• --- spoiler ---

    öncelikle oyunu beş dakika önce bitirdim. şimdi ard arda honor for all dinliyorum. sayamadığım yılların ardından credits ekranını geçmediğim bir oyun oldu bu.

    mükemmel bir oyun yapmış bethesda. insanı içine çeken. bu konudaki en büyük argümanım da şu:

    (tekrar uyarıyorum, yazının burdan sonrası ağır spoiler içermektedir.)

    başlardaki görevlerde hep ghost ve killed no one achievementlarını alarak ilerledim(hard'da oynuyorum, kimi yerlerde epey zorlandığımı belirtmek isterim). onlarca adamı öldürmek yerine bayıltıp vücutlarını sakladım. sonuçta o askerler de emir kulu diye düşünüp, adamın karısı çocuğu vardır diye öldürmedim. buralarda hep low chaos ile devam ettim.

    mesela lord regent'i de öldürmedim. oturdum düşündüm, önümde iki seçenek var: ya adamı öldüreceğim ya da anonslar sayesinde bütün şehir halkına lavuğun işlerini ifşa edeceğim. öldürmek bana sıkıntılı bir yol gibi göründü, insanlar onu cinayete kurban gitmiş kahraman yönetici olarak kabul edebilirdi. bu da ileriki zamanlarda sorun çıkabilirdi. burda belirtmek istiyorum, bunun oyun açısından pek bir etkisi olmasa da(ya da belki olmuştur bilmiyorum) dishonored bana bu ikilemi düşündürmeyi başardı. atmosferin insanı içine çekmesinin çok güzel bir örneği oldu.

    ikinci olarak, dediğim gibi en başlarda kimseyi öldürmeden ilerliyordum fakat bardaki lavuklar bana ihanet edince ipler koptu tabii. önüme geleni kılıçtan geçirmeye başladım. ama yine kaos yaratacak şekilde değil, unaware düşmanların ölünce küle dönmesini sağlayan perk vardı, ve o bölümden sonraki bütün bölümleri yine ghostla bitirdim. öldürülen düşman sayısı 20-25i buluyordu ama kül olayı sayesinde hiç ceset bulunmadı. demek istediğim odur ki, havelock ibnesinin yaptığı yamuk sebebiyle oyun anlayışım değişti. bu da bence oyunun başarılı olduğunun göstergesidir.
    --- spoiler ---

    keşke daha uzun olsaydı.
  • soundtrack tarihinin en iyi parçalarından birini barındıran, alabildiğine yaratıcı fikirler, içeren sürükleyici oyun.

    şarkı için (bkz: the drunken whaler)
    hikaye için (bkz: roman)
    etrafta bulacağınız script'leri okuyarak ilerlerseniz (ki gerçekten sabır istiyor) bütün klişelerin çok sağlam temele dayandığını ve sürükleyici bir komplonun içinde olduğunuzu anlıyorsunuz.

    bu tarz oyunları genelde amacına uygun şekilde, gizlilikle oynamayı severim. özellikle hitman serisini defalarca kez en zorda, en yüksek derecede bitirmişliğim vardır.
    ancak bu oyunu hiç adam öldürmeden bitirmenin mümkün olduğunu sanmıyorum. hedefler dışında kimseyi öldürmeden bitiren, insan olamaz.
  • oyunun grafikleri çok dandiktir,insan modellemeleri de öyle.oyun bende hayal kırıklıgı yaratmıştır.

    senaryosu çok basittir.uykudan kalkıcan büyü gücü mü kazanılır lan? kendi içinde herşeyin açıklaması var ama herşey çok yüzeysel,çok basit,çok sıradan.

    almayın derim,ayrıca büyünü geliştirmek için birşeyler falan buluyosun işkence gibi oyun,zevkli değil.

    serious sam oynayın daha iyi
  • sebebini bilmiyorum ama aşırı kolay bir oyun olmuş. en zorda oynamanız hiç bir şeyi değiştirmiyor maalesef.
  • oyun güzel, atmosfer vs.. eglenceli olmus. ancak bana mı öyle geldi bilmiyorum ama çok kısa. standart, oyuncuyu şaşırtmayacak bir hikaye akışı ve sonu var. bitirince böyle olacagini tahmin etmiştim diyebiliyorsunuz. biraz the witcher, biraz da mark of the assassin birleşimi aksiyonlar var. grafiklerin nesi dandik anlamadim, ha eller biraz orantisiz ona birşey diyemeyecegim. adamin kafasindan büyük elleri var. gerçi herşeye bok atan bir kitle sahibi oldugumuz için, tatmin etmek imkansiz o ayri. birde ne kadar zor olursa olsun bir bend time ile ortaligin amina koyabiliyorsunuz. sonuç olarak, zevklidir, oynanabilir. alin oynayin derim ben.
  • anca ilk assasin creed'in hiç olmadığı altair reisi hiç tanımadığımız bir paralel evrende en depresif oyun olabilecek olan vasat oyun. zaman kaybından başka bişey değil bence.
  • senenin en iyi oyunlarindan biri. sahane bir steampunk atmosferi, harika stealth mekanikleri ve guzel aksiyonu ile beni benden aldi kendisi. yalniz low chaos kasmassaniz cabucak bitiveriyor namussuz, pic gibi ortada kaliveriyorsunuz. keske assasination missionlarinin sayisi daha fazla olsaymista bir iki saat daha keyfini surebilseymisiz. yada ana gorevleri gectim de soyle bi 5-10 tane daha yan gorev olaydi tadindan yenmiyecekti, bu haliyle tadi damagimda kaldi depresyona girdim pat diye bitince serefsizim.

    --- spoiler ---

    bir de lady boyle's last party'de hatunu kesecegimize bi guzel bafileyip kendi tarafimiza ceksek ve ne biliim hiram'i temizlememize yardimci olmaya ikna etsek negzel olurdu. hem garibim kendi de diyor zaten "zaman kotu napiim kiz basima hayatta kalabilmek icin bu kilciga veriyorum bir delikanli gelse de beni bu hayattan kurtarsa" diye. icimde kaldi yeminlen sut gibi hatundu...

    ps: yukaridaki replik ancak hiram'in boyle'u esme olursa geciyor. her seferinde boyle kardeslerden bir baskasi hiram'in metresi oluyor, size de esme denk gelirse ve yataga atmaya gotururseniz bu laflari ediyor.
    --- spoiler ---
  • spike tv'nin düzenlediği vga 10'da yılın en iyi action adventure oyunu seçilmiş.

    http://www.spike.com/…ng/best-action-adventure-game
  • http://www.youtube.com/watch?v=dv99mphnzky
    böyle ruh hastasi killer alabileceginiz oyundur ayrica.
  • oynamayı çok istediğim lakin grafik kartımdan dolayı yüklemeye çekindiğin güzel gözüken oyun, yeni bilgisayar 1-2 aya yolda, ilk seni yükleyeceğim dishonored bekle beni.
hesabın var mı? giriş yap