• orhan gencebay`ın koskocaman bir çılgın olduğunun kanıtı olan eser. 4-5 makam arasında gidip gelir bu eser. saba, nihavent ve uşşak gibi baskın arızaları olsa da nihavent diyebiliriz. ama saba arızaları çok belirgindir eserde. bu arızaları ana makama sadık kalarak verebilmek zaten büyük sanatçıların işidir.

    1 küsür dakikalık muazzam introsunda; keyboard, keman, kanun, saksafon, ud, synthesizer, kaval bateri ve bağlama gibi birbirine çok uzak enstrümanları öyle büyük bir ustalık ve armoniyle harmanlamıştır ki, kulakların pasına dokunur adeta.

    ara melodisindeki kanun, saksafon, ud, synthesizer soloları da muazzamdır. ilk nakarat sonrasındaki ara melodi, bugüne dek yazılmış en iyi notalardan biridir. değişken, karmaşık ve icrası çok çok zordur.

    müzikalitesi çok çok yüksek bir beste olup, ortadoğu, ispanyol, yunan ve türk müziğini harmanlayan, bir şarkıda kaç farklı enstrüman kullanılırın cevabıdır. ama enstrümanların harala gürele bunu da koyalım, şunu da koyalım mantığıyla değil, mükemmel bir armonik yapıyla bir araya getirilip aranje edildiği, tüm bu klasik batı müziği ve klasik türk musikisi sazları ve nihavent, saba, uşşak, muhayyer kürdi arasında gezinen makamsal yapısının yanında, fevkalade yaylı atakları kanımca eserin en ndide bölümleri.

    enfes keman ve çello sunumu ile başlıyor, bu yaylıların altında melodiyi takip eden ud var. aynı melodiyi iki kere tekrar eden bu yaylıların ikinci tekrarı öncesi arada çok küçük bir kanun nüansı var yaylıların bitimi ve peşinden trompetin altına giydirilmiş daha belirgin ud geçkileri. eyüp hamiş imzalı üflemeliler ve klavye solo ve peşinden babanın elektro bağlaması. tabii tüm bunlar olurken eser 2 - 3 makam arasında gidip geliyor. eyüp hamişin solosu saba makamı gibi geliyor hatta bana. üstad esere sesiyle girmeden önce susan yaylıların ardından giren vurmalılar ve bu vurmalılara eşlik eden bas gitar tınıları ve üstadın girişi. üstadı burada takip eden enstrüman ney veyahutta kaval. üstad susunca cevap veren enstrümanlar ise ud, klavye ve yaylılar. ve makamı hakkında kararsız kaldığım müthiş nakarat. ve peşinden insan işi olmayan muazzam ara nağme. babanın bağlamasında çok zor notlar var. bağlamanın altında ne olduğunu çıkaramadığım ilginç bir vurmalı var, bağlama bitimi klavye ve yaylılar başlıyor cümbüşe ve trompet solo başlıyor. ona cevap veren davul. bu davul akustik sanırım ve yine saba makamında enfes kanun. ve böyle sürüp giden enfes bir eser. ara nağme bitimi üstad esere girmeden önce muazzam bir bas gitar melodisi var dikkatinizden kaçmasın.

    kısacası türk müziğine atılmış bir imzadır;

    http://www.youtube.com/watch?v=l8jja2f4bau
  • farkında mıydın nasıl da sana
    ben bir zamanlar...
    boşver aldırma

    sözlerinin nilüfer tarafından söylendiği bölümde beni nirvanaya ulaştıran gaz parçadır.
  • şarkının nilüfer 74 te yer alan versiyonu bas ve davulun neler yapabileceğinin kanıtı gibi bir şeydir. her ne kadar üflemeliler ve az birazcık da gitar yer yer şarkıya dahil olsa bile bas-davul ikilisinin abartı bir hakimiyeti vardır şarkıda. hatta şarkının basları insanın bir an için neye uğradığına şaşırmasına sebebiyet verebilir.
  • ne kadar oldu gorusmeyeli
    eski yaralar depresmeyeli
    farkinda miydin nasil da sana
    ben bir zamanlar, bosver aldirma

    ağlak bir şarkı değildir, hatta tam tersidir ama bu kısmı hüzünlendiriyor işte insanı
  • sen ne dersen de
    değmez bu dünya
    yıllar geçermiş geçsin
    ruhumuz genç ya

    şeklinde daha bir iyimser dörtlükle biter bu güzel şarkı
  • sozlerle muzigin birebir ayni hissiyati yaratabildigi ender sarkilardan bir tanesidir bu sarki..

