hesabın var mı? giriş yap

  • cok sey bildigini sanan insan sanrisi. bak aci bir gercek soyleyeyim, 2000 yil once yasayan insan temel yasam konusunda senden bilgilidir. modern insan cok sey biliyor ancak kendisini hayatta tutacak, medeniyet olmadan da yasamini surdurecek bilgilerin pek azina sahip.

    200 yil onceye aynen bugunku bilgilerinle gittin mesela, hangi bilgin sana ustunluk saglayacak. hadi muhendis, doktor falan olursan bir nebze. iibf mezunu olup da hangi bilginle ustunluk saglayacaksin?

    modern insanin kendisini bir bok sanmasi beni bitiriyor yani.

  • evet 250 saati devirdiğime ve iki karakterime full gear yaptıktan ve oyundaki çoğu şeyi tecrübe ettikten sonra tecrübelerimi sizinle paylaşmak istediğim çevrimiçi mmorpg oyunu.

    öncelikle oyun skyrim ile meşhur olan elder scrolls serisinin son nesil mmorpg oyunu. oyunu almadan önce bilmeniz gerekenlerden bahsettikten sonra oyun içindeki maceralarımı paylaşacağım.

    önceki entrylerde ya da steam yorumlarında oyunun olumsuz yanı olarak görülen bir noktayı düzeltmekte fayda var. oyunu gördünüz, bu neymiş ne değilmiş diye araştırmaya başladığınızda karşınıza çıkan ilk 3 şeyde birisi pay to win yani para ödemeden güçlenemeyeciğinize dair bi eleştiri olacaktır. bu kesinlikle yanlış bir algı. şöyle ki oyunda satın alabileceğiniz ve bunun için yüzlerce lira para harcamanız gereken ek içerikler ve chapterlar var bu doğru. bunlara sahip olmak size avantaj sağlar mı? evet kesinlikle. peki bunlara sahip olmayan biri sahip olan biriyle karşılaştığında güç dengesi nasıl olur? cevap basit. bunlara sahip değilseniz oyunda daha çok ticaret yapıp para kazanmanız gerekir ama en nihayetinde yine eşit güce ulaşırsınız. yani pay to win’den ziyade pay to skip dediğimiz daha hızlı kasma olayı var. nihai noktada yine aynı noktaya gelebiliyorsunuz. ayrıca base game’i aldığınızda size oyunu oynayıp güçlenmek için en az 300 saatlik içerik çıkıyor ki daha sonrasında yine kasmaya ve güçlenmeye devam edebilirsiniz. tabiki de bunu ek paketlerle yapmak daha eğlenceli oluyor ki bunun da en mantıklı yöntemi eso plus dediğimiz aylık şuan 42 tl karşılığında bütin ekstra içeriklere ve oyun içinde harcamanız için verilen 45 tl değerindeki 1650 cp. yani başta pahalı gelse de oyunun kendi içersindeki fiyat dengelerine göre oldukça karlı bir yöntem. o yüzden benim bu oyuna en az 300-400 tl harcamam lazım yoksa bir bok yapamam diye bir durum yok. steamde sık sık indirime giriyor ya da internette 45-46 tl bandında sürekli bulunan base game’i size yüzlerce saat eğlenceli bir oyun vaad ediyor.

