• firdevs : ne oluyor sana ? neyin var ? ne bu surat ? en mutlu günümde yaptığına bak.

    bihter : bu işi bozacaksın anne. behlül ile nihal’in arasını sen yaptın, sen bozacaksın.

    firdevs : ne diyorsun ? kendine gel.

    bihter : senin yüzünden başladı her şey. sen soktun behlül’ün aklına nihal’i. adnan’a da sen empoze ettin bu evliliği. o kadar uzadı oyunun, gerçek olmak üzere. artık buna dur demenin zamanı geldi.

    firdevs : neden ? herkes halinden memnun. çocuklar mutlu.

    bihter : yeter. inatlaşma benimle. ne yap et, engel ol evlenmelerine.

    firdevs : ya niye böyle bir şey yapayım ki ?

    bihter : sen de biliyorsun evlenmeleri imkansız.

    firdevs : evlenmeleri için bir sürü sebep var ; ayrılmaları için sebep yok ama. durup durup niye böyle bir tepki verdin ? anlayamadım ben.

    bihter : bak her şeyi göze aldım. sen yapmazsan ben yapacağım.

    firdevs : gücün yeter mi artık ?

    bihter : sen engel olmazsan behlül’le ilişkimizi söyleyeceğim adnan’a.

    firdevs : sonunda itiraf ettin, ha ?

    bihter : inan yaparım bunu. hiç şaşırmaz. sonuçta firdevs hanım’ın kızı olduğumu biliyor o da.

    firdevs : terbiyesizlik etme, kendine gel. nasıl konuşuyorsun benimle?

    bihter : senden aldığım terbiyeyi inkar etmiyorum işte. sen de söylemiyor muydun hep sen benim kızımsın diye ? buyum işte. senin kızınım. ben de kocamı aldattım.

    firdevs : kes sesini, kes!

    bihter : biliyordun başından beri. sırf benim canımı yakmak için yakınlaştırdın onları. sırf bana acı çektirmek için.

    firdevs : senin evliliğini kurtardım ben, aptal!

    bihter : ben adnan’dan bu sebeple ayrılırsam sen de o yüzüğü parmağından çıkarmak zorunda kalacaksın, unutma.

    firdevs : bana şantaj mı yapıyorsun ? artık onlara kimse engel olamaz. birbirlerini seviyorlar görmüyor musun ?

    bihter : asıl bunun için boz diyorum sana, bunun için! ölüyorum, anlasana! gözlerimin önünde birbirlerini seviyorlar. ben işkenceler içinde kıvranırken, onların mutluluğundan ölüyorum. anne ben ölüyorum, yardım et.
    *********

    sensiz bu kaçıncı yıl!
    üşüyoruz bihter reyis...
    üşüyoruz, anlasana!!!
  • sen o kadar güzel yüze, fiziğe sahip ol, sonra da git öl. bihter'in ölüşüyle beraber aklıma bakım sahneleri geliyor. mesela bu göz çevresi kremi sürüyordu, kırışmasın diye. o vücut kremleri vs. o kadar yıl uğraştın, sürdün ettin, yaşlanınca kırışmamak için. sonra gencecik yaşta...

    neyse, bihter niye intihar ettin salak mısın kızım diyenler şu kadını bi' anlamadı valla ona yanıyorum. behlül mezar başında ben seni hep sevdim diye ağladı ama, eğer gerçekten sevseydi asla nihalle evlenmeyi düşünemezdi. illa ki bir yolunu bulup kaçmaya çalışırdı, bihter'i bırakıp uzaklara gidemezdi. bihter de son ana kadar bekledi, vazgeçecek diye. baktı ki behlül evlenmeye niyetli, anladı ki behlül kendisini sevmiyor. o zaman aşk acısı da eklendi kalbine, tabi gururu da kırılmıştı çünkü behlül öküzü resmen oynamış oldu kadınla. sevişti, takıldı, sonra da nihalle evlenip yurtdışına gidecekti, mis gibi bir hayatı olacaktı. yatlar, katlar, holding. nihali mutlu ettiğini düşünerek vicdan azabını da azaltacaktı yıllar geçtikçe. sıfırlayacaktı her şeyi aklınca. ama benim aslan bihter'im buna izin vermedi. sıktı kalbine. hem aşk acısına son vermiş oldu, hem de kimseye laf anlatıp yüzleşme derdi kalmamış oldu.

