• "paranın sıcaklığı" ile batman serisi yönetmeni olduğunu düşünen yazarları bize gösteren versus.

    valla kötü bir niyetim yok, ama biraz düşünün abicim.

    nolan batman serisine yeni bir soluk, yeni bir bakış açısı getirdi yahu.

    adam bunla uğraşmayıp sikko bir şekilde seriyi devam da ettirebilirdi.

    sen nolan'ı çekimlerle eleştir, kurguda sıçtı de, ne bileyim çok tutarsız noktası var filmlerinin de. (bunlar da yok oysa ki)

    "ama paranın sıcaklığı ile batman'in yönetmeni oldu" deme.
  • apayrı tarzlara sahip iki yönetmenin karşılaştırmasıdır. karar vermek yönetmenlerin yeteneklerine değil, yazarların zevklerine bağlı bence. ben karar veremeyecek kadar seviyorum ikisini de.

    bu arada nolan'ı batman yönetmeni diye yabana atmayın. adam sadece batman serisine değil, bütün çizgi roman uyarlaması filmlere yeni bir soluk getirdi, nerd eğlencesi olmaktan çıkarıp mainstream'in en üst noktasına kadar bıraktı hatta. her ne kadar dc comics eseri olsa da batman, marvel'ın son yıllardaki şahlanmasında da nolan'ın büyük emeği olduğuna inanıyorum.

    bugün paranın sıcaklığı diyen yarın da fincher'a "üff alt tarafı feysbuk filmi çekti" der.
  • imdb'deki verileriyle 2 usta yönetmeni rakamsal olarak kıyasladım. buradan, yaptıkları işlerin geniş bir izleyici kitlesini, yarışma ve festival jürilerini nasıl etkilediklerini görebiliriz. bu demek değildir ki bir iyidir diğeri kötüdür. bireysel düzeyde baktığımızda bu sayıların zerre önemi yoktur tabii ki

    -nolan-
    9 film (yönetmen-senarist)
    3 oscar adaylığı- 119 ödül - 113 adaylık

    imdb top 250'deki filmleri
    memento #41
    batman begins #108
    the prestige #51
    the dark knight #4
    inception #14
    the dark knight rises #52
    interstellar #11

    filmleri ve puanları:
    following 7,6
    memento 8,5
    insomnia 7,2
    batman begins 8,3
    the prestige 8,5
    the dark knight 9,0
    inception 8,8
    the dark knight rises 8,6
    interstellar 9,1
    ortalama: 8,4
    -----------

    -fincher-
    10 film (yönetmen)
    2 oscar adaylığı - 55 ödül - 51 adaylık
    imdb top 250'deki filmleri
    seven #23
    gone girl #85
    fight club #10

    filmleri ve puanları:
    alien 3 6,3
    seven 8,7
    the game 7,8
    fight club 8,9
    panic room 6,8
    zodiac 7,7
    benjamin button 7,8
    the social network 7,8
    the girl with the dragon tattoo 7,9
    gone girl 8,5
    ortalama: 7,8

    (bkz: hesaplayan adamlar)
  • fincher'a senaryo gelir, farklı farklı senaristlerden, onları çeker. nolan kardeşi ile beraber yazar filmleri.

    bu anlamda nolan daha yazım aşamasından filme hakimdir, muhtemelen sahneleri hayal ederek senaryoyu kurgular.

    fincher elinde olandan maksimumu çıkaran bir yönetmenken, nolan çıkabileceği maksimumu yazan, sonra da ona bağlı kalan bir yönetmendir kanımca. bu yüzden nolan'ın filmlerinde hep bir "film" havası olur, daha fantastiktir. fincher'ın filmleri daha "gerçek"tir.

    ikisini de severim ama fincher'ı daha bir severim.
  • öncelikle iki iyi yönetmeni bu şekilde dallamaca karşılaştırmanın doğru olmadığının altını çizmek isterim. nolan hakkında para için batman çekti denilen versusun karşı terazisindeki fincherin da sinemaya müzik klibi ve reklam sektörü vasıtası ile girdiğinin, ayrıca post produksiyon hizmeti veren bir şirketi olduğu bunun yanında sektörden yapımcı olarak da para kazandığının bilinmesi ve belirtilmesi gerekiyor. hepsinin yanında işleri profesyonel yönetmenlik olan adamlara para kazanıyor diye çemkirmek de ayrı bir kafanın ürünü olmalı bu arada.

    yine altı çizilmesi gereken bir diğer husus ise nolan filmlerinin hikayelerinde de dirsek çürütmeyi tercih eden bir yönetmen iken fincher başkalarının hikayelerini anlatma yolunu tercih ediyor. bu arada yanlış anlaşılmasın bunu bir tartışma argümanı olarak belirtmemek de fayda var zira iki yöntem de kendilerine göre ayrı zorlukları olan tercihler. kendi yazdığın filmin pre-production aşaması daha uzun ve acı bir süreç iken, başkasının yazdığı filmin ise produksiyon aşamasında tabiri caiz ise yönetmenin birden fazla kocası olur. hele ki misal dövüş kulübü gibi best seller bi filmi çekiyorsan, yazarların egosuyla da başetmek durumundasındır. çünkü senin filminle onların filmi arasında devasa farklar olabilir, bu dengeyi iyi sağlamak lazım ki herkesin de harcı değildir bu mevzu. ayrı bir yetenek, çelik gibi sabır ve sinir ister.

    her neyse ikisi de çağımızın iyi yönetmenlerindendir. ürettiklerini takip etmekte fayda vardır.
  • kesinlikle yaran başlıklarda bulunması gereken başlık.
  • fight club'ı sevmeme ve bu tarz versusları pek sevmememe rağmen galibi nolan olan karşılaştırmadır. nedeni ise çok basit:

    known for
    fight club (1999) se7en (1995) the social network (2010)

    biri de çıkıp demiyor ki aga the social network nedir? christopher nolan asla ve asla ve asla ve asla ve asla the social network'ü çekmezdi. çekseydi de film sonrası diğer tüm sosyal medya hesaplarımızı bir süreliğine dondururduk. facebook filmini izlerken yönetmenini bilmiyorum ve sonrasında şans eseri öğrenip şaşırdım. fincher'ın hiçbir etkisi yoktu.

    nolan bir arayışta ve rises haricinde bu arayışından saptığı herhangi bir filmi yok. inception'da zaman kavramıyla oynamaktan zevk almış belli ki, interstellar'da devam etti.

    not: christopher nolansporluyum.
  • biri sinemanın en iyi mühendisidir, diğeri sinemanın en iyi yönetmenlerinden biridir.
  • fincher'ın filmlerinde oyunculuk daha ön plandadır. nolan'da ise kurgu ve senaryo derinliği ön plandadır. nolan filmlerinde vereceği mesajlara odaklandığı için oyunculuğu arka planda tutar. fincher'da kurgu da önemlidir ama oyunculuk olmadan o kurgunun ve senaryonun anlamı pek olmaz.
hesabın var mı? giriş yap