• $air burada meyveye seslenmi$. $urup gibiyim derken "senin derdine devayim", "turp gibiyim" derken de "cinsel olgunluga ula$tim" mesaji vermektedir. ben ate$ sen barut ortusuz cinsel istek beyanidir. ate$le baruttan olu$acak patlama cinsel bo$almayi simgelemektedir.

    optum seni $ap $up muz figuruyle metala$tirilmi$ kadin figurunu opme istegini di$a vuruyor. "$ap $up" $eklinde abartilmasi ise bastirilmi$ cinsel durtulerin cocukca yansimasindan ibaret. a$kin muzla e$le$tirilmesi de cinsel meta olan kadini soyma istegini vurgulamaktadir.

    "krizlere girme beni unutup" ise unutulmakla krizi e$le$tirerek bireyin cinsel aclik konusunda ne kadar kritik bir noktada oldugunu belirtmektedir. "grup olalim grup" bireyin "muzla" e$le$tirdigi kadin metasini ki$iselle$tirmedigini, bilakis bireyden soyutlayip sadece cinsel bir amac olarak gordugunu dolayisiyla cinsel acliginin belli bir ki$iye yonelik olmadigini vurgulamaktadir.

    "ben hudut sen haydut"ta verilmeye cali$ilan "zorda kaldikca ustumden gecip kurtulabilirsin" mesaji bireyin caresizligini ve cinsel ili$kide pasifize tutumunu belirtmektedir. "gizli gizli gelme" ise bir mani olma istegini sozel olarak belirtmesine ragmen cumle vurgusu "gizli" uzerinde durdugundan $ahsin cinselligini uluorta degil gizli yapmak istedigini, muhtemelen bir kendine guven eksikliginden dogan saklanma ihtiyacini belirtmektedir.

    "her derde deva $ifasi $ifa" bireyin acikca cinsel acliginin hastalik boyutuna geldigini ve bir cinsel birlikteligin bunu kokunden cozecegini soyluyor. "cok cektim cefa" derken durumunun vehametini ve "vitamini havuz ben kulle sen tuz" havuzda cinsel rol payla$imi ve $iddetli derecede arzulanan bu cinsel birlikteligin gercekle$mesini istedigi mekanin ne olmasi gerektigi konusunda ipucu veriyor. "vitamini havuz" $ifasi havuzda, "ben kulle sen tuz" ise "ben kendi i$imi yapayim sen kendi i$ini bana kari$ma ya da beni ele$tirme" istegi oldugu goruluyor.

    birey muz gibi oldugunu soyleyerek cinsel birliktelige hazir oldugunu belirtiyor. burada kendisini muzla ozde$le$tirmek yerine kafasinda acligin yarattigi durtulerden salt bir mekanik eylem sinifina soktugu cinselligin tek simgesi olan muzu hem kadin objesi hem de kendisi icin sembol olarak kullaniyor. "sensiz kalbim buz", kadin metasi olmadiginda erektil disfonksiyon oldugunu buzu$meler ya$andiginin emaresi.

    "hicbir $ey isteme benden" daha once vurgulanan cinsel konuda kendine guvensizligin ba$ka turlu aciga cikmi$ hali. metala$tirilan kadin objesinden talep beklenmiyor aynen tecavuzde oldugu gibi birey burada sadece kendisini tatmin amaci guduyor zira kar$isindaki cinsi bir birey olarak degil onu bu buyuk acisindan kurtaracak, mutsuzlugundan kurtaracak bir arac olarak goruyor. insan olarak kar$i cinse deger vermiyor.

    "yoksa bu a$k tuz buz yoksa bu a$k goz goz" tatminsizlik halinde bireyin kendi icinde ya$anan kirilma halini gosteriyor. tuz buz bireyin icindeki hali hazirdaki parcalanmi$ligi ima ederken, "goz goz" goze gelme anlaminda, a$k ba$arisiz olsa dahi bireyin kendisi yuzunden degil di$ etkenler yuzunden oldugunu belirtiyor, bireyi sucluluk duygusundan kurtariyor.

    "dudak dudak ten ten daha fazla diretme ustume fazla gelme" tam olarak bireyin cinsel acliginin yol actigi psikolojik sinirdaki ruh halinin ozeti gorunmektedir. ba$ta "$ap $up"ca cocukca opulmek istenen obje "dudak" ve "ten" gibi olgunla$mi$ cinsel temalara yakinsayarak bireyin ic dunyasini $iirle actikca bu rahatsizligini ve caresizligini sergilemekten daha az cekinir oldugunu gosteriyor. "daha fazla diretme ustume gelme" ise metayi a$iri derecede arzularken ondan gelebilecek beklentileri de geri tepiyor ki sonradan bir hayal kirikligina yol acip kazandigi mutlulugu yok saymasin. cocukluk doneminde anne tarafindan yeterli takdiri gorememi$ hep hayal kirikligi yarattigi, ba$arisiz oldugu hissiyle yeti$mi$ birinin beyanlari gibi duruyor.