    severiz bihter'i. kocasını aldattı ama kafa kadındı.
  • ölümünün 10. yılında saygıyla andığımız türk televizyon tarihinin giydikleri, taktıkları, yaptıkları, söyledikleriyle en ikonik karakteri.

    “tabi siz anneleri tarafından size emanet edilen çocuklara her bakımdan yetersiz gördüğünüz bir kadının annelik etmesine şiddetle karşısınız ama.”

    “siz bana istemeden ya da isteyerek herhangi bir zarar veremezsiniz matmazel. bu konuda içiniz rahat olsun.”

    “salak mısın cemile?”

    “yalancılara, korkaklara inanmamam gerektiğini öğrendim. kendi çıkarları için yer yüzünü çekip aldılar ayaklarımın altından. hiç yaşamamış olmayı dilerdim bu seneyi. unutana kadar acıyla, nefretle hatırlayacağım.”

    “bihter ziyagil’in ben. firdevs yöreoğlu’nun kızıyım. kimse ayaklarının altına alamaz beni, kimse canımı acıtamaz.”

    “hilmi önal’ın pısırık oğluyla evlisin! mutluluktan dört köşesindir herhalde.”

    “kokumu eve mi sıkmışlar? belki de yatağa yastığa? bu kadarı yetti mi seni aldattığımı düşünmen için? evden içki bardağı mı getirmişler, ne yapmışlar? daha azına da inanırdın belki.”

    "sessizce çıkıp gideyim hayatından öyle mi? bütün olanların yükü altında tek başıma ezileyim. sen de amcanın imkanlarından faydalanıp nihalciğinle mutluluk oyunları oyna. firdevs hanımın kızı buna müsaade eder mi?"

    “senin cesaretsizliğin yüzünden bu onursuzluğa katlanan kadınım ben.”

    “korkma kendime bir şey yapacak değilim. hem de behlül için.”

    “firdevs hanım’ın kızı konuşuyor. sıkıcı evliliğimin oyuncağına mesajımdır. seni sevmedim doğru. benim için tutkuydun sadece, olmasını istediğim yerdeydin. bu kez söz tamamen çıkıyorum hayatından. tüm izlerini sildim.”

    “senin behlül olduğunu unutmuşum.”

    “beni tanıyorsan, ben kendimi tanıyorsam... ben bihter’sem eğer, bu evlilik olmayacak.”

    “ben adnan’ı seviyorum hiç değilse, sen nihal’i sevmiyorsun. yazık sana!”

    “özlediğini biliyorum. beni adnan’ın yanında gördükçe, onun yatağında olduğumu düşündükçe kahroluyorsun. sana bu seneki hediyem bu olsun. ömür boyu uzaktan bakacaksın bana.”

    “gayet iyiyim ben. teselliye ihtiyacım yok benim. şimdi dinleneceğim. güzelleşeceğim yarın için. üvey kızım evleniyor. kocamın yanındaki yerimi alacağım yarın. çok güzel olacağım. yüzümde en sahici gülümsememle onların mutluluğunu alkışlayacağım. anne nasıl dayanacağım?”

    “asıl bunun için boz diyorum sana, bunun için! ölüyorum anlasana! gözlerimin önünde birbirlerini seviyorlar. ben işkenceler içinde kıvranırken onların mutluluğundan ölüyorum.”

