• kanca prostetikli, yüzü war paintli, telli kriket sopasıyla adam döven bir abla...
    sırtında katanayla muharebeye giden ingiliz askeri...
    tek elle rambo gibi mg42 kullanan karakter...

    ortamlarda ikinci dünya savaşı dersiniz kim bilecek aq?
  • trailerdan anladığım kadarıyla politik doğruculuk illetinden payını almış oyun. bakın ikinci dünya savaşında ön cephelerde kadınlar savaşmadı, veya kadın kovboylar yoktu vahşı batıda terör estiren. bunu söylemek cinsiyetçilik değil o günün sosyolojik yapısını anlatmak hepsi bu. şimdi siz feministlere yaranmak için tarihe tecavüz edip korsan elli badass kadın karakter koydunuz da ne oldu? tarih sizin bu günün değerlerine göre çarpıtabileceğiniz bir şey mi? bunun adı ilericilik mi?
  • samuray kılıçlı, disabled, strong female figure'a sahip oyun. on tane içkiyi karıştırıp yatakta kusmamaya çalışıyor gibiyim şuan. allah kahretsin sizi alt tarafı nazilerle rusların birbirini parçaladığı oyun yapacaktınız. beceriksiz herifler. yanarım da 10 yıldır call of duty world at war'ın üstüne çıkan bir ikinci dünya savaşı oynu çıkmamasına yanarım.
  • (bkz: abi bu ne ya?)

    battlefield serisi sjwlerin ıslak rüyalarını gerçeğe çevirmeye devam ediyor. bf1'de cepheye kadın sniper sürdüler bir şey demedik, ulan amına koyim 2 dünya savaşı konseptli oyunda tek kollu kadın sopayla nazi kafası patlatıyor. sizin yapacağınız işi sikeyim. bf4'e devam.
  • şu oyunun da grafiğine laf etmezsin be kardeşim. very lowda patataes grafiklerle mi oynuyorsunuz anlamıyorum ki?
    adam bir de cod 2 grafiği demiş. vay arkadaş ya.

    edit: şimdi very lowda ve 640*480 çözünürlükte oynadım, yine de cod2 grafiğine dönüşmedi oyun. *
  • arkadaşlar çok büyük bir battlefield fanı olarak şunu söylemek istiyorum, bu ne anasını satayım? böyle battlefield mı olur? fortnite tarzı öğelerle oyuna bir şeyler kattıklarını düşünüp renkli bir hava yaratmışlar oyunda. ayrıca sjwlerin bu oyuna bu denli etki etmesini beklemezdim, en beğenmediğim battefield reveal trailerı bu kesinlikle.

    tek beğendiğim nokta premium pass'in kalkması ve oyuna zamanla tüm oyunculara açık olacak şekilde yeni senaryolar ve içerikler eklenecek olması oldu. dlc sistemi de kalmış sanırsam.

    özet: ikinci dünya savaşı oyunu yapalım ama modaya da uyalım oyunu.

    edit: ayrıntılı bilgi.
  • tüm hafta sonu boyunca ps4 pro versiyonunu oynadım.

    hem single hemde multi modlarını deneyimledim.

    ve anladım ki biz eski nesil dinozor oyuncu tayfasıyla, yeni nesil oyuncular arasındaki makas iyice açılmış.

    oyunda öyle bir hız ve kaos var ki, ne oluyo ne bitiyo ateş nerden geliyo, falan derken ne olduğunu anlamadan pat ölüyorsun.

    ilk önce single player modunu açtım, bildiğin yarrak gibi. sanki arkandan kovalayan varmış gibi ordan oraya koşturup bam güm pata küte bitiriverdik.

    (bu bahsettiğim hız sadece çatışma anlarında değil, gizlilik gerektiren bölümleri bile sanki bir 100 metre koşucusu gibi oynuyoruz)

    neyse dedim olm bu multi ağırlıklı oyun. single versiyonundan ne bekliyosun ki? gir multiye tadını çıkar.

    abi açtım multiyi. hani single versiyonuna hızlı demiştim ya halt etmişim.

    koca koca haritalarda sanki herşey x4 hızlıymış gibi. sürekli ordan oraya koşturan, zıplayan, milletin birbirine zıplaya zıplaya bazuka attığı, sürekli biyerlere yağan bombalarla milletin birbirine hoplaya hoplaya ateş ettiği bi oyun.

    adamlar müthiş grafiklerle harika savaş alanları yaratmış ama bunların hiçbirinin tadını çıkaramıyorsun ki.

    herşey kill almak ve puan kazanmak üzerine kurulu.

    müsabaka başlıyor, herkes çılgın gibi koşuyor, çatışma alanına vardığında bir anda yaşanan müthiş bir kaos, bazen 2-3 kişi öldürüyorsun bazen daha dakkasında vuruluyorsun. vurulursan tekrar başla yine aynı şeyler.

