hesabın var mı? giriş yap

  • gökhan zan hayvanlar hakkında hiçbirşey bilmiyor.
    kuğu dediğin yanında kuru fasülyesi, soğanı olmadan ekmeğe tamah etmez.

  • ömer halisdemir gibi söz konusu milletinin bekası olunca görevini gözünü kırpmadan yapmış ve şehadete yürümüş vatan evladı. belki de kendisi sayesinde onlarca vatandaşımızın hayatı kurtuldu bugün.

    allah senden razı olsun, mekanın cennet olsun.

  • kendisini ve oğlunu bulup getirmesi gereken bakanlar kapı kapı dolaşıp murat kurum için oy istiyor. türkiye'de adalet bir tek yazar ismi olarak var.

  • kesinlikle (bkz: sabun).

    hadi tesadüfen bir şeyleri karıştırıp kaynatıp deneme yanılmayla sabunu buldun (ki o bile çok acayip), bunun temizliğe yaradığını nasıl fark ettin? ben olsam kesin bir tadına bakar, sonra da "bu ne saçma bir şey oldu ya böyle!?" diye tükürüp atardım.

    edit: 83mxx'in dediğine göre ilk olarak nil nehri'nde keşfedilmiş. hatta şöyle açıklamış: "ölüleri yakıyorlar ve cesetlerden süzülen yağ ve kül nil nehrinin sularına karışıyor ve nehirde çamaşır yıkayan kadınlar nehrin bir bölgesinde yıkanan çamaşırların daha temiz olduğunu farkediyor. ve araştırma sonucu devrin mucitlerinden birisi sabunu (yani yağ+kül) keşfediyor." şahsen benim aklıma yattı*.

  • eski dünyanın en büyük ve kusursuz dahilerinden heykeltraş, mimar.. m.ö 490-431 yılları arasında yaşamıştır. argos'ta bulunan hageladas heykeltraş okulunda okuduğu, yunanlı büyük devlet adamı perikles ile yolda yürürken çarpıştıkları ve dost oldukları anlatılagelmiştir.. fidyas için bu çarpışma büyük bir nimet olmuş, yaşamı boyunca perikles'nin maddi manevi desteğini almıştır.. yaşamış en büyük 11 dahi içinde ki puan averajı 808 dir.

    dünyanın 7 harikasından biri olan zeus heykelini altın ve fil dişinden yaparak bitirmiştir. (bu heykelin sonu istanbul'da sonlanmıştır..) dönem teknikleri ile fil dişini tabaka haline getirebildiği söylentisi mevcuttur. bir ziyaretçi fidyasın bu eseri için, size boyutlarını anlatabilirim, fakat uyandırdığı etkiyi tarif etmemin imkanı yok! demiştir. yine yunanistan da yapılan kazılarda, ben fidyasa aitim yazan bir adet şarap tası bulunmuştur.

    fidyası bu kadar kusursuz bir dahi yapan, eserlerine gösterdiği özendir. antik dünyanın yine bir diğer kusursuz insan figürü mimar pitios'dan kat be kat daha detaycıdır. zira, mimar pitios'un genç dönem ege eserlerinde gösterdiği öz veri ve kusursuzluk anlayışı, imkansıza yakındır. mimar 30 metre yükseklikte ki bir kabartma ile göz önünde bulunan bir lahit kabartmasına aynı özeni göstermiştir.

  • cem yilmaz'in kariyeri ve gosterilerini kronolojik olarak ele aldiginizda hakikaten sosyolojik cikarimlar yapabiliyorsunuz.*

    efsane gosteri bir tat bir doku mesela. 20li yaslardaki cem. espriler gosteriye gelen seyirciler, okul yillari, yeni yeni medyaya girmis cem'in hikayeleri, turkler uzayda, devlet erkani, trt programlari vs. tamamiyle gunluk, siradan insanin da dahil oldugu hikayeler aslinda.

    sonraki gosterilerde hafiften askerde unlu cem, yurt disi hikayeleri, teknolojiye uyum, zenginim esprileri, daha kulturel gozlemler, film cekerken yasananlar vs. hafif bir kopma.

    son yillardaki cem ise tamamiyle sinifi atlamis biri. siradan insanlara dokundugu espriler hep hanzo vatandas vs. unlu cem yilmaz uzerine. 20m yatta tatil hikayesi, veya rahmi koc esprileri gibi. yani cem hala ust klasmanla espri uretiyor, ama onun klasmani seyircisini coktan asti. seyircinin yuzde 95'ı hala bir tat bir doku cem'in orada biraktigi seyirci. beklentisi de cem'in onlari anlamasi. bu gosteride de en cok gulunen yerler hala zengin reflu olur, garibanin bogru yanar gibi seyler.

    aslinda burada tepkinin sebebi de cok buyuk ihtimalle bu. cem yilmaz deyince asker anilari, trt'deki bayik ablalar, beton ogretmenler geliyor. onun oglunun 6bin liralik harcamasi, ya da unlulerin gittigi salondaki anilari insalara bekledigini vermiyor.

    her ne nolursa olsun, bana gore cem yilmaz ile ayni donemde yasadigim, ve her gosterisini izleme sansi yakaladigim icin cok mutluyum. var olsun.*