    “peki”

    “nihal'i terk edemeyeceğin için beni terk ediyorsun. o ölmesin diye beni öldürüyorsun. nihal tek nefeste sönüverecek bir çiçek. peki ya bihter? beni kaybetmeyi göze alabiliyor musun? beni... beni... beni, beni bihter’ini?
  • --- spoiler ---
    bihter genç ve güzel bir kadındır. piyano ve ud çalmasını, fransızca ve rumca konuşmasını bilir. giydiği kıyafetler, kullandıkları kumaşlar tüm beyoğlulu ailelerin dikkatini çeker. kardeşi peyker zengin olmayan bir adamla evli, annesi ise kocasını aldaktıktan sonra kocasının bunu öğrenip kalp krizi geçirmesi üzerine dul kalmıştır. bihterin hayatındaki en büyük isteği çirkin deyip alamadığı o mücevherleri, kumaşları, ev eşyalarını satın almaktır.

    bir gün karşısına adnan bey çıkar. adnan beyin ailesi istanbul'un zengin ailelerinden biridir. bihtere dayısı adnan bey'in onla evlenmek istediğini söyler. bihter bülentin yatılı okulda okumasına, nihalin yakında evlencek olmasına ve behlulun genelde evde kalmamasına güvenerek evin tek sahibi olacağı günlerin hayalini kurar. ayrıca hiçbir zaman alamayacağı şeyleri alacak, para sıkıntısı çekmeyecek ve mutlu olacaktır. adnan beyle bihter evlenir. bihter ilk başta nihalle yakınlık kurmaya, arkadaş olmaya çalışır ama nihal dışarıda ona çok iyi davranmaktayken evde onu görmezden gelmektedir. bir yıl sonunda bihter koskocaman konakta hiçkimseyle konuşamamakta, yakınlık kuramamaktadır. sadece evdeki küçük bülent onla birlikte gülmektedir fakat bihter onla konuştuğu için evdekilerin bülente kızmasından korkar ve onla bile yakın olamaz. bihter evde çok yalnızdır.
    kocası adnan bey onu tutkuyla sevmemekte, evde babaca bir ilgi gösterip yatak odasında ondan kadınlık vazifesi beklemektedir. bihter sevişirken hep gözlerini ve ışığı kapar, başkasının onu öptüğünü hayal eder.

    bir gece odasında yalnız kalan bihter birden hayattan ne istediğini çok iyi anlar. sevmek. sevilmek. o gece bihter aynanın karşısında soyunur. uzun ince bacaklarına, beyaz tenine, güzel göğüslerine, beline, kömür karası saçlarına, gözlerine hokka burnuna, etki dudaklarına bakar. o an aynı varlıklı biriyle evlenmedi diye kızdığı kardeşine özenir. onu tutkuyla sevecek ve onun tutkuyla sevebilceği genç bir adam ister.

    birgün behlülün odasına gider ve orda genç bir erkek bedeninden, tutkusundan etkilenip behlulle sevişir. bundan sonra bir yıl boyunca bazı geceler bihter behlulun odasına gider ve sevişirler. bu sırada bihter kocası adnan beyle asla sevişmez. behlul çapkın bir adamdır fakat o da bihtere aşık olmuştur. fakat bu aşk kısa sürer ve bir yıl sonra bihteri başka bir kadınla aldatır. bihter bunun farkına varır ama hiçbirşey demez. seviştikleri geceler behlül hakaretin dozunu arttırır ama bihter hiçbir şey yapmaz çünkü bihter behlüle feci aşıktır.

    bir gün bihterin evde yaşamaya başlamış annesi behlulle bihter arasındaki ilişkiyi fark eder. ikisini ayırmak için behlüle nihalle ilgilenmesini söyler. amacı kızının hayatını korumak değil, kızının mutsuz olmasını sağlamaktır çünkü kendisi gençken aşık olmamış ve kendide kocasını aldatmış bu yüzden bihter tarafından hep suçlanmıştır. zaten baştan meyilli olan behlülle nihan arasındaki ilişki ciddileşir. bunun üzerine aşkını kaybetmekten korkan bihter behlülü adnana herşeyi itiraf etmekle tehdit eder. behlul bu sözlerine önem vermez ama bu sırada nihal konuştukları herşeyi duyar. bunun üzerine olaylar olur ve adnan bey herşeyi öğrenir. bunun üzerine behlül evden kaçar.

