219 entry daha
  • fallout 1 ve 2'yi oynamis ve 1'i temple'daki bir bug yuzunden bitiremeyip bu hevesini ancak 2'de tamamlayabilmis biri olarak diyebilirim ki fallout 3 bu seriye hakkini vermis. hani saving private ryan'da tom hanks diyordu ya "earn it" diye bu oyun fallout 3 adini hakettigi yetmemis bence bu ismin ustune kat cikmistir.

    oncelikle o nasil landscape'tir? o nasil bir post apocalyptic bir dunyadir? bu kadar mi guzel yapilir. grafiklere kotu diyen hangi rpg ile kiyasliyor cok merak ediyorum. grafikler benim beklentimin cok cok ustunde cikti. 1600x1200 cozunurlukte 4xantialiasing 8xanisotropic filtering'le hic takilmadan oyunu oynamayi basardim. bazen oyunu birakip manzarayi seyrettigim oldu, o kadar guzel.

    hikayeler cok guzel cok orijinal. oyunda basarisiz espri girisimleri var ama bir tanesi nefis (l.o.b enterprises lobi terminalindeki email). tranquility lane'in tasarim oskari falan almasi lazim. fallout 3'teki random encounter'lari pek aramadim acikcasi sehir cikislarindaki karavanlar, wild'daki hayvanlar, arada rastlanan merchant'lar, raider hideout'lar olayin cogunu kapsiyor. quest'leri sadece hikayelerinden dolayi degil verdikleri mesajlardan dolayi da sevdim. arada bir hissedilen national treasure havasi diger fallout'lardan daha baskin olsa da onun da domestik bir faydasi vardir elbet.

    knights of the old republic'ten miras gorunen workbench hadisesini kullanmak icin pek cezbedici sebep bulamadim zira her malzeme icin kosturup duracagima ayni vakti adami oldurmek icin ekstra zamana harciyorum ayni sey. ayni sebeplerden evi de sadece depo olarak kullaniyorum. onun yerine backpack verseler daha makbule gecerdi. fallout'ta zaten bir gezgini oynuyorduk bir sehre yerlesmek bizim karakterimize uymadi pek. gerci fallout 1'in sonunda karakterimizin klamath'a yerlesip coluk cocuga karismasini da unutmamak lazim.

    bence bugune kadar rpg oyunlarda hacking isini en iyi kotarmis, yani gercekcilik/oynanabilirlik dengesini en iyi oturtmus olan oyun da fallout 3 olmus. bazilari rpg'den cikip isin bireyin kendi zekasina denk geldigini dusunebilir ama cok basit bir bulmacadan bahsediyoruz onun fark yaratacagi kadar buyuk bir sey degil. ayrica her zaman son attempt'te iptal edip yeniden denemek mumkun.

    silah cesitleri de gayet iyi bence. eski favorim 10mm smg'yi burada gormek de guzel oldu. diyaloglar eski fallout'lardan kat be kat zengin. ayrica hemen hemen her npc'nin konusmalari seslendirilmis o konuda da takdir ettim. skill'lerin ve perk'lerin diyaloglara yaptigi katkilar da guzel dengeli.

    karakter yaratimi dahi cok orijinal olmus. sadece surat arabirimi bir hayli bug'li ve kisitli ama bence hic onemli degil oyunda kendi suratimizi neredeyse hic gormuyoruz zaten, third person'da bile.

    teknik acidan da oyun cok basarili. gerek mekan degisimlerindeki yukleme zamaninin en fazla bir saniye surmesi, gerek kaydetme islemlerinin arka planda calismasi gibi bir yigin yapmasi zor seyi becermis arkadaslar. esas wasteland'in hic yukleme yapmadan bastan sona katedilmesi ise ayrica muhtesem. quick travel gibi seyleri de gayet guzel kotarmislar. bir kac kere oyunun coktugu oldu ama sacma sapan seyler yaparken oldu (abuk subuk bir yerde borularin arasina atliyordum). quest'ler de gayet stabil abuk subuk seyler yapinca yamulmuyorlar.

    yani bu oyun hakkinda yapacagim olumlu yorumlari radyo gibi ekstralar olmasaydi da yapardim ama ne kadar ince dusunulmus? oyunda ilerledikce three dog'un yaptiklarimizdan bahsetmeye baslamasi ne guzeldir? 50'lerin muziklerini radyoda dinlerken mutant'larla savasmak allahim aklima mukayyet ol. oyunun radyo harici arkaplan muzikleri de gayet etkileyici ve oyunla guzel blend edilmis muzigin volumunu kismaya calismiyorsunuz.

    negatif yorum yapilabilecek cok az sey var cok da onemli degiller. trade arabirimi falan kategorize olsaydi iyi olacakti aynen pipboy'daki gibi. vats acikken pipboy kullanilamamasi ve vats'i kapatinca pipboy'u acana kadar karsi tarafin bir turn almasi hos degil. vats'a girisler cikislar pek tutarli degil (v ile gir, sag klik ile cik). v tusu da oyle rahat bi tus degil panik aninda civarindaki tuslara da basiliyor. mesela ziplama e olsa vats space olsa daha iyi olurdu kotor'daki gibi. ayrica organ secme arada sapitabiliyor hedeflemek istenen organin etrafinda hac vazifesi yapmak gerekebiliyor. ayrica silahi geri sokmayi bulana kadar diyalog kapayayim derken merchant oldurdugum cok oldu. cok karmalar kaybettim (edit: bu soruna baska rastlayip cozemeyenler olmus, silahi geri sokmak icin reload'a basik tutuyorsunuz). item'larin degeri saticidan saticiya degismiyor o yuzden karavanlardan alisveris yapmanin da pek bir esprisi yok nasilsa quick travel'la sak diye megaton'a variyorsunuz.

    ayrica bethesda'nin expansion cikaracagi haberleri de oyunu bitirmeye yaklastigimiz su birlik ve beraberlige en cok ihtiyacimiz olan gunlerde yuregimize su serpmistir.
217 entry daha
hesabın var mı? giriş yap