    evet oyunu satın alma aşamasında karşılaşacağınız problemleri çözdükten sonra gelelim karakter oluşturma ekranına. skyrim’den daha az ama yine de tatmin edecek bir ırk yelpazesi var. ırk yelpazesinin az olmasındaki ana sebep karakterin ırka bağlı kalmaması ve sizin hayal gücünüze bağlı olarak karakteri şekillendirebiliyor olmanız olsa gerek. bu kısma ayrıntılı bir şekilde girip ger ırkı ayrı ayrı anlatmayacağım. ama şunu belirtmekte fayda var, eğer pvp’de güçlü olmak istiyorsanız güncel metada(evet meta var ve güçlü ırklar, classlar ve gearlar yılda yaklaşık 2-3 kere değişime uğruyor ki oyunu diri tutması açısından faydalı) en güçlü ırk/class’lar şöyle;
    1- magicka sorcerer
    2- stamina deagonknight
    3- stamina necromancer
    bu olay kişiden kişiye çok değişen bi durum çünkü oyunda çok fazla mekanik var ve her karakterin güçlü olduğu bir senaryo oluşabiliyor. ancak usta oyuncuların genel tercihi, rehberler ve videolardaki genel kanaat şuan bu yönde. bu güç dengesini bilmeniz önemli çünkü amacını cyrodiil( bu eso’nun açık ara farkla en sevdiğim kısmı sonra geleceğiz) safhasına geldiğinizde hasar yerine oksijen attığınızı fark ettiğinizde yaşadığınız hayal kırıklığı size oyunu bıraktırabilir. bu ırklar, setler, nasıl kasılır gibi sorularınıza cevap bulabilmek içinalcasthq sizin için altın değerinde bir site olacaktır.

    karakterimizi de seçtik ve oynamaya başladık. işte burası oyunun en kritik kısmı. seven burada sevip yüzlerce saat oynar sevmeyen de o anda bırakır. çünkü en başta da dediğim gibi eso yeni nesil bir mmorpg. yani oyunda zilyon tane özellik bi dünya bok püsür var. ilk başta oyuncular bunun içinde kaybolup ne yapacağını bilemiyor ve boş boş haritada dolaşıyor. çünkü eso’da metin2 gibi oraya git buraya git diye klasik bir sistem yok. oyuna başladıktan sonra güçlenmek için muhakkak görev yapmanız lazım. haritada boş canavar keserek kasmanız çok zor. görev sistemi de şu şekilde işliyor;
    1- main quest; burada siz emin değilim ama 5 ya da 10 lv’la ulaştıktan sonra garavel usta gibi bir hayalet sizi görev için çağırıyor(bunun tiki yok*)
    2- side quests; bunlar eso’daki onlarca bölgede bulunan rasgele görevler.
    3- zone questler; her şehrin ayrı bir main quest tarzı görevleri var, bunları yapmanız sizin için çok faydalı olacaktır.
    4- guild quests; guild’lar işe paranın bulaştığı kısım, belli guildlar (fighters guild, mages guild) ana oyunun içindeyken işinize yarayacak bazıları da (psjiic order, dark brotherhood vs.) siz para ödeyip o quest log’u açtığınızda gelecek. her guild ayrı ayrı skill line’a sahip ve size ekstra skill point verecek ki bu oyunda çok önemli.
    5- event/daily quests; etkinlik için ve günlük tekrarlanabilir görevler, yapın çok faydasını görürsünüz.

    şimdi başlangıçta bunlar arasından vardenfell’in zone questlerini yapmaya başlamak klasik ama güzel bi fikir olacaktır (ps; main ve zone quest’lerde göstergenin içinde şekiller mekiller var, düz ok değil yani). şimdi gelelim işin janjanlı kısmına; tartışılan, yıllardır iyi mi kötü mü karar verilemeyen leveling system.

    bu leveling sistemi şu şekilde işliyor. oyunda en fazla 50 seviye var ve daha sonra cp yani şampiyon puanı kasmaya başlıyorsunuz. oyundaki en üst seviye eşya 160 cp ve o zamana kadar asla eşya kasmak için para falan harcamayın dk başı lv alacaksınız zaten. seviye ve cp kasmak mesele değil ki zira oyun 160cp’den sonra başlıyor zaten tipik endgame mantığı. ben çok sevdim, en güzel yanı da cpleriniz hesap paylaşımlı yani yeni bir karakter açtığınızda 50 oluyorsunuz ve hop cpler ortak oluyor. bu arada bu cplerle de kendinizi bufflayan statlar var onları açıyorsunuz.

    leveling sistemini uzatmadan kapatıyor ve pve olayını da hızlıca özetlemek istiyorum. oyunda istemediğiniz kadar pve sistemi var. dungeon, trial, veteran dungeonlar, delveler, herkese açık dungeonlar, ejderhalar ( bunun için de para ödemeniz lazım) vs vs.. yani seç beğen al hepsi ayrı güzel hepsini yapmanın ayrı ayrı faydaları var. zaten zamanla keşfedeceksiniz hepsini.