    bihter ise odasına gidip adnan beyin silahını alır. ölmekle ölememek arasında gidip gelir. en sonunda kocasının kapıya dayanıp 'kapıyı aç güzel ve nefis kadın' dediğinde biher kararını verir. o hep güzel ve nefis kalcaktır. bunun üzerine silahın tetiğini çeker ve beyninde acı ve aşkla sızlayan yere kurşun girer.

    --- spoiler ---

    bence halit ziya uşaklıgil bihter karakterini anlatırken seviliple sevilmemek arasında ince ve derin bir çizgide yazmıştır. bu yüzden bazı insanlar bihteri çok severken bazıları ondan insanların hayatını kararttığı için nefret eder. bence bihter karakteri parayla sadet olmaz sözünün en güzel örneğidir. genç yaşta aşk için ölmüştür.
  • kuruluş dönemi:

    yöreoğlu soyadı ile arz-ı endam ettiği dönem. bu dönemde babasının imkanlarını sonuna kadar kullanmış, amerika'da eğitim almış, otostoplar bilgisayar oyunları derken çılgın bir üniversite hayatı geçirmiştir.* annesiyle didişmeyi de ihmal etmemiştir. annesinin boynuz operasyonuna ve babasının ölümüne şahit olmasıyla bu dönem son bulur.

    yükselme dönemi:

    ednan'la evlenip ziyagil soyadını almasıyla başlar. bu dönemde bihter hem ziyagil yalısının sefasını sürerek hizmetçileri azarlamakta*, hem de kocişinin bağış yaptığı derneğe gidip yaşıtlarına hava basmaktadır. iyice gaza gelip doğmamış yeğenlerinin eğitim hayatına da sponsor olur. ednan beyle tartışıp firdevs'in " doğur, o senin hayat sigortan " demesine rağmen bebeğini aldırmasıyla bu dönem son bulur.

    duraklama dönemi:

    behlül'ün radarına yavaştan girmeye başlar, onun edeleli vücudunu düşünmekten uyuyamamaktadır. yalının her köşesinde behlül'le öpüşmeye başlar. zaman zaman gel gitler yaşar, aklı başına gelecek gibi olur ama gelmez. firdevs'in meşhur " sen bihter ziyagil'sin aptallık etme " repliği bu döneme aittir. bu dönem meşhur sera sahnesiyle sona erer...

    gerileme dönemi:

    behlül'e iyice kendini kaptırdığı, " kaçalım " ısrarları ile dolu dönemdir. büyük bölümü riva'daki taş evde geçer. behlül'ün gerçek yüzünü görmüştür ancak her şey için çok geçtir. içkili araba kullanıp bir adamı sakat bırakmak, ehliyetsiz araba kullanmak derken ednan beyin ezeli rakibi hilmi önal'ın ilgi odağı olmaya başlar. hilmi beyin gözlerini belertip nihat'a " adam amcasının gözü önünde yengesine basıyor olm. " demişliği bile mevcuttur. behlül'den olma çocuğu aldırmasıyla sona erer...

    dağılma dönemi:

    yazmaya elim gitmiyor... o gurur abidesi, güzel giyinmeyi, güzel kokmayı seven bihter ziyagil yerlerde paspas olmuştur artık. nihal'in embesillikleri ve behlül'ün şerefsizliğinin ağırlığı altında ezilmektedir. annesi firdevs yöreoğlu gördüklerine inanamaz bir halde sürekli kızına akıl aşılamaktadır ancak faydası yoktur. bihter en başında alması gereken öğütleri kulak ardı etmiştir. dönülmez akşamın ufkundadır. bu dönem malum intiharla son bulur...

    ne bakıyorsunuz ayol? kpss 2020'de çıkacak bunlar.

