şükela:  tümü | bugün soru sor
  • din bilimi
  • üzerinde tartışılan dini inanışları doğru varsayıp akla uygun bişime sokmaya ve savunmaya çalışır. teolojiyi din felsefesindne ayıran da budur. ( bumudur budur)
  • bilimin deneme yanılmayla bilgi edinme üzerine kurulu bir güzellik olmasından, tanrı kavramının da deneme yanılmayla işi olmamasından hareketle katıksız bir oksimoron olduğunu düşündüğüm terim.

    edit:
    -dashing- (#3010759) yazdıklarınızın mantığına katılmakla beraber, bir hatırlatma.. -loji bilim anlamında değil, çalışma araştırma anlamında (study) kullanılır, bu anlamıyla da pek oksimoron olmuyor.. "loji" kökenlerini aldığı yunancada "... üzerine konuşma, bakma"dan geliyor, diğer dillere de benzer anlamlarda geçmiş, bir tek biz buna "... bilimi" anlamı yüklüyoruz.

    bizim dilimizdeki haliyle alıp din bilimi dememiz ise elbette bir oksimoron, o ayrı
  • (bkz: din felsefesi)
  • vakti zamanında sadece islam odaklı din kültürü ve ahlak bilgisi dersi yerine görmüş olmayı istediğim ders/alan/bilim.
  • "the study of theology, as it stands in the christian churches, is the study of nothing; it is founded on nothing; it rests on no principles; it proceeds by no authority; it has no data; it can demonstrate nothing; and it admits of no conclusion." - thomas paine , the age of reason
  • siyaset felsefesiyle ilintili olan kısmı literatürde "siyasal teoloji" olarak geçmektedir: http://www.selcukuygur.com/…i-ve-siyaset-felsefesi/
  • dinin bilimsel yollardan ele alınmasıdır. yani temel referans noktası bilim olmalıdır; bu yüzden ele alınan konu bilimsel bir metotla sorgulanır, araştırılır. elde edilen veri ve sonuç dine uygunluğu açısından değil, bilimsel oluşu bakımından değerlendirilir. ama bizde bir teolog ya da ilahiyatçının aynı zamanda dindar bir insan olması gerektiği düşünülüer nedense. örneğin bir teologun aynı zamanda ateist olabileceği akıllara bile getirilmez/getirilmek istenmez. bunun yerine ilahiyatçıdan örneğin kuran'ın bir ayetinin anlamını açıklaması beklenir.

    aynı zamanda ilahiyatçı dindar olabilir ancak temel referans noktası bilim olmalıdır. bu yüzdendir ki onların yapması gereken işleri sosyologlar, psikologlar, arkeologlar, felsefeciler yapar. teologlar işi gücü bırakıp ayetleri tefsir etmekle zaman geçirirler.