    şimdi pvp’ye gelelim. pvp için de battlegrounds dediğimiz tipik 4v4 oyunlar var (capture the flag, deathmatch vs..). ve bir de cyrodiil var. ben bu olayı çok seviyorum çünkü çocukluk hayalimin gerçekleştiği kısım burası. 100 kişi aynı anda bir yeri ele geçirmek için taarruz yapıyor ve bunu diğer online oyuncuların savunduğu kalelere yapıyor. teoride müthiş, pratikte de müthiş. ama baştan uyarayım, burada var olabilmek için yani tek yemeden skkr çıkarabilmek için çok fırın ekmek yiyip çok da sabırlı olmanız gerekecek çünkü burası artık en iyilerin yeri. oyunda 3 tane alliance var ve bunlar cyrodiil isimli devasa bi haritada sürekli savaş halinde. siz de o alliance’ın askerisiniz yani o mapte savaşan npcler yok. internetten videolarına bakıp hemen fikir sahibi olabileceğiniz muazzam bir savaş sistemi var. oylamayla komutan seçtiğiniz, 16 kişilik gruplarla var olabildiğiniz ve deli gibi savaştığımız bir sistem.
    bitti mi? hayıır. ticaret ve crafting var daha.. demiştim bir dünya bok püsür var diye. ticaret her mmorpg’de olduğu gibi burada da para sahibi olmak için en iyi yöntem. bir ticaret guild’ı bul. ucuza al ya da sen çıkar, kar marjıyla sat. bunun için master merchant addon’u çok önemli ( addonlara sonra geleceğim).

    crafting; oyunda kendi kendinize her şeyi üretebilirsiniz ama bu uzun ve meşakatli bir süreç. bir o kadar da karışık o yüzden videolardan how to içeriklerine bakarak detaylı bir şekilde öğrenebilirsiniz. ama oyuna başladığınız gibi başlayın muhakkak.

    addons: bu kısmı da çok seviyorum. oyun size bımboş bir arayüz veriyor ve bunu siz nasıl isterseniz o şekilde düzenleyebiliyorsunuz. harita, action bar, master merchant, advanced ui ya da bandit’s userface gibi sayısız addon var. bunu yine ufak bir araştırmayla çözeceksiniz.

    özetle ambiyans, çevre olarak mükemmel ,en azından benim için. sadece haritada yürüyerek bile çok saat keyifle oynanmışımdır. uyarı, benle başlayan neredeyse herkes bıraktı çünkü karmaşık bir oyun. ama özellikle bu yazı sizin çoğu soru işaretinize cevap olacaktır ve karantina döneminde başlayıp boş vakit diye bir şey kalmasın istiyorsanız müthiş bir tercih olacaktır. sorularınız için yeşillendirmekten çekinmeyin, sağlıcakla kalın.
    edit: yazım hataları düzeltmece

  • 128 milyar dolar ile ne kadar alışveriş yapabileceğinizi gösteren bir internet sitesi.

    şurdan buyrun

    edit: ürünler arasına pudra şekerinin de eklenmesi gerektiğini söyleyenler olmuş. sonuna kadar katılıyorum.

    edit2: yeni ürünler gelmiştir...

  • premier lig'i şampiyon manchester united'ın bir puan arkasında ikinci tamamlayan; overmars'lı, bergkamp'lı henry'li arsenal'ın kupa 3'te mücadele ettiğini öğrenmemizi sağlayan büyük resmi görmüş bir fenerbahçeli hedesi.

  • röportajlarından çeşitli alıntılar:

    "bir sinema filminin yapımında kurgudan önce atılan her adım, o filmi kurgulamak adına atılmıştır."

