• uzun çalışmalarında yavaş yavaş tükenmenin, hep aynı umudu sürdürdükçe umut edilenin(melodinin) yapısının paramparça olduğu geriye sadece inadın ve nihayet nesnesi bile olmayan bir acının kaldığı şarkılardır. disintegration loop 1, 1,1, 2, 3, 4, 5.

    trajedinin müziği bu, ümit etmeye, inat etmeye, mücadele vermeye devam etmeye rağmen tükenmenin, parçalanmanın, söyleyecek ve ilerleyecek elinde birşey kalmamanın müziği. basinski'nin müziği umutsuz veya cıvık bir duygusallık içermez, onun manyetik bandı, film şeridi gibidir, duygularından bahsetmez, umudunun hangi şekillere girdiğinden biz onun ne duygular yaşadığını anlarız. duygularını gözümüze sokmaz.

    en iyi işi şüphesiz, disintegration loop 3'tür. diğer disintegrration looplardan daha umut doludur, inip inip kalkmaktansa hep yükselen bir inadın, giderek parçalandığını ve yok olduğuna tanık oluyoruz. düşüşleri duygusal bir düşüş değil, kabullenme ve güç toplanmadır, diğerle disintegratiom loopların ise duygusal bir boşalmadır melodi inişleri.

    diğer bir albümü melancholia, kısa şarkılar var. a movement in chrome primitive'deki uzun şarkıların biraz daha kolay dinlenir yorumlanışı bu albüm aslında. a movement in chrome primitive'de tükeniş yoktur disintegration loop'taki gibi. onda daha çok takılma, kurtulamama ve olduğu şeyi devam ettirmekten başka seçeneği olmamanın trajedisi vardır.

    son zamanlarda daha varyasyonlu işler sundu veya geçen işlerindeki tarzı biraz daha ambientleştirdi, melodileştirdi. o imaj, o trajediyi mesaj olarak beyinlerimize kazımaktansa. popülerleşti tabii ama kalitesi düşmedi, 92982'nin birinci şarkısı en iyi işlerinden biri.

    son olarak birde el camino real var ki, cümlelerle açıklamak pek uygun değil, burda basinskinin inat edecek veya bir noktada takılıp kendini sürdürecek pek hali kalmamış. salar, gider, diğer eserlerinden farklıdır; düşünsel olarak değil duygusal olarak daha sıkı kavranan bir şarkı.

    gelmişken dinle: http://www.youtube.com/…t=1&list=pl3fbaa8179a75faff bu disintegration loop 3.

    bu da el camino real: http://www.youtube.com/watch?v=csfnyaxvnwi
  • loop ve drone seven müzisyen.
  • bozulan eski teyp kayıtlarını bile "müzik" olarak değerlendiren, dahi mi yoksa sadece kurnaz mı anlayamadığım sanatçı. ama güzel şeylere imza atıyor, ne yapsa takip ederim.
  • seksenlerde life on mars'ı kurmuştu. saksofon ve klarinet üstadı. shortwave music'leri brian eno'nun ambient'a bulaşmasından daha öncelere rastlar. 1958 doğumludur. carsten nicolai, john cage ve steve reich'dan çok basinski'den etkilendiğini söyler, ben de öyle.
  • nasıl unuturum birde watermusic çalışmaları var. yorulmuş bir aklı dinlendirmenin en iyi yoludur bu albümleri. yorgunluktan kaynayan, stresten ısınmış bir kafayı soğuk suyu yatırmak gibi bu albümler benim için. güzeldir, deneyin.
  • önceden irisarri için demiştim, bu adam içinde geçerli: william basinski dinleyip ağlayabilmek paha biçilemez bir şey...
  • 26 şubat'ta borusan'da çalacak üstad.
  • the disintegration loopssun box set'ini (tamamini) araba surerken dinleme gafletinde bulundum, aman diyeyim siz yapmayin.
  • dinlerken temkinli olmak gerekiyor. ne olacağı belli olmaz.

    melancholia
hesabın var mı? giriş yap