• bu türküyü cem karaca da icra etmiştir...best of volume 2'de bulunabilir...ancak cem karaca yorumlarken

    kocan gitti sılaya
    sen kimden kaldin yükli*

    gibi bir eklemesi vardı diye hatırlıyorum*...
  • cem karaca tarafından isteyerek ya da istemeyerek velvet underground tarzında yorumlanmıştır. özellikle heroin'in laz ikiz kardeşi gibidir şarkı bu haliyle. şahanedir.

    bir de "kalaylı kazan" deyişi şahanedir cem karaca'nın.
  • "efkarlı günlerime
    geldi çattı geldi girdi ramazan"

    (bkz: rakı)
  • beni etkileyen her sanatsal eserin gercek bir hikayesi oldugunu varsayarim. bugun de payimiza bir sarki dustu, haydi bira siselerini bir kenara koyup klavyeye sarilalim, gercekliklere dalalim, dostlari sevindirelim.

    turkunun bir kac farkli kaydini youtube’da dinledikten sonra en guzelinin bu olduguna karar verdim.

    "askaroz deresinin de
    yan tarafi derindur
    bu gun de boyle gecti
    yarın allah kerimdur”

    askaroz deresi diyince aklima lise yillarindan, fruktoz ve glukoz’un kardesi sakkaroz sekeri geliyor. neyse ilk misradan sulandirmayalim; kalender bir giris, ya da bir sey yapmak isteyip, o hedefe hic yol alamayan insan cigligi da olabilir. bugun de boyle gecti, yarin da kerim’le baliga gidiyoruz zaten?

    "oy tirabzon tirabzon da
    dibi kalaylı kazan
    efkarli gunlerime, sevdali gunlerime
    geldi catti ramazan"

    karakter trabzonlu, laz, ramazan hassasiyetleri falan da var. klasik yore insani dersem hemen eksiye gomulmez misiniz di mi? muhtemelen arkadas efkarlandigindan saraba vurmak istiyor kendisini, ama gel gelelim ramazan! isin komigi takvimin kendisini sucluyor. efkar olduguna gore sevdasi ile sikintilar da var gibi.

    “bu derenin baliklari biyiklidir,
    biyiklidir biyikli
    kocan gitti askere, kocan gitti silaya
    sen kimden kaldi yukli”

    burada da yine bir doga harikasi, pos biyikli devrimci hamsilerden bahsediyoruz. karadeniz turkude bir kurtarilmis bolge, ayaginizi denk alin. onun disinda bir aldatma olayi da var gibi, canlar sag olsun, keyifler bozulmasin. aldatma denen hadise muhtemelen insan iliskilerinin ilk kez tanimlandigi gunden beri var ve olmaya da devam edecek. ciddi psikolojik hazirliklardan sonra gerceklesir sanirim, hele de bir kadin icin. bir erkek belki eger her seyi dek getirebilirse - mekan, kadin, vakit vs, - biraz daha kolay sekilde bu eyleme girisebilir, girisir, ve sonrasinda hicbir sey olmamis gibi hayatina devam edebilir. ozetle demeye calistigim, bir erkegin aldatmasi icin fiziksel kosullar -"uff task gibi kadin"- ve sebepler cok etkili olurken, kadin tarafinda ise daha maddiden cok, manevi sartlarin olusmus olmasi, manevi gerekcelerin -“ahmet’i aslinda sevmiyorum zaten", "bana hic deger vermedi”- varolmasi gerekir, asgaride.

    neyse ne diyorduk?

    "oy tirabzon tirabzon
    senden ayrilacagum
    sen aklima gelende, yar aklima gelende
    dusup bayi, dusup bayilacagum “

    sanirim sevilen kisi ile trabzon’da bir cok yasanmislik var ve her ne kadar uzuntu varolsa da, ayrilmak biraz da planlanarak yapilmis gibi, o anilardan uzaklasmak icin. dolayisiyla eski anilar canlaninca ayakta duramam, kendimden gecerim, duserim havasi mevcut. artik sevda hangi trajik sonla bittiyse.

    asosyal mesajlarla dolu bir yazinin daha sonuna geldik; yayinda ve yapimda emegi gecen butun karadenizli arkadaslara, biyikli balik kardeslerimize, tatli su akan askaros deresine, trabzon kenti sakinleri ve belediye baskani hoze hotinyo'ya ve bize sacmalamamiz icin platform saglayan ssg’ye bir tesekkuru esirgeyerek bitirir, yasaminizin gerisinde saglik dilerim.
  • balukları biyuklidur.
  • fuat saka'nin da yorumladigi guzel turku. yalniz sozlerin bir kismi bu gun de boyle gecti yarin allah kerimdir diye gecer
  • allah rahmet eylesin cem karaca'nin da yorumladigi keyifle omur boyu dinlenebilecek karadeniz turkusu.
  • rahmetli cem karaca'nın çok özel yorumladığı türküdür kanımca.anadolu rock tarzında söylemesine rağmen bağrından koparmadığı,orjinal yorumuna kendinden de birşeyler katarak icra ettiği karadeniz türküsü...
  • cem karaca ve kardaşlar grubunun 1972 senesinde vokalde cem karaca, gitarlarda ünol büyükgönenç ve fehiman uğurdemir, ıklığ ve basta seyhan karabay ve davulda hüseyin sultanoğlu kadrosuyla kaydettiği 45'lik plağın a yüzü parçası. ıklığ isimli yerli yaylı sazımızın etkin olarak kullanıldığı bir düzenlemedir. aynı plağın b yüzünde ise yine aynı kadro ile kaydedilmiş güçlü bir karacaoğlan bestesi olan üryan geldim'i dinleyebilmek pek bir mümkündür. gel gör ki 45'lik plağın kapağında askaros deresi yazması, bu derenin adının doğru yazılışının nasıl olduğu konusunda derin meraklara düşürmektedir insanı.
  • gülay, damlalar albümüde ne güzel söyler. yöre tirabzon sözler mi?

    oy tirabzon tirabzon da
    içi kalaylı kazan
    efkarlı günlerime
    geldi çattı geldi girdi ramazan

    oy tirabzon tirabzon da
    senden ayrilacağum
    sen aklıma gelende yar aklıma gelende
    düşüp bayi düşüp bayilacağum

    askaroz deresinin de
    yan tarafi derindur
    bu yıl da böyle geçti
    yarın allah kerimdur
hesabın var mı? giriş yap