    “oyuncularla önce genel olarak kişilikten, sonra da çekilecek sahneden konuşuruz. o sahnedeki oyun, kişiliğin genel çizgisinden farklı olabilir çünkü. sonra çekim yerindeki ilk provanın zor ânı gelir çatar. bu her zaman bir sürprizdir. konuşmaları değiştirmek, bazı düşünceleri unutmak, yenilerini bulmak gerekebilir. ama asıl anlamıyla çekime gelince, bu bir sorun değildir. asıl zor olan provalarla sahneyi istenilen kıvama getirmektir.”

    “yazarların, ressamların veya film yapımcılarının bir şey söyleme amacıyla bir yapıt meydana getirdiklerini düşünmüyorum. onların hissettikleri bir şey var ve sanatı seviyorlar; kelimeleri, boyanın kokusunu veya selüloidi veya fotoğrafları ya da oyuncularla çalışmayı. hiçbir gerçek sanatçının, kendisi öyle düşünse de hissetmediği bir şeyi yaratabileceğini düşünmüyorum.”

    “filmlerde üslupla ilgili beni özellikle etkileyecek herhangi yeni bir fikre rastlamadım. bence üslubun özgünlüğüyle ilgili kafa yormak az çok faydasız bir şeydir. yaratıcı bir zekâya sahip gerçekten özgün bir kişi eski üslupla çalışamaz, değişik bir şey yapar. diğerleri üslubu daha ziyade yerleşmiş adetler olarak düşünür ve bu adetler dâhilinde çalışmaya uğraşırlar.”

    “melodram, sonuç olarak dünyanın adil bir yer olduğunu göstermek için size, başkişileri etkileyen tüm sorunları ve felaketleri sergiler. trajedi ise, yaşamı melodramdan daha dürüst ve gerçeğe yakın bir biçimde sunmayı dener ve insanda bir pişmanlık, bir üzüntü duygusu bırakır.”

    “uyuşturucunun aslında sanatçıdan daha çok izleyiciye faydası olduğuna inanıyorum. evrenle bir olma hayali, çevredeki objelere anlam vermek, huzurun ve rahatlığın hâkim olduğu ortam, bir sanatçı için ideal durum değildir. uyuşturucu mücadeleyi, muhalefeti ve fikir ayrılığını kuvvetlendiren yaratıcı kişilikleri durgunlaştırır. sanatçı yaptığı işi aşmaya çalışmalı, kendisiyle bilinçaltı arasına herhangi bir şeyin etki etmesini engellemeli. beni lsd karşıtı yapan şeylerden birisi de, lsd kullandığını bildiğim kişilerin hepsinin gerçekten ilginç ve insanı harekete geçiren şeylerle, uyuşturucunun sebep olduğu evrensel mutluluk arasındaki farkı ayırt edemeyecek kadar aciz olmasıdır. tamamen yeteneklerini kaybetmiş ve hayatın insanı en çok mutlu eden yanlarıyla bağlarını kesmiş gibi görünüyorlar. belki de her şey güzel olduğunda, hiçbir şey güzel değildir.”

    (barry lyndon hakkında) “film için yalnızca 18. yy müziği kullanmayı düşünmüştüm. evimde, bu yüzyılın tüm müziğine sahibim, uzunçalarlarda. ne yazık ki, tüm bu müzik içinde aşkın sıcaklığını, ihtirasını yansıtan hiçbir şey bulamadım. böylece birkaç yıllık bir aldatmaca yaparak, aşk sahneleri için ‘shubert’in ‘trio’sunu kullandım. 1814’lere doğru yazılmıştı bu eser. tümüyle romantik olmaksızın, trajik bir romantizm etkisi taşıyordu.”

    “çok fazla tekrar yaptırıyorsam, hiç kuşkusuz bu durumlarda oyuncular repliklerini yeterince iyi bilmedikleri içindir. bir oyuncu bir şeyi bir defada yapabilmelidir; eğer repliklerini ancak onları söyleyebilecek kadar öğrenmişse, sahnenin duygularını aktarmakta sorunlar yaşar. duygusal yanı güçlü bir sahnede, çekimi fazla plana bölmemek en iyi yoldur; tek planda çekmek, oyuncunun duygunun devamlılığını sağlamasına imkân verir. çoğu oyuncu en iyi performansı bir iki defadan fazla yakalayamaz.”

