• hafta içi iki farklı kişiden önerilmesi sonucunda dedim ki bir deneyeyim, insanın başına ne gelirse meraktan gelirmiş ya. tecrübelerim şöyle:

    1. ios ve android'i c# yazarak geliştiriyorsunuz doğrudur. ancak ios'u xcode'un birebir .net'e convert edilmiş hali ile (aynı sınıf ve fonksiyon isimleri ile), android'i de java'nın .net'e convert edilmiş hali ile yazıyorsunuz. haliyle uygulama geliştirmeye başlamış biri ayrı ayrı platform yapısını yine öğrenmek zorunda. bu durumda da verilen emeğe bakarsak native uygulama geliştirmekten de pek farkı kalmıyor.

    2. ios simulatörünü gerçekleyemediklerinden ötürü sanırsam (ya da apple'ı tekerine çomak sokmamak için de olabilir) illaki bir mac'e ihtiyaç var hala. ios uygulamasını debug etmeniz için xamarin build host denen zımbırtıyı muhakkak mac'de çalıştırmanız ve windows tabanlı makinanızdaki visual studio ile konuşturmanız lazım (key üzerinden pair ediyorsunuz, bluetooth gibi). bunu yaparken de abidik gubidik hatalar ile karşılaşabilirsiniz, muhtemelen ilk başta karşılaşacağınız ve hata ile çözümün alakasız olduğu ilk hatanın çöcümü windows bilgisayarınız ile mac bilgisayarınızın saatlerini denklemek olacak.

    3. aktif geliştirme yapmadım, bir küçük denemem oldu. ancak proje template'larında bile ios ve android uygulama template'ları en baştan farklılaşıyor. reklamlarında tek kod, deployment'ı kolay diyor ya, nah kolay diyorum ben de. bir kere tek kod diye bir şey sistematik olarak mümkün değil (az sonra aşma yoluna değineceğim), view logic olarak ayrı projeler açtırılabilir eyvallah da eğer multi platform bir uygulama yapıyorsam mutlaka business logic'in tek bir yerde durmasını isterim xamarin'e geçersem. ama açtırdığı class library projeleri platform bazlı olduğundan tek bir core library oluşturup da isteyen kullansın diyemiyorsunuz. bunu aşmanın yolu ise "add existing item" yapıp "add as link" yapmak, yani yine bir core projeniz/klasörünüz olacak, ancak aktif olarak bir boka yaramayacak, sadece her view logic ihtiyaç duyduğu business logic nesnelerini referans dosya olarak buradan kullanacak (kopyalamayacak). çakma bir yol ama an itibarı ile multi platform yazmak isteyip de business logic'i çoklamak istemiyorsanız tek yol bu.

    4. mac ve windows makinalarına trial edition ile ayrı ayrı indirmeniz gerekiyor. yaklaşık 1.5 gb x 2 demek oluyor. bir de xamarin build host bu kurulumla gelmiyor, ayrıyeten kurulumdan sonra güncellemeniz gerekiyor.

    5. 500k kullanıcısı görünüyor sitesinde ancak aktif kullanım az olsa gerek, çünkü çıkan hatalara karşı arama yaptığınızda cevap az bulunuyor, bu da enterprise uygulamalar için oldukça tehlikeli. müşteriye "abi xamarin yapamıyor şu an bir kaç versiyon bekleyelim" diyemezsiniz zira. money talks

    6. uygulama deploy etmedim ancak öğrendiğim kadarı ile marketlerden uygulamaları indirmek isterken dosya boyutunu büyütüyormuş, kendi alt yapı yazılımlarını (mono, vs...) da embed ediyor sanırsam.

    an itibarı ile tek iyiliği visual studio ortamında c# ile kod yazıyor olmak. 1.maddedeki durumu düşünürsek de aslında çok da c# ile yazmıyorsunuz. her platformdaki view ve process handling'i biliyor ve takip ediyor olmanız lazım.

    heyecanla başladım incelemeye ama pek bir eser kalmadı heyecandan. 3. maddedeki ortak klasör yapısı hız kazandırabilir ama 5. maddedeki uygulamada karşılaşılan hatalara karşı geliştirmelerin önünü tıkama ihtimali ve hadi oldu ki yazdık, 6. maddedeki uygulama boyutunun artması mevzusu (indirecek kullanıcılarda yüksek boyutlu uygulama indirmeme psikozu gelişmiş olduğundan) bende negatif bir izlenim bıraktı.

    keşke bütün platformları en sonda ayırsalardı da sadece deployment aşamasında ayrılsaydı iyi olurdu. işte o zaman native uygulama geliştirmenin canına okurlardı. şu an native geliştirme daha mantıklı geliyor.
  • xamarin bir android dili degildir. xamarin bir programlama dili de degildir. binaenaleyh xamarin bir dil degildir.
  • konu hakkında yardım isteyen arkadaşın mesajları kapalı. bu başlığı takip eden arkadaşlardan özür dilerim.

    2 tane youtube oynatma listesi ekliyorum (eğitim videoları); ilgili olanlara yardımcı olabilir.

    ingilizce eğitim seti: tıklayınız

    türkçe eğitim seti: tıklayınız

    bu da bonus c# eğitim setleri entrysi: tıklayınız : #66596731
  • c# ile android, ios, mac uygulamalari yazmaya yarayan bir platform. oldukca ilginc gorunuyor.

    http://blog.xamarin.com/…ge-for-mobile-development/
  • mümkünse en son tercih edilmesi gereken framework. tam bir baş belası.
  • microsoft tarafından satın alınmış ve açık kaynak hale getirilmiş yazılım
  • artık öğrenciler için ücretsizdir: http://blog.xamarin.com/xamarin-for-students/
  • microsoft tarafından satın alınmıştır.

    gelecekte diğer microsoft teknolojileri ile entegrasyonunu daha da iyi olacağı su götürmez durumda. visual studio ile c# kullanarak bir defa kod yazarak aynı anda hem windows hem android hem de ios uygulamaları hazırlayabilecegimiz günler çok yakındır.
  • android hiç değildir.
  • bağımsız oyun geliştiricilerine ücretsiz lisans vereceğini duyuran hede.

    yararlanabilmek için bilinen store'lardan herhangi birinde, yayınlanmış en az bir oyununuz olması yeterli.

    (bkz: daşağını yiyim teyze beybi)
hesabın var mı? giriş yap