    şaka şaka. sonra ciddiye alıp bana çatarsınız " hani çıkmadı " diye...
  • ilginc bir sekilde, ay yapim'in ask-i memnusunda kendisini canlandiran beren saat'ten daha guzel olmayi basarmis kadin. bir bihter ziyagil'e bakiyorum acip, bir beren saat'e bakiyorum. bihter daha guzel, ilginc hakikaten.
  • behlül sevdası yüzünden çubuk kraker kadar kalan, kabarık saçıyla toplu iğneye benzeyen karakter. kişiliği de iğne gibi, sürekli batacak yer arıyor.

    bihter ziyagil olma rehberi hazırlıyorum sizlere;

    günlük yaşam;

    - sabah saat 5'te uyanacaksınız (bkz: koğuş kalk)
    - koruda 1 saat koşacaksınız, ter ve kalori atacaksınız.
    - yarım saat banyo keyfi
    - banyodan çıktınız. 1 saat saçınızla uğraşacaksınız. saç şekillendirmek sizin için hayatı önem taşıyor. ananız ölüm döşeğindeyken bile saç yapmaya hazır olun.
    - makyajı ve giyinmeyi yarım saatte yaparsanız saat olur 8
    - kahvaltı masasına oturuyorsunuz. iki dilim salatalık yerken yaşlı kocişinizin tansiyon haplarını içiriyorsunuz, o arada genç yeğeniyle kesişiyorsunuz. bu kesişme işini masada oturan radar gözlü annenize yansıtmamanız lazım. ne enerji ama! kokain pardon behlül yaptırıyor bunları hep. yarım saat daha geçiyor.
    -kociş holdinge, çocuklar koleje yollandı. yalıda kim varsa ona sataşacaksınız. anneniz olur, çocukların dadısı olur, behlül olur, hizmetçiler olur... o arada kahve içersiniz. yarım saat de böyle geçer.
    - saat daha 9. behlül'le aranız iyiyse, peyker'i ya da derneği bahane ederek onunla seks yaparsınız. aranız kötüyse kendinizi yatak odasına kapatır, yatağın üstünde yuvarlanırsınız.
    - birileri çağırmadıysa öğle yemeği yemezsiniz. ağzınız kokmaya başlar ama bize ne. behlül düşünsün.
    - öğleden sonra belki türkçe altyazılı bir film izlersiniz. evet amerika'da eğitim aldınız ama ingilizce ile tek işiniz, behlül'ün kolundaki only allah can judge me dövmesi. gerek yok. film yoksa bol bol surat asar ve behlül'le köye yerleşip inek sağma hayalleri kurarsınız. behlül yanınızdaysa puding falan yaparsınız.
    - akşam oldu, kociş holdingden, çocuklar okuldan geldi. tercihen abdest alıp hemen kıyafet değiştiriyorsunuz, başka bir abiye giyiyorsunuz. restorandaymış gibi yemek masasına, hazır yemeğin başına oturuyorsunuz. kesişmeler, tansiyon haplarına devam... ama yemeği yemeyeceksiniz. didikleyip bırakacaksınız.
    - ne oldu? kaç oldu saat? dokuz mu? ziyagil yalısı erkenden yatar. siz de yatacaksınız. ama uyumayacaksınız.
    - kociş ipek çarşafların içinde osura osura uyurken siz chucky'nin gelini gibi gözlerinizi açıp behlül'ün odasına doğru yola çıkacaksınız. bunu yaparken sessiz olacaksınız çünkü kimin nereden çıkacağı belli olmuyor, yüzlerce insan yaşıyor yalıda. (bkz: görevimiz tehlike)
    - saat 10 civarı. behlül'ün odasına çıkma amacınız genelde hunharca öpüşmek ya da tartışmak. bu ikisinden birini yapıp saat 11 olmadan yatak odasına döneceksiniz.
    - bundan sonra uyur musunuz, ednan'ın osuruk seslerini mi dinlersiniz size kalmış.