    "inan ilacin benim" tamamen pasif bir cinsellik dilenme halini simgelemektedir. nasil ilaci oldugu konusu aciklanamamakta fakat "inan ilacin benim" diyerek sebep gosterilemedigi halde ikna olmasi icin metaya yalvarilmaktadir. "of gibiyim of" bu caresizligi desteklerken "ok gibiyim ok" ise cinsel acligin fallik yorumu olmaktadir.
  • ajdar anık bu çalışmasında müzik hakkında bildiğimizi sandığımız her şeyi sorguluyor. bütün kural ve yapıları bozup bu yapıtaşlarından kendi binasını inşa ediyor.

    o muz dansı, o vahşi ısırık... tüm insanlığa meydan okuduğunun göstergesi değil midir?

    istek, arzu net: "grup olalım grup!"

    bugün ifade özgürlüğünü bu kadar net bir tavırla kullanabilen başka bir sanatçı var mı? burada sanatçı kelimesini bütün karşılıklarını gözeterek kullanıyorum çünkü ajdar anık müziğin yirmibirinci yüzyılda ilerleyeceği yolu çizmiş, kendisi de bu yolda deli gibi çılgın gibi koşuyor, onun ardından gelenler yıllarca onun eserlerini kopya etmek zorunda kalacaklar.

    bachtan bu yana en büyük dehadır kendisi, bütün kurallarla dalga geçiyor, onları adeta aşağılıyor. şarkının yapısındaki dahiyane hamleleri farketmediniz mi yoksa? şarkı hiçbir saniyesinde kendini tekrar etmiyor, ayni nehirde iki kez yikanamazsin sözünün müzikteki ifadesi bu olsa gerek!

    vokal tekniğine ayrı paragraflar yazmak lazım gelir ama şu dizeler her şeyi anlatmıyor mu?

    "ben ateş sen barut hmm hmm hmm, öptüm seni şap şup!"

    literatüre notasız teknik olarak geçecek o "hmm hmm hmm"lar dinleyiciyi büyülüyor.
  • ajdar anik'in son bombası. klibi burdan izlenebilir..

    http://www.youtube.com/watch?v=8c3yrpgpppm

    makyaj falan da yapmışlar ya, rabbim sana geliyorum..
  • ya tamam soz yok muzik yok ama produksiyonunu kim yapiyor, klibini kim cekiyor* bu sarkilarin? birileri bizle ciddi ciddi kafa buluyor ya. boyle bir sarkiyi yapip, evin salonunda kaydedilmis ses kalitesinde bir produksiyon yapip uzerine iki rus, bir bogaz turu ve birkac adet manav mamulati parasina klip cekmisler ya. allah bilir bu klip yurdum muzik kanallarinda da doner simdi. boyle bir seyin ciddi olarak yapilmasina imkan var mi? sakaysa hic komik degil ciddiyse cok komik diyecem ama yok abi komik falan degil bu, ancak traji-komik olur o kadar...

    (bkz: ya ben lan neyse bir sey diyemiyorum)
  • hiçbir şey isteme benden
    yoksa bu aşk tuz buz
    yoksa bu aşk göz göz
    dudak dudak
    ten ten

    şeklinde sözleri var bu şarkının.

    (bkz: nereloloyor)

    aah, ok gibiyim
    ok ok
    ooh, yok gibiyim
    yok yok

    kısmı ise sanki "kusura bakma da bok gibisin" şeklinde cevap vermek için yazılmış..
  • enfes deniz manzarasi püfür püfür, iki tane endamli son derece turist klip kizi, cok yerinde kostüm secimleri ve tabiki ajdar'in o tanidik bildik koreografisi, figürleri, kivrakligi. yine cok basarili bi calisma olmus. gayet de masrafa girilmis belli ki yatin kirasiydi, kizlardi, meyve sebzeydi derken. muz neyse de turpun mevsimi degil hani. yalniz bu eserinde ajdar türk ananelerine biraz ters düsmüs bence. önceden bayramlarimizi, özel günlerimi hatirlatan, kültürümüze sahip cikmamizi vurgulayan eserler yaparken birden böyle serbest iliski mesajlarini cok yadirgadik.

    ...
    krizlere girme beni unutup
    grup olalim grup
    ...

    yine de bu eserin de arsivimizde hak ettigi yeri almasi gerektigini biliyor ve tarihe sahitlik etmenin kivancini yasiyoruz.

    http://www.youtube.com/watch?v=hslyj9ufu_8

    --------------------------------------------------------------------------------

    dilim dilim ekmek demek
    milim milim yükselmek demektir
  • ajdar anıkın gündeme bomba gibi düşen son parçası.
    bu parçayı ; (yazan + besteleyen + çalan+ söyleyen + kaydeden + klibini çeken + klibini yöneten ) * insan olamaz *
    bu projede sanat adına bişey varsa; o da iki tane 19-20 yaşlarındaki masum yavrucaktır. muz armalı tişörtleri , muzlu kemerleri , kıvrak hareketleri, samimi tavırları ve gösterdikleri insan üstü özveriyle * göz doldurmuşlardır.
  • az once gunlerdir haril haril quintet yazmakla ugrasan arkadasima "iste muzik, iste turk pop muziginin onlenemez yukselisi, iste cikita" seklinde yolladigim sarki. (ve klip goruntuleri)

    muz olsam, dile gelir isyan ederim. o derece..
  • introsundan anladığım kadariyle hardcore bass vst plug-in'inin demo şarkısı niteliğinde bir parça.

    edit: devamını da dinledim, hay allah kahretsin.
  • "ben gübre sen muz" gibi süper bir itiraf içeren şarkı. "ok gibi ok ok" ajdar oklarını nihayet kendine yöneltmiştir. adam gübreyim diyor yahu, daha ne diyeyim. helal, her babayiğidin harcı değil...
hesabın var mı? giriş yap