamın da yataktan aniden fırlamasına yol açan söz öbeği...
  • kaçak dövüşmeyi alışkanlık haline getirmiş suserlerin sık sık başvurduğu, dili yoksullaştıran kalıp ifade. ekşi sözlük dışında bir yerde görmüş, duymuş değilim.
  • (bkz: göz bebeği)