şükela:  tümü | bugün
  • zoroaster olarak da bilinen peygamber, kururp ogrettigi dine ise zorastrianism denir ve bu dinin museviligi ve hristiyanligi onemli olcude etkilemis olma ihtimali yuksektir.
  • ate$ perezlik .
  • zerdüşt aynı zamanda farisi kahinidir
  • iyilik ve kötülüğün zıtlığı üzerine getirdiği dininin peygamberidir. o zamanın izafi tanrı anlayışını reddedip soyut tanrı düşüncesini getirmiş ve zamanında, bulunduğu bölgenin pek çok sorununu çözümlemiş bir kişi.
  • (bkz: mecusi)
  • (bkz: zarathustra)
  • mecusiliğin kurucusu olan zerdüşt milattan önce 600 yılında, hindistan'da doğmuştur.. hindistan ve iran civarlarında yaşamıştır..

    brahman din adamları kendisini sallamayıp kovunca ''belh'' denilen yerde zerdustluk dinini yaymıştır..

    iyilik tanrısı ized veya ormüzd (bkz: hurmuz) ile kötülük tanrısı ehrimen olmak üzere iki tanrı var demiştir zerdüşt..

    zend kitabı* avrupada basılmıştır basılmasına da hz omer iran'ı alınca, acemler müslüman olmuş, zerdüşt'ün kurduğu mecusilik ise hindistan'da kalmıştır* ..
  • (bkz: atesin hizmetkari)
    (bkz: atesetapar)
    (bkz: atesperest)
    (bkz: firewalker)
  • ''ne teşekkür ister ne de karşılık teşekkür eder;çünkü hep verir o ve esirgemez kendini'' demiş mecusilerin peygamber kabul ettikleri kişi.
  • eski iran dini zerdustculugun * kurucusu ve peygamberi..

    ya$ami buyuk olcude efsaneye dayanir.soylencelere bakilirsa yirmi ya$inda inzivaya cekildi, uzun sure ic dunyasini dinledi ve tanri'nin esinini bekledi.sonra ahura mazda'dan kendine vahiy geldi ve boylece mezdekciligin yeni peygamberi oldu.peygamberlik iddiasi mevcut mezdekci din adamlarinin tepkisine yol acti.ayrica dinde yapmak istedigi yenilikler ho$larina gitmedi.bu yuzden bircok i$kence ve sinamadan gecirildi..kral vi$taspa'nin korumasi sayesinde din adamlarinin elinden kurtuldu ve ogretisini yaymayi ba$ardi.efsaneye gore yetmi$ ya$inda iken birisi tarafindan olduruuldu..

    zerdu$t'un ogretisi iyilik ve kotulugun aykiriligina, tanri'nin ula$ilmazligina ve adaletin zaferine dayali eylemci bir ahlak ogretisidir.ona gore iyilik tanri ahura mazda * ile kotuluk tanrisi ahriman * arasinda surekli bir sava$ vardir, ve bu sava$in iyiligin zaferiyle sonuclanmasi gerekir.inanan ki$inin gorevi, iyiligin kotuluge ustun gelmesi icin tanri'ya yakarmak degil, bu sava$ta iyiligin yaninda yer almaktir.ki$i bu sava$a katildigi olcude mutluluga hak kazanir..