    "tanrı fikri bütünüyle mantıksızdır."

    “beyanat vermeyi sevmem. insan, niyetleri üstüne esprili ve parlak bir özet verme zorunluluğu duyar. ya da üslubundan veya tekniğinden söz etmek zorunluluğu... oysa bunu çok iyi yapan eleştirmenler var. söyledikleri sizin yapmak istediğinizle ilişkili olmasa bile! barry lyndon eleştirmenleri şaşırttı. çünkü film üstüne konuşmaktansa film çevresinde konuşmaya vesile oluşturan çağdaş sosyal sorunlardan söz etmiyordu. dr. strangelove’da (dr. garipaşk) nükleer savaştan, 2001: a space odyssey’de (2001: uzay macerası) dünya ötesi zekâlardan, a clockwork orange’da (otomatik portakal) geleceğin toplumsal yapısından veya şiddetten bahsedildiği gibi.”

    "hiçbir sanatçının, hatta kendisi öyle sansa bile, didaktik bir tavırla yarattığını sanmıyorum."

    "charlie chaplin’in çekimleri kesinlikle sinematografik değildi, ama çektiği şeyler olağanüstüydü; ekranda harika şeyler olup bitiyordu. sergei eisenstein sahte ve yapay şeyleri çekiyordu; ama bunlar sinematografik açıdan mükemmeldi. elbette bu iki yönetmenin çekim tarzını birleştirmeyi başarırsanız, en iyi filmi yapmış olursunuz."

    "yirminci yüzyılın insanı, bilinmeyen bir denizdeki dümensiz bir teknede başıboş, bir kenara atılmış gibidir. yaşamın anlamsızlığı, onu kendi anlamını yaratmaya yönlendirir. eğer bu yazılabilir ve düşünülebilirse, film de yapılabilir."

    "film çekmenin görsellikle ilgili tarafı bana hep en kolayı gibi gelmiştir; zaten bu yüzden görselliği öykü ve hareketlerden sonraki bir iş olarak ele almaya özen gösteririm."

    (the shining hakkında) "jack otele geldiğinde psikolojik olarak otelin cinayet arzusunu yerine getirmeye hazır durumda. kızgınlığının ve hüsranının tamamen kontrol edilemez hale gelmesine çok az kalmış. bir yazar olarak başarısız. hor gördüğü bir kadınla evli. otelin güçlü kötücüllüğünün merhametine kalınca, karanlık rolünü hemen üstleniyor."

    "yorumların çekişmelerini düşünmem, her zaman en iyisi filmin kendisinin konuşmasıdır."

    "20. yy. sanatının en büyük yanlışlarından birisinin ne pahasına olursa olsun özgün olma çabası olduğunu sanıyorum. beethoven gibi büyük yenilikçiler bile daha önceki sanattan tümüyle koparmıyorlardı kendilerini. yenilemek, geçmişi terk etmeden ileri gitmek olmalıdır."

    “kamerayı, sahneyi prova ederken düşünmemek genellikle en doğrusudur; tersi durum sahnenin bir bütün olarak etkileyiciliğini zedeler.”

    "evren bize tanrısal görünen bir düzenin zekasıyla dolu olmasaydı şaşırırdım. sadece bizim galaksimizde yaklaşık 100 milyar yıldız ve görünebilir evrende yaklaşık 100 milyar daha galaksi var. bu yüzden evrende bizden binlerce ya da milyonlarca yıl daha gelişmiş olan zeki canlıların yaşadığı milyarlarca gezegen varmış gibi görünmektedir. insanların -evrenin kronolojisi içerisinde bir mikrosaniye kadar kısa bir süre olarak kabul edilebilecek- birkaç bin yıl içerisinde gerçekleştirdiği büyük teknolojik atılımları düşünecek olursanız, bu kadar eski yaşam formlarının evrimsel gelişimini hayal edebiliyor musunuz? en iyi ihtimalle zihinler için kırılgan birer kabuk vazifesi gören biyolojik varlıklar olmaktan çıkıp ölümsüz makinelere dönüşmüş olabilirler ve ardından, bilinemeyen, sonsuzluk kadar uzun bir süre içerisinde, saf enerji ve ruha dönüşmüş varlıklar olarak maddi kozalarından çıkmış olabilirler. potansiyelleri sınırsız ve zekaları insanların idrak bile edemeyeceği seviyede olabilir."

