• basrolleri gael garcía bernal, sancho gracia, ana claudia talancón tarafindan paylasilan, konusu itibari ile katoliklerin siddetle protesto ettigi, 2003 yabanci dilde film oscarina aday gosterilen 2002 meksika yapimi film. meksika sinemasinin gelmis gecmis en iyi ve en tartismali yapimi olarak pazarlanan filmin konusu 24 yasindaki genc bir rahibin 16 yasindaki genc bir kiza kendini kaptirmasi, bununla beraber katolik kilisesindeki bozulmayi ve iliskisi ile gunaha girmeyi sorgulamasini konu aliyor.
  • gael garcia bernalin * varliginin bile kurtaramadigi vasatlikta bir film.
  • guzel cocugun filmi. uc adet anafikir cikardim ben bundan:

    1. papazlara bakirlik yemini zorunlu olmamali
    2. kurtaj yasal olmali
    3. erkeklere* guven olmaz*
  • meksika'dan bayağı bir fırtınalar koparmış film. din adamları ve onların renkli günahları üzerine. iyice bir film. insan seyretiğine pişman olmuyor ama o kadar.
  • yilin balonu...
    (bkz: iyi film ne), kesinlikle bu degil.
  • son derece sans eseri gittigim ama bundan da inanilmaz bir mutluluk duydugum kaliteli film.
  • din ve erkekler üzerine her ülkede yaşanabilecek bazı gerçekleri gösteren bir film.

    filmde din adamları dini kuralları kendilerine göre yontmaktan ve onlara karşı gelecek davranışlarda bulunmaktan çekinmiyorlar. peder karakterlerden biri de zaten "en büyük cehennem yalnızlıktır" sözü ile yaşamaması gereken ilişkisini haklı göstermeye çalışıyor.

    filmden çıkartılan ya da çıkartmak istenen en önemli sonuç erkeklerin son zamanlarda moda tabiri ile öküz yaradılışta oldukları ki bazıları buna bencillik demekte. kadınlar buna ayak uydurabilmek için ya acı çekecekler ya da hissiz olacaklar. erkekler kendi ideallerine** erişebilmek için yollarına çıkan engelleri** diledikleri gibi tekmelemekte özgürdürler.
  • 2002 meksika,ispanya,fransa,arjantin ortak yapımı (bkz: dünya karması)carlos carrera filmi.
    2003 istanbul film festivalinin göz bebegi kanımca.
  • josé maria eca de queiros un bi kitabının günümüze uyarlanması sonucu olusan senaryo 2002 havana en iyi senaryo ödülünü kazanmıs.
  • --- spoiler ---
    ben bu filmi neresinden tutayım, ne tarafa çekeyim de nereye oturtayım... vallahi bilemedim.
    mevzu son derece hassas. bundan mütevellit karakterlerin derinlemesine çizilmesi lazım ki yönetmenin ne demek istediği anlaşılabilsin, izleyici filmin içine girebilsin. ama ı-ıh...
    tiplemelerin hiçbiri, elle tutulur bir şekilde bize "ben buyum" demiyor. film süresince konu havada kaldığı gibi, karakterler de oradan oraya uçuşuyor. ne oldu, ne bitti, amanın derken bir bakıyoruz; acı bir sonla karşı karşıyayız ama hiçbir şey hissetmiyoruz, çünkü film baştan aşağı sanki hiçbir şey hissettirmemek için özellikle yapılmışçasına sırıtıyor karşımızda.
    hani bazı filmler vardır; konu elle tutulur cinstendir, sağlamdır ama yönetmenin elinde öyle bir şekle girer ki oyuncuların kalitesi bile kurtaramaz, saçma sapan bir tat bırakır izleyicide... işte bu da nezdimde o filmlerden birisi.
    --- spoiler ---
hesabın var mı? giriş yap