    dipnotlar;

    - uyku yok. su uyur bihter uyumaz.
    - birtakım cinsel haltlar yerken asla korunmayacaksınız ya da karşı tarafın korunmasını istemeyeceksiniz. sonra sürekli çocuk aldıracaksınız. gerçi ednan bey denen mütecaviz psikopat sizin izninizi düşüncenizi pek takmıyor izlediğimiz kadarıyla.
    - arkadaş ya da hobi edinmeyeceksiniz ki behlül'e zaman kalsın. cenazenize bir avuç insan gelecek ama.
    - hizmetçilere başkalarının yanında iyi, yalnızken soğuk davranacaksınız. hatta azarlayacaksınız.
    - yemek hayatınızdan çıkacak. salatalıkla besleneceksiniz. beyninizin çalışmasına ihtiyacınız yok. kitap yok, piyano yok, hobi yok. ne işinize yarayacak beyin. boşverin. açlıktan başınız ağrırsa kendinizi alkole vereceksiniz.
    - hilmi önal diye bir adam tanıyorsanız o kesin alçak, adi ve aşağılıktır, unutmayın. yoksa kendi hilmi önal'ınızı yapın.
    - zeytinyağını deneyin, çok seveceksiniz. her şeye iyi geliyor, üste çıkmayı seven bir madde.
    - bu şekilde birkaç yıl geçirdikten sonra beyninizde kalan son nöronlarla intihar etmek isteyeceksiniz ama siz bilirsiniz, ben karışmıyorum.
  • intihar etmesinin ve çıldırmasının sebebi behlül ile nihal ilişkisinden ziyade kullanılıp atılmış olmaktır. ilk bölümlerde senin için ölüyorum, bunun adı aşk, vırt zırt diyen behlül zoru görünce "sen gerçekten firdevs hanımın kızıymışsın, nihal'den uzak dur. sen çok tehlikelisin." diye 180 derece dönüş yapıp kadını her şeyin sebebi ilan etti. yükü paylaşmak yerine bütün topu bihter'in üstüne yıktı. açık açık beni sen ayarttın dedi. halbuki ilk bölümlerde devamlı behlül'ü aşağılayan, yanında olmaya tahammül edemeyen, soğuk bir bihter var. bütün olayların bihter'e yıkılması gururunu kırdı. yetmiyormuş gibi o uyuz nihal'le bihter'in gözünün önünde yiyişti lan adam. hiç düşünmedi "bihter üzülür mü?" diye. o da yetmedi amcamı üzüyorsun, hayatımızdan git dedi. kadınla sevişirken amcasını düşünmeyen herif bir anda nihal çok üzülür, amcam çok üzülür diye kadını aşağılamaya başladı. haliyle kadının contalar da yandı. üstüne iki kürtaj, kalp kırıklığı, yalnızlık eklenince kim olsa kendini vurur. bihter'in çıldırıp aynaları parçaladığını, kriz geçirdiğini gördüğü halde hala nihal'i öpmeye çalışan bir behlül karşısında ya kendini ya adamı vurursun.
  • ne guzellemeler yapilmis arkadas su karaktere.