    “perde büyülü bir dünyadır. öyle bir gücü vardır ki, duyguları başka hiçbir sanat formunun yanına bile yaklaşamayacağı bir şekilde ortaya çıkarır.”

    “insanın hayvani ve vahşi doğasıyla ilgileniyorum; çünkü bu onun gerçekçi bir portresidir.”

    “bir film yapımcısının, eline bir parça kâğıt alan bir roman yazarı kadar özgürlüğü vardır.”

    “eğer bir şey yazılabiliyor veya düşünülebiliyorsa, filme çekilebilir.”

    “hayatın anlamsızlığı, insanı kendi anlamlarını yaratmaya zorlar.”

    “okulda bulunduğum süre boyunca hiçbir şey öğrenmedim ve 19 yaşıma kadar kendi isteğimle bir kitap okumadım.”

    “belki saçma gelecek ama genç yönetmenlere önereceğim şey ellerine bir kamera ve film alıp herhangi bir konuda film çekmeleridir.”

    “genellikle elinizdeki malzeme çok değerli ve heyecan verici ise filmi nasıl çekeceğinizin önemi yoktur; asıl zor olan neyin çekileceğidir.”

    “bence okullarda yapılan en büyük yanlış, çocukları korkuyla motive ederek bir şey öğretmeye çalışmaktır. not alma korkusu, sınıfta kalma korkusu gibi. bir konuya ilgi duyarak öğrenmek ile korku ile bir şeyi öğrenmek arasında nükleer bir patlama ile bir kıvılcım kadar fark vardır.”

    “suçlulara ve sanatçılara karşı garip bir zaafım var. her ikisi de hayatı olduğu gibi kabul etmiyor. her hazin hikâye, gerçek hayattaki olaylarla çelişki içinde olmalı.”

    “hiçbir zaman tek bir film ile olağanüstü bir başarı kazanmadım. benim şöhretim yavaş yavaş oluştu. şimdi bana, başarılı bir yönetmen olduğumu ve birçok kişinin benim hakkımda iyi şeyler söylediğini söyleyebilirsiniz. ama aslına bakarsanız hiçbir filmim tamamen pozitif eleştiriler almadı ve gişede çok büyük hâsılatlar elde etmedi.”

    “aklıma film yapma düşüncesini getiren şey, bir sürü berbat film izlemiş olmamdı. sinemada oturup şöyle düşünüyordum: ‘filmler hakkında pek fazla bir şey bilmiyorum; ama bundan daha iyi bir film yapabileceğime eminim.”

    james joyce’un olağanüstü güzel bir tümcesi var: ‘kaza, keşfe doğru giden yoldur.’ der. eğer bir rastlantı sonucu bulunan bir şeyi kullanmayı bilirseniz, bu yaptığınıza bir boyut ekleyecektir. filmlerin birçoğu futbol maçlarına benzer. bir genel taktik vardır. ama topun düştüğü yer ve oyuncuların o anda bulundukları noktalar, kullanabilirseniz daha iyi oynamanızı sağlar.”

    “kendimi biraz iz üstündeki dedektiflere benzetiyorum. örneğin barry lyndon için gerek duyabileceğimiz tüm bilgileri toplayan bir katalog sistemi kurdum. o dönem tablolarını el altında bulundurmak için piyasada satılan tüm sanat kitaplarını bir araya getirdim. giysilerin tümü bu tablolardan kopya edildi. çekime geçmeden önce gerçek anlamda hazırlığımız bir yıl aldı. öyle sanıyorum ki sinema, anlattığı öyküye inandırmak zorundadır.”

