295 entry daha
  • bazı entry'lerde yazılanların aksine, gpu'su xbox series s'ten güçlü olmayan konsol.

    kağıt üzerinde %50 daha güçlü görünebilir *; fakat mimarileri birbirinden farklıdır.

    xbox one x gcn 4 mimarisini, series s ise rdna 2 mimarisini kullanır. rdna 2 çok daha verimli çalışan bir mimari. gcn'de olmayan bazı özelliklere de sahip.

    pc'deki üst düzey ekran kartları üzerinden kıyaslarsak:

    radeon rx vega 56: ~10.8 tflops (gcn 5)
    radeon rx vega 64: ~12.5 tflops (gcn 5)
    radeon vii: 13.7 tflops (gcn 5. yüksek hız + 4096 bit hbm2)
    radeon rx 5700 xt: ~9.6 tflops (rdna)

    5700 xt, flops anlamında diğer üç karttan ~%13, ~%30 ve %41 daha geri duruyor. ancak performansı vega 56'nın ort. %33, vega 64'ün %23 ilerisinde. radeon vii'nin ise sadece %7 gerisinde. (link)

    series s vs one x'e daha yakın bir senaryo olan rx 5500 ve rx 580 kıyaslamasında ise ~5 tflops rx 5500'in, 6.3 tflops rx 580'le aynı sonucu verdiğini görüyoruz. shader sayısı düştükçe gcn'in durumu iyileşiyor; ancak hala büyük bir fark var.

    kısaca, rdna mimarili gpu'lar, gcn'e göre en az %25 daha verimli çalışıyor. bu nedenle series s'in gpu'su one x'e yakındır. series s, rdna 2 ile eklenen donanımsal ray tracing, mesh shader, variable rate shading ve int8 / int4 komut desteği gibi özelliklere de sahip. bunlar da, kalan performans farkını kapayacak veya üstüne çıkacak şekilde kullanılabilir. (pc tarafında, rtx 2000 serisinden beri destekleniyor.)

    gpu tarafında durum bu. depolama ve cpu'da ise series s'in büyük bir üstünlüğü var. ssd'nin potansiyelini zaten herkes biliyor. cpu tarafında ise, series s'teki 16 thread'li zen 2, one x cpu'sundan 3-4 kat daha güçlü. yeni nesil oyunlar çıktığında, cpu'nun önemli katkısını göreceğiz. ilk örneği muhtemelen battlefield 6 olacak.
24 entry daha
hesabın var mı? giriş yap