    iki bihter var; tipki iki nihal oldugu gibi. halit ziya'nin bihteri ve nihali dizidekinden oldukca farkli. halit ziya'nin bihteri daha ortadogu, turk kadini formundadir; hatta trtnin aski memnusu icin mujde ar'in secilme nedeni klasik turk kadini vucudu ve aurasina sahip olmasindandir. nihal ise avrupai, batili kadini temsil eder; hatta trtdeki dizinin yonetmeni halit refig nihali oynayacak karakteri bulmakta cok zorlanmis batili fizikte birini bulmak icin, sonra zaten itir esen oynuyor malum. kitapta bu fark o kadar bellidir ki bihter ud calarken nihal piyano calar; zaten buyuten matmazel de courtondur nihali. yuzu japon animelerine benzeyen, uzun boylu, narin, bilgili, asil, dizide olan nihalle gerek fiziki gerek karakter olarak alakasi olmayan bir karakterdir. selim ileri olsun tanpinar olsun ideal kadin olarak resmederler halit ziya'nin nihalini. hatta tanpinar bazi karakterlerini ondan esinlenerek olusturmustur. dizideki nihali bu cercevede bir yere oturtmaniz mumkun mu... dizide neden bilmem bihter ugruna nihal karakteri cok bayagi yazilmis. halit ziya mezarinda ters doner saniyorum dizideki nihali gorse. kitaptaki gibi yazilsa bihtere bu kadar guzelleme gider miydi bilmiyorum.

    ihtitaslarina kurban gitmis bir kadin bihter; once annesinin canini yakmak icin annesinin elinden adnani alir. sonra adnanla gencligini yasayamadigini dusunerek onu bastan cikarmaya calisan behlule yenilir. sonra behlul ihtiras haline gelir onda. arzularini kontrol edemeyen, kime ne yaptigi, kimi ne durumda biraktigi ile ilgili o kucuk aklinda hicbir sey tutmayan bir karakter. kimseye faydasi yok hatta; ne dizide ne kitapta. bu kadar bayagi bir karaktere nasil bu kadar cok guzelleme gider tuhaf.

    bu hikayede behlul ve firdevs'ten sonraki suclu bihter. behlul, bihter'i bastan cikartip arkasinda durmadigi icin suclu; firdevs, behlul-nihal evliligini ortaya atip olaylarin vehametini 100 kat arttirdigi icin. bihter ise bastan cikarilan oldugu ıcin hem suclu hem kurban, sonra tabii dengeleri dusunmeyen adnan. dizideki nihal zaten tam bir mal; ne diye yazildigi belli olmayan sanallar otesi bir karakter. kurban diye uzulmuyorsunuz bile. tam da o amacla yazilmis zaten. hatta kitapta nihal'e firdevs'in laf atmasiyla yaklasan behluldur; dizide oyle mi mal nihal tam bir yapisik asik modunda behlul'e en basindan. kendi hak etti dedirtmek isteniyor cunku dizide.

    beren saat'in bir degisik guzelligi var yalniz bu dizide. oyle bir styling yapilmis ki gercek berenden daha guzel hakikaten bihter ziyagil hali. yazarken bile komik geldi ama gercek.

    eger gercekten yansitma isteginden dolayi bu kadar cok guzelleme yapilip seviliyorsa bu karakter; demek ki insanimiz arzularini bastirmaktan yorulmus durumda. bihter'in cunku karakterinin birincil motivasyonu hicbir seyi dinlemeyip arzularini yasamak icin ugrasmasi... elbette daha derin psikolojik analizleri vardir; ilk goruneni yazdim sadece.

    tanim; bu kadar guzellemeyi hak etmeyen, iradesiz, hirsli, bencil ama ozellikle aglayamasa da sonlara dogru beren saat tarafindan guzel oynanmis dizi karakteri.
  • ne yazık ki behlül yavsağının sigirliklari yüzünden intihar eden kadın. ben her zaman kendisinin ölmedigi bir son hayal ediyorum.

    adnan ile ortak hesaplarindaki bütün parayı bir valize doldurup, yurtdışına kaçan bir bihter. bütün sorumluluğu bihter'e yıkmaya çalışan behlül ise aynı sıralarda, düğün slaytları yerine beşir'in çektiği kamera görüntüleri sonunda bihter'in ağzından yaşadıklarını anlatan bir video. o sirada kıpkırmızı bir behlül ve havalanan uçak. yupppi.

    ne güzel olurdu.
hesabın var mı? giriş yap