    zevklimi lan bu şimdi?

    bu oyunda 2. dünya savaşı teması neden varki? oyundaki hiçbirşey 2. dünya savaşına uygun değil.

    bazukayla uçak düşürenlermi dersin.
    hoplaya hoplaya sniper la arka arkaya adam vuranlarmı dersin.
    bildiğin jip le düşmanın arasına dalıp ezerek gidenlermi dersin. saçma sapan şeylerle dolu bir oyun bu.

    oyundaki amaç 2. dünya savaşına uygun bi çatışma yaşamak değil. hızlı olmak, kill almak, xp toplamak üzerine kurulu.

    bir örnek vermek gerekirse, battlefield 4 - 1 - 5.
    bu üç oyunun geçtiği tarihler arasında 100 yıllık bir zaman dilimi var, 3 oyunda da birbiriyle alakası olmayan silahlar ve araçlar var ama üçünde de aynı şiddette aynı hızda ve aynı yoğunlukta çatışmalar oluyor. lan olm 1. dünya savaşında kullanılan silahlarla. bf4 te kullanılan modern silahlar aynı şiddette çatışma hissiyatı yaratırmı ya?

    ama işte dediğim gibi, yeni nesilin bunları umursadığı yok. tek derdi daha fazla kill almak okadar.
  • the last tiger son story görevi olarak duyurulmuş olsa da yeni yılda bir görev seti daha ekleneceği söylentileri var. 140 kilo, trans, lezbiyen ve tekerlekli sandalyeli bir hintli olarak oynayacakmışız.
  • bf4 ve bf1 den sonra cıvıl cıvıl kımbıl kımbıl kısacası call of duty gibi duran oyun. trailer a bakarsak eski oyunlardan çok arcade oyuna benziyor. bir ara far cry 5 mi izliyorum diye düşünmedim değil.
  • gelmiş geçmiş en yenilikçi, hiçbir şekilde eski oyunlara benzemeyerek serinin en yaratıcı oyunu olacak. kapaktaki gördüğüm, rus olduğunu düşündüğüm askerle heyecanlansam da robot kollu, saçma kadından da bir o kadar rahatsız oldum. her neyse, oyuna ön yargı ile yaklaşmadan önce yazacağım yenilikleri okumanızı öneririm. seriyi seven kimsenin bunlara karşı olması imkânsız.

    • season pass olmayacak ve bu harika.

    • oyun başlangıçta fransa, norveç, rotterdam ve kuzey afrika çölüne sahip olacak. savaş hikayelerinden birisi norveç'teki yaşanmış nazilere karşı bir kadının ailesini korumasını anlatırken çok yüksek ihtimalle fransa'da ise paraşütcü bir amerikan askerinin hikayesi işlenecek. henüz diğer hikayeler tam bilinmiyor.

    • combined arms isimli coop modu var ve fragman biraz buna önem verdi.

    • artık bayrakladın olduğu bölgelere bir şeyler inşaa edilebilecek. siper kazmak, tank durduran demirlerden koymak, kum torbalarından siper yaratmak gibi. support sınıfı ise ofansif ve defansif anlamda top, makimeli tüfek ve benzeri gibi daha farklı şeyler inşaa edebilecek.
    support ayrıca diğer sınıfların inşaa edebileceği şeyleri de çok daha hızlı yapacak.

    • artık sağlık kutularımız var ve can belirli bir yere kadar doluyor ve yakınınızda bir sıhhiyeci yoksa, maksimum puana kadar kendini yenileyemecek. daha akıllı oynanması gerekecek.

    • fiziksel etkileşimler - artık her hareket sonrası oyuncunun o yönde etkileşime geçmesi gerekiyor. bir yerden can almak istiyorsak, sağlık çantasının yanında durmak değil içinden sağlık paketi almak gerekiyor.

    • artık spotta o bölgeye bakarak, radarda, mini haritada ezbere yerini bilmekle olmuyor. spot olunsa bile sadece o bölgede düşman olduğunu biliyorsunuz ve dikkatle bakıp kendiniz anlamalısınız.

    • artık çok fazma mermi ile doğulmuyor. kurşununuz bir iki çatışma sonrası bitecek ve cesetlerden mermi toplayacak veya mermi çantası arayacağız. hepsi yine fiziksel etkileşim gerektirecek.

    • artık diriltmek için iğne vurmak yetmiyor. tamamı ile animasyonu var, bunu yaparken karakterin yüzündeki animasyonları görebileceksiniz. customization çok daha anlamlı olacak.

    • artık animasyonlar birkaç saniye süreceğinden yerde yatan kişileri diriltmek için bir yere sürükleyebileceğiz.

    • eğer aynı squad içinde iseniz, medic olmasa dahi herhangi bir sınıf sizi diriltebilecek ama sağlık kapasitesi tam dolu olmayacak ve diriltme işlemi daha uzun sürecek.