    oncelikle sunu soylemek gerekir, her ne kadar bir tespit ya da uyari gibi dursa da sarkinin sozleri aslinda bir isyan / alay icerigine sahiptir. anlatim "ben bir zamanlar... boşver aldırma" noktasına kadar vahimlesen bir tona sahipken, birdenbire bir dirsek yaparak "yıllar geçermiş geçsin, ruhumuz genç ya" noktasina ulasmaktadir.

    sarki caldigi zaman etrafa enteresan bir aura yayilir, hafiften bir alkolik irade kendini belli eder, hatalar, secimler hatirlanir sinsi bir gulus esliginde, bir sigara yakilir, soyle gole nazir, (oh be) hadi ruzgar essindir, hayatin penceresi acik kalsindir.
  • dünya dönüyor

    annemle
    babamın
    körkütük
    aşık
    olduğu
    akşamdan
    kalmayım

    (bkz: dil darbeleri)
  • nilüfer'in en güzel şarkılarından birisi.

    bazı şeyler ters gittiğinde ya da çok sorguladığın zamanlarda dinlediğinizde sinsi bir sırıtma ile hafiflediğinizi göreceksiniz.

    sen ne dersen de
    değmez bu dünya
    yıllar geçermiş geçsin
    ruhumuz genç ya..
  • eko fresh ve azra'nın birlikte söyledikeri bir parça.

    hoşgeldiniz, sefa getirdiniz
    türkçe bölümüyle birde beni dinleyiniz,
    boşvermeyiniz , kulak veriniz
    kalbinizle seni dinlersen helal olsun deriz,
    başkalarına çalışacağına başkasının duvarını boyuyacağına
    kendi duvarını boyasana! -koçum ,
    toplumdan kacacagina içine dalsana ,
    dünya dönüyor dönüyor binlerce hergün
    her insan bunu biliyor susma kardeşim ,
    susma arkadaş , babalar tepede uçuyor eko
    yaklaş yoldaş yavaş yavaş ,
    bir kapı kapanırsa açılır yenisi ,
    bir köprü yıkılırsa yapılır iyisi ,
    duvarlar örülür yıkılır birisi ,
    unutursan bir gün can cigeri ,
    yenile eskisini , eskitme aile sevgisini ,
    bazı bulutlar şuan görünmez rahatsızım
    gelir sana geri , kimse sana hatrını sorar ?
    derdini derman arar , elinden geleni gözünü kırpmadan
    yapar sen yasta yasta ,
    yatakta yatarken onlarda yasta ,
    yatak yastık yorgan yanında başında sabahlar sen
    ağlayınca seninle ağlar , kim , senin için hergün
    yirmi beş saat hazırda , arzularını okumakta ,
    ailem olsa gerek , verdi sevgi gibi duvaları da
    gerçek , tek dilek tanrıdan bir avuç melek ,
    hayatına destek , eko kalmadı teeeek ...

    refrain (2x)
    dünya dönüyor
    yaşam her zaman büyük çaba istiyor
    kalbim dönüyor
    sen hep kalbinin sesini dinle

    eko :
    hass mich,ich schreib phantastische lines,
    das deutsche game,ich pass nicht hinein
    pass nicht ins bild, said �poppin� in chris�
    mein pop ist weg,doch das machte mir nix
    ob ich underground bin, underground wär
    doch underground hin,underground her
    geh in die schlacht,gegen e aber mach
    dir keine sorgen, wenn ich gähn' oder lach
    keine angst,alles liegt in meiner hand
    dein vorschuss hängt in meinem kleiderschrank
    der wortsinn ist bitch,es kostet dich nichts
    mein album ist wie,wenn man morphium spritzt
    ich frag mich,ob du auch den unterschied hörst
    es gibt einen der verkauft und der sie burnt
    es kommen jetzt türken,die auch reimen
    die ladys dürfen sich aufstylen
    zu viele der jungs, fielen von uns
    und guck,es stört überhaupt keinen
    kings in dem game,bringen dir pain -
    eko & azra , alle sind wie gelähmt,
    orientalische beats sind gerade beliebt
    gegen uns klingt ihr wie panjabi mc
    sagt,wer auf der welt,von den rappern sich selbst
    so sehr für was besseres hält
    d.o.n., der der dein ego senkt
    in deutschland fühl ich mich wie im lego-land
    was wollt ihr denn mehr ?
    ich folg meinem herz,
    hört auf, euch über meinen erfolg zu beschweren
    gönnt mir doch meine verdienste,
    dies ist für meine familie
    auch wenn ich euch nicht sehe,
    heute verstehe ich,
    dass ich außer euch keinen mehr liebe

    refrain (2x)
    dünya dönüyor...
  • orhan gencebay abimizin insana neşe saçan, sevgilinden ayrıldın mı? siktiret dedirten, şıkır şıkır şarkısı.
hesabın var mı? giriş yap