    “birçok insanın normal görünmek için gerçek olmayan bir dizi pozlar verdiği, bir tür gri hiçliği kabul ettiği bu dünyada, suçlu ve asker en azından bir şeye karşı ya da bir şeye taraf olma meziyetini gösteriyor. kimin daha fazla fesatla uğraştığını söylemek zor --suçlu, asker veya biz.”

    "bir film kurgudan ziyade daha çok müziğe benzer -ya da benzemelidir. ruhsal durumların ya da duyguların birbiri ardına ilerlemesi olmalıdır. duygunun gerisinde yatan konu, anlam, hepsi sonradan gelir."

    edit: imla

  • okulda bir arkadaş anlatmıştı böyle bir yöntemi. kız epey bir güzel. eleman çekingen bir fotoğraf öğrencisi. kızın uzaktan fotoğraflarını çekiyor. bunun için ciddi bir mesai harcıyor.
    günlerce, haftalarca kızın yolunu gözlüyor.
    bazen kar yağıyor, sırf onun beyazlar içinde bir kardelen gibi yükseldiği bir kare için bekliyor.
    bazen yağmur, fırtına hiç dinmiyor, eleman yılmadan bekliyor...
    en sonunda kızın çok güzel bir karesini yakalıyor. çok doğal ve kızın tüm güzelliği, fotoğrafa yansımış... eleman o kareyi çerçevelettirip hediye paketi yapıyor.
    kız bir gün okulda yürürken, tüm cesaretini topluyor ve karşısına çıkıyor.
    şaşıran kızla hiç konuşmadan elindeki paketi veriyor.
    kız paketi açıyor, kendi fotoğrafına bakıyor...
    bir süre sonra kız hüngür hüngür ağlamaya başlıyor.
    "hiç kimse benim için böyle bir şey yapmadı" diyor...
    olayı dinleyenler, heyecanla soruyor;
    ee peki sonra, eleman kızla sevgili oldu mu?
    anlatıcı yanıt veriyor...
    bizim eleman çok çirkindi laa, kız kabul etmemiş...

    kıssadan hisse: önemli olan yarışmaktı...

    oha: 500 küsür favori ve 2015'in en beğenilen entry'lerinden biri olmuş. emeği geçenlere sevgiler.

  • tff buna ceza verirse onların a.q. kırmızı bile skandal.

    not: alex

    edit: josef'e verdiği cezanın 50 katını kendine kesin maçın güvenliğini sağlayamayan organizasyon mu olur a.q.

  • pitbullun sahibi 20li yaşlarında dövmeli bir delikanlıydı; kanı kaynıyordu. birden dudaklarına yapıştım, senin de istediğini biliyorum dedim.

  • fenalık geçiren kıza geçmiş olsun ama içindeki diğer 253 yolcuya daha bi geçmiş olsun. hani uçak 7 saat istanbul üzerinde tur atacağına kuzey kutbuna ne biliyim en azından bir svalbard’a falan gidip gelseydi keşke yani empati yapıyorum 7 saat boyunca devasa bi tenekenin içinde sürekli bağcılar, gaziosmanpaşa esenler manzarasına tepeden maruz kalıyorsun..ne zor bi imtihan. uçaktaki yolcuların hepsi ekmeğe falan bastı herhalde kuran yırttılar başka açıklaması yok. geçmiş olsun yine.

  • ingilizcem pek fena değildir. yurtdışında kalmadan getirilebilecek en iyi seviyeye getirdim diyebilirim.

    bir japon firmasıyla yaptığım görüşmede bunu söylemeden direk ingilizce olarak bir iş gününüzü anlatabilir misiniz dedi kadın.

    nedendir bilmem hiç es vermeden,
    i usually get up early dedim. sonra bi gülme geldi bana ki anlatamam. sustum, sıktım kendimi ama dayanamıyorum artık, o gırtlaktan gelen garip sesleri yapmaya başladım sonra da koyverdim kahkayı ama gözümden yaş geliyor artık görmeniz lazım. kadın zaten kleopatra'nın mumyası gibi böyle siyah küt saçlı ve yaşlı öylece bana bakıyor ifadesini bozmadan.

    neyse yatıştım, kusura bakmayın devam edemeyeceğim dedim ve terkettim odayı.