    • yerde yaralı yatarken, medic'den yardım isteyebilme özelliği olacak.

    • cesetlerin fiziği olacak, ölümler etraftaki nesneleri etkiliyor. çimlerin ezilmesi bile buna dahil.

    • silah oynanışı tamamı ile değişti.

    • artık öylesine sabit bir tepme yok. her silahın kendine özgü, zamanla uzmanlaşılan tepmesi olacak.

    • bipodlar artık çok daha kolay kuruluyor.

    • artık duvarlar, metaller ve ahşaplardan kurşun delinmesi var.

    • artık koşma biraz daha yavaş ve ileri, geri sağa veya sola sıçranabiliyor. bunu yaptıktan sonra karakterin afallama süresi olacak ve suistimal edilmemesi için karakterin hemen ateş edebilme durumu yok. daha çok hayatta kalmak için kullanılacak.

    • eğilirken hızlı depar yapılabilecek.

    • fragmandaki gibi küçük bir sağlık puanı kaybederek pencerelerden direk camı kırarak komanda sıçrayışı ile atlayabileceğiz.

    • bombaları yakalayıp, geri fırlatıp üstüne havada vurabileceğiz.

    • bombalar eskisine göre çok daha az yeniden doldurulacak.

    • araçlar üstüne sağlık ve mermi kutusu gibi şeyler bağlayabilecek, bir takım silahlar inşaa edebileceğiz. supportlar dilediklere yere uygunsa havayı vurabilecek ekipmanlar inşaa edebilecek.

    • içeri mekanlarda olan patlamalar dısa vurabilecekken dıştaki ise içine doğru patlama etkisi gösterecek. kapalı ve açık mekanlarda meydana gelen patlamaların farkı olacak.

    • tank sürerek artık binaları, duvarları kırmak daha zora olacak. önce çatlayacak ve sonra kırılacak. vurma hızına göre bunlar farklılık gösterecek.

    • oyunda maça girdiğimiz an hemen bir squad'a atanacağız. oyun takım halinde oynanmasına özen gösteriyor. battle royale modu olmayacak.

    • yeni squad içi doğma sistemi var. artık üçüncü şahıs kamerasında doğmadan önce arkadaşlarımızın ne yaptığını görebileceğiz. taktiksel haritaya göre bu doğmaların çok daha seri olacak o yüzden bir squad'ı ortadan kaldırmak çok önemli aynı şekikde hayatta kalan son kişi olmanın da daha büyük önemi var.

    • artık mangalar(nedense manga demek henüz aklıma geldi :() puan biriktirebilecek ve bu puanlar oyun kaderine etki edebiliyor. sadece manga liderinin kullanabileceği biraz call of duty scorestreakleri mantığında işliyor.

    • manga desteklerinde bir bölgeye lider fragmanda olduğu gibi v1 veya jb2 roketi çağıbilecek. mermi ve sağlık desteği, ağır silahlar, bir bölgeye sis bombası topçu ateşi sağlamak veya manga için sturm tiger/churchill tankı gibi desteklerde bulunabilecek.

    • elit sınıf ve behemothlar yok.

    • büyük çaptaki, ölümcül olmayam patlamalar oyuncuyu ters yöne doğru yere düşürecek veya itecek.

    • bf1deki sınıflar yine aynı isimde devam ediyor.

    • askerlerin görünümü değiştirilebilecek. yüzü, cinsiyeti, yüz boyası, aksesuarı, sakalı gibi. (umarım kocaman takımın tamamen kadın olduğu oyunlar olmaz)

    • askere özel sınıf geliştirmeleri olacak. bir assault anti piyade mi anti tank üstüne mi yoksa melez mi bunun üstüne özelliklere sahip olabilecek. örneğin recon paratrooper'in susturuculu smgsi olacak ve düşman hattına daha kolay sızabilecek. duyulmayan adımları olurken, bıçak fırlatabilecek.

    • geliştirme ağacında çeviklik, zırh gibi geliştirilebilir özellikler olacak.

    • bir sınıfı oynadıkça, o sınıfla ilgili daha fazla özellikler açılacak.

    • grand operations modu geliyor. savaş artık dört gün sürecek. örneğin ilk gün paraşütle bir yere saldırırken ikinci gün takımca savunacağız. her gün hava koşulu değişebilecek. gece gündüz farkı da olabileceği söyleniyor. üçüncü gün farklı bir haritada artık iki ordu da yıpranmış, daha az mühimmat ile olabilirken dördüncü gün son direniş olacak ve o gün herkesin bir ölüm hakkı olacak. ölen kişinin takımını izlemesi, kazanmasını istemesi daha heyecanlı olacak. taktiksellik ve dikkat artacak.
hesabın var mı? giriş yap