şükela:  tümü | bugün
  • sıkmabaş gibi istif kalemlerden oluşan fason katma değer.

    tesettür değişken olmadığı için değişkenliğe prim veren moda kavramıyla bir-uygun değildir, bunlar birbirinden beslenemez. dolayısıyla tesettürün modası olmaz, ancak tek moda olabilir. *

    (bkz: tesettur modası aldatmacasi ve siyonizmin cokusu)
  • baş kısmında hatunların türbana saç muamelesi çektiği bi şey oldu bu.
    türbanı türlü şekil saç gibi bağlıyor,
    hatta bağlamıyor artık,
    son zamanlarda örtüyü öyle sarıyor kafaya bitti.
    üniversiteler taytlı tesettürlü(!) kız dolu.
    tayt pantolonların üstüne karpuz kollu pardesüleri giydin mi al sana tesettür.
  • baya baya takip edilen bir moda akımı. ben tunik için pek rağbet görmeyen bir kıyafet olarak düşünürdüm ama bildiğin tunik modelleri diye kataloglar var.
  • iyiden iyiye tiksindirmeye başlayan durum.

    akp döneminde babalarının aldıkları ihalalerden pay çıkarıp, vasıfsız kezbanların tesettür modacısı olduğu günümüzde şu tasarımın iğrençliğine mi ağlayayım yoksa da'yı ayırmamalarına mı karar veremiyorum. instagram sayfalarından naklen yayınladıkları özel hayatlarına baktığımızda gördüğümüz üç şey var ; bonesiz şal, markalı çanta, araba anahtarı. eğitim yok, bilgisiz fikir sahibi olma konusunda üstlerine yok.
  • akp öncesinde anadolu kaplanı olmaktan öteye geçemeyen islami sermaye, bu dönemde hem yatırım gerektiren iş kollarından çıkıp inşaat (ve yan kollarındaki) sektörüne geçiş yaparak hem de akp'nin başında durduğu para/rant musluğunu yandaşlarına akıtmasıyla oldukça güç kazandı.

    bu moda olayı da tamamen sermayelenme ve burjuvalaşma meselesi. muhafazakar sermaye güçlendikçe kendi burjuva kültürünü de oluşturuyor ve (basit tabiriyle) zengin şehirlilik kültürü bu insanlara henüz çok yabancı; bir iki nesil öncesine kadar kasabalarında veya küçük şehirlerinde oturan bu insanlar bugün hem türkiye'nin hem de dünyanın büyük şehirlerine ve yaşayışlarına bir uçak bileti ile ulaşabilecek düzeydeler. haliyle gördükleri yaşamı şu an salt paraları ile elde etmeye çalışıyorlar. taklit aşamasındalar ve bu aşamadaki insanlardan bir koç, eczacıbaşı, sabancı görgüsü göreneği bekleyemeyiz. doktrinel anlamda ancak bir havuz medyası yaratabilmiş, kendi aydınını bile kökten yetiştirememiş, sanatçıya kol kanat germeyi aklına bile getirmeyen bir kesim bu. o nedenle sermayenin dışa vurumu olan moda anlamında da ayağı yer basmayan davranışlarda bulunmaları çok normal.

    bir yanda muhafazakar öğretinin temeli olan örtünmek yani gözden uzak ve iddiasız bir görünüm kazanmak var (kadınlar için tesettür. söz konusu moda ve tesettür olunca insan "kadın" ekseninden kolay kolay çıkamıyor maalesef. ama bunun erkek ayağını da unutmuş değilim.), diğer yanda var olan parayı nereye harcayacağını bilememekten (hobisizlik, sanatın her alanından uzak durmak, kadınların çoğu için işsizlik, çoğu zaman kitap bile okumamak) kaynaklanan bir gösteriş merakı söz konusu. kazanılan parayı sanat galerisinden alınacak bir resme yatırmak, bir oda orkestrasına sponsor olmak, doktora yaparken okuması gereken kitapları satın almak gibi şeylere harcanmayan para, zenginliğin en kolay gösterimi olan kıyafetlere harcanıyor doğal olarak. necmettin erbakan'ın oğlunun versace çorapları ve kravatları çok konuşulurdu bir dönem. şimdi de emine erdoğan'ın kapattığı harvey nichols konuşuluyor. arada kadın erkek fark yok bu bakımdan.

    şu anki açlıkları, görgüsüzlükleri, hırsları zamanla dinecek; çünkü kapitalist düzende paranın orta noktada buluşturamayacağı hemen hiçbir şey yok. bu abartılı goblenden kıyafetler, altından kocaman takılar, gösterişli makyajlar, değerli taşlardan mücevherlerin büyük kısmı (kitsch takılmayı sevenler haricinde) yok olacak: para onları da (büyük ölçüde) eğitecek. ama o zamana kadar paraları ile kendilerine ne yapacağına karar veremeyen bu insanların görgüsüzlüklerine daha çok tanık olacağız.
  • bir moda. öncelikli olarak belirteyim ki bu yazdıklarım herhangi bir yerme amacı taşımıyor. sadece fikirlerimi söylüyorum.

    tesettürün amacı nedir? benim bildiğim kadarıyla kapanmak, fazla dikkat çekmemeye çalışmaktır. günümüzde bu amaçla mı tesettüre giriliyor peki? bu soru ayrı bir tartışma konusu ama ben gözlemlerime dayanarak, çoğu kişinin aile baskısı yüzünden kapanıp başörtüsünü sadece aksesuar olarak kullanan bireyler olduğunu düşünüyorum. mademki amaç allah rızası için kapanmak, neden giyilen kıyafetlerin modaya uymasına bu kadar özen gösteriliyor?
    örneğin sarı renk bir başörtü ile sırf uyumlu olsun diye sarı pantolon, sarı t-shirt kombini yapma çabasına neden giriliyor? insanlar elbette ki nasıl giyineceklerini diğer insanlara sormayacaklar ve güzel giyinmek her insanın hakkı. fakat tesettürün amacı doğrultusunda bir karar verip kapanan kişinin bu kadar göze çarpan, dikkat çeken iddialı kıyafetler giymesi abesle iştigal olmuyor mu?

    gelelim makyaj mevzusuna. genelleme yapmak istemiyorum ama farkettiğim kadarıyla çoğu başörtülü kişi, diğer kızlara oranla yüzüne daha fazla makyaj yapıyor. makyaj yapmaları, bakımlı olmaları elbette ki suç değil ama pudrayı yüzüne boca edip un kurabiyesi gibi gezmeleri ne kadar doğru?

    sonuç olarak, herkesin hayatına kimse karışamaz ama neticede insan ne yaparsa kendine yapar. yaptıklarıyla kendisini vezir